خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت پرونده افزایش مرخصی زایمان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پرونده افزایش مرخصی زایمان در دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در مراسم امضای تفاهم‌ نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: در ارتباط با بیمه پایه اجتماعی برای زنان هنوز در کمیسیون اجتماعی دولت مباحث مطرح بوده و این طرح راه‌های طولانی را طی کرده است؛ هرچند زنان می‌ توانند اکنون بیمه خویش‌ فرما برای خود در نظر گرفته و تنها با پرداخت ماهیانه حدود ۱۸۰ هزار تومان بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال از مستمری بهره‌مند شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما خانه ‌داری هنوز شغل محسوب نمی ‌شود، اضافه کرد: موضوع زنان سرپرست خانواده و زنان بهبودیافته مورد توجه معاونت قرار گرفته و اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است.

مولاوردی تصریح کرد: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان در دستور کار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته و به همین منظور اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یکی از این اقدامات را ارزش‌گذاری کار خانگی زنان در پژوهش های انجام شده برشمرد و ادامه داد: نتایج این پژوهش ها بزودی منتشر می شود.

مولاوردی با بیان اینکه هلال‌احمر ظرفیت‌های بالایی در حوزه توانمندسازی زنان دارد، گفت: از همه گروه‌های داوطلب، زنان می‌ توانند نقش‌های مؤثری در موضوعاتی همچون مدیریت بحران داشته باشند.

وی تسکین آلام بشری و انجام فعالیت‌های بشردوستانه را از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه زنان توصیف کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره پیگیری‌های انجام شده در این معاونت برای مرخصی زایمان، گفت: در زمینه مرخصی ۶ و ۹ ماهه روند فرسایشی طی شده که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه تنها به مرخصی ۶ ماهه اکتفا کرده و مدت ۹ ماه را در نظر نمی‌گیرند.

به گفته وی، این موضوع فعلا در دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است و جلساتی هم برای رفع موانع اجرایی و بودجه‌ ای برگزار شده است.

مولاوردی با بیان اینکه اکنون منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه ایم و راه‌هایی را به عنوان جایگزین اعلام کرده‌ ایم، ادامه داد: برای این منظور با سازمان های امور استخدامی، ‌تأمین اجتماعی، برنامه و بودجه جلسات متعددی برگزار شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تا کی منتظر باشیم شش ماه بچه من داره تموم ميشه کاغذ بازی مسیولین همچنان ادامه داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا