خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال تخلف بزرگ وزارت نیرو در آستانه خداحافظی

یک کانال تلگرامی به نام «آب و برق نیوز» در متنی حاول ادعاهایی با عنوان «احتمال تخلف بزرگ وزارت نیرو در آستانه خداحافظی» نوشت:

«در پی انتشار برخی مستندات و لو رفتن استخدام بیش از ۳۰۰۰ نفر در شرکت‌های تابعه‌ی وزارت نیرو، به خصوص استخدام برخی نزدیکان مدیران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، توجه نهادهای بازرسی و نظارتی را به این نکته جلب می‌نماید که از سال ۱۳۹۳ که سازرمان مدیریت و برنامه ریزی، استخدام کارکنان قراردادی دستگاه‌های اجرایی که دارای کارنامه‌ی قبولی آزمون استخدام ادواری سراسری سالهای ۸۳ و ۸۴ می‌باشند را طی شرایطی مجاز اعلام کرد (که به دستورالعمل ماده ۳۰ دستورالعمل جدید استخدامی مشهور شد)، چرا وزارت نیرو به مدت ۳ سال از تبدیل وضعیت این افراد ممانعت به عمل آورد؟ در حالی که این افراد عموما از نیروهای تخصصی با سابقه‌ی این وزارتخانه بوده و تعداد زیادی از آنها هم مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های کاملا مرتبط داشتند و به نوعی قبلا در آزمون استخدام سراسری قبول شده بودند. مکاتبات متعدد و طولانی مدت افراد مشمول با دفتر بازرسی و شخص وزیر هم نتیجه را عوض نکرد.

این در حالی است که کل مشمولین ماده ۳۰ در صنعت آب و برق، به تخمین خود معاون نیروی انسانی وزارت نیرو کمتر از ۷۰۰ نفر بودند.

اما در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ نفر را بدون هیچ گونه آزمون استخدامی و بدون شمول هیچ بخشنامه‌ای و بعضا از بستگان برخی مدیران، در این وزارتخانه استخدام کرده‌اند.

این کار در زمانی اتفاق می‌افتد که زمزمه‌های رفتن وزیر به گوش می‌رسد. وزیری که قاطبه‌ی بدنه‌ی کارشناسی صنعت آب و برق، عملکرد ایشان را مثبت ارزیابی نمی‌کنند و بسیاری نیز علاوه بر عملکرد ضعیف ایشان در زمینه‌ی ماموریت‌های اصلی وزارتخانه، توجه بیش از اندازه به یک قومیت خاص در انتصاب مدیران را یکی دیگر از نقاط ضعف جدی این دوره وزارت نیرو می‌دانند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نماینده شهر ما اصول گراست دوست علی آقا ی ۱۴۰۰ که برای بار دوم نیز رای آورد ۴۵ نفر از نزدیکان خودس رو بدون هیچ گونه آزمونی در بانک ها شهرداری ها تامین اجتماعی شرکت نفت استخدام کرده است این است عدالت اینجا روستا است عین آینه کارهای نماینده زیز ذره بین است از وضعیت مالی که تیرو طایف اش حسابی پولدار شده اند تمام خانواده اش استخدام دولتی شدند تو همین دولت روحانی پاکترین دولت دولت خاتمی است این حرف تنها من نیست بلکه تمام مردم ایران حتی کسانی که عشایرند و دسترسی به هیچ رسانه ای ندارند از ما با سواد ها احوالش رو می پرسند می گویند کجاست اوچرا دوباره نمی آید بهترین دوران زندگی ما بود قانون بود تورم نبود مواد عذایی فوق العاده ارزان بود حیرت خاتمی به دل ملت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا