خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جایگاه ویژه ایران در بازسازی ویرانه‌های سوریه!

نایب رئیس گروه دوستی ایران و سوریه تاکید کرد: تمامی کشورهای دوست و هم‌پیمان سوریه از جمله ایران جایگاه خاص و ویژه‌ای در آینده سوریه و بازسازی ویرانی‌ها خواهند داشت که این کار براساس پروتکل‌های مشخص شده انجام می‌شود

حسین راغب حسین در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که توافق صورت گرفته اخیر میان روسیه و امریکا در حاشیه اجلاس گروه جی۲۰ تا چه اندازه مورد حمایت دولت سوریه است؟ گفت: هر گونه توافقی که درخصوص کشور سوریه صورت بگیرد، اما دولت این کشور در آن مشارکتی نداشته باشد، از نظر دمشق مردود خواهد بود. همچنین هر تواقفی که صورت بگیرد اما بر حاکمیت دولت مرکزی سوریه ریاست بشار اسد تاکید نکند و بر حاکمیت دولت مرکزی خدشه وارد حتی اگر مورد توافق بخش‌های مختلف جامعه بین‌المللی و سازمان ملل باشد، دمشق به آن پایبند نخواهد بود.

هر توافقی بدون مشارکت دولت درباره سوریه مردود است

او ادامه داد: حتی دولت روسیه که دوست و هم پیمان سوریه است، اگر بخواهد بدون مشارکت دولتمردان سوریه توافقی را با کشوری در رابطه با سوریه سامان بدهد و کشور ما در آن توافق مشارکتی نداشته باشد، از نظر دولت مرکزی سوریه آن توافق مردود است.

توافق اخیر آتش بس تنها بار جنگ را در برخی از مناطق کم می‌کند 

این نماینده پارلمان سوریه در پاسخ به این سوال که آیا توافق صورت گرفته برای آتش بس در جنوب غربی سوریه به تامین امنیت اسرائیل منتج نخواهد شد؟ اظهار داشت: این توافق ارتباطی با رژیم صیهونیستی ندارد. این توافق تنها بار جنگ را در برخی از مناطق کم می‌کند و فرصتی را به تروریست‌ها می‌دهد تا خود را تسلیم دولت سوریه کرده یا از آن مناطق خارج شوند.

دولت سوریه پس از مشورت با ایران درخصوص برخی توافقات تصمیم‌گیری می‌کند

راغب حسین درخصوص رایزنی دولت سوریه با ایران درخصوص مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت سوریه چندین و چند بار درخصوص هر توافقی با ایران مشورت می‌کند و پس از گفت‌وگو با ایران، تصمیم‌گیری خواهد شد.

کشورهای حامی تروریسم جایگاهی در آینده سوریه ندارند 

او درخصوص نقش ایران در بازسازی ویرانی‌های سوریه و آینده این کشور خاطرنشان کرد: نکته نخستی که باید به آن اشاره کنم، این است که تمام کشورهای حامی تروریسم هیچ گونه جایگاهی در آینده سوریه و بازسازی ویرانی‌ها نخواهند داشت.

ایران جایگاه ویژه‌ای در بازسازی ویرانی‌های سوریه خواهد داشت

نایب رئیس گروه دوستی ایران و سوریه با اشاره به جایگاه هم‌پیمانان سوریه ابراز داشت: تمامی کشورهای دوست و هم‌پیمان سوریه از جمله ایران جایگاه خاص و ویژه‌ای در آینده سوریه و آینده آن برای بازسازی ویرانی‌ها خواهند داشت که این کار براساس پروتکل‌های مشخص شده انجام می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا