خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نظام بدون حضور مردم ذره ای ارزش ندارد»

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه حفظ دین و نظام اسلامی به بودن مردم در صحنه است، گفت: اگر این نظام اسلامی با این همه عظمتش روزی مردم را از دست دهد، ذره‌ای ارزش نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در همایش نکوداشت عالم مجاهد حجت الاسلام محمد مدنی ناشرالاسلام گنابادی که با حضور اقشار مختلف مردم در محل مصلی گناباد برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یک روحانی اگر ارتباط خودش را با مردم بیشتر کند موفقیت او نیز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شطره طیبه تشیع از فطرت ناب الهام گرفته است، افزود: سرچشمه این مکتب، کوثر ولایت و امامت بوده و هر چه از آن عمر می‌گذرد سرزمین‌های زیادی را سیراب و دل‌های زیادی را شاد می‌کند.

فرزانه ادامه داد: تشیع در طول تاریخ با دو بال عدالت خواهی و شهادت طلبی پریده و عدالت خواهی را از انتظار و شهادت طلبی را نیز از عاشورای حسینی گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی همچنین با بیان اینکه علمای دین جایگاه بی بدیلی در بین اقشار مختلف دارند، تصریح کرد: حفظ دین، معارف و فقه اسلامی، نگهداشتن اسلام، قرآن و سنت از تحریفات، برافروختن شعله‌های ایمان در دل مردم، برانگیختن مردم به قرآن و تعالیم اهل بیت، مقابله با ستمگران و حمایت از مظلومان، استفاده از فرصت‌ها جهت گسترش معارف اسلامی، زندگی براساس سیره انبیا و اولیا و ایجاد و به ثمر رساندن حکومت اسلامی در ایران از جمله خدماتی است که علمای دین داشته اند.

فرزانه با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی یک مبارزه ساده نبوده، خاطرنشان کرد: آمریکا تنها به محو اسلام راضی نیست.

وی اضافه کرد: اینکه امام(ره) گفتند آمریکا شیطان بزرگ است صحیح است و با شیطان نمی‌شود مذاکره کرد و تعامل داشت و لذا ما راهی جز جنگ، خصومت و ناامید کردن این شیطان راه دیگری نداریم.

امام جمعه موقت مشهد ترویج فرهنگ نه شرقی نه غربی، اصرار فراوان به خودکفایی و استقلال ملت، پافشاری تمام نشدنی بر حفظ اصول دینی و شرعی، ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت های اسلامی مظلوم و کمک به آنان، عزت بخشیدن به اسلام و گسترش عدالت در جهان را از اهداف و آرمان های امام راحل دانست.

فرزانه با بیان اینکه خداوند وعده حق داده است، تأکید کرد: ما یک ملت فداکار و مؤمن و یک حکومت اسلامی داریم که جواب ترقه بازی را با موشک ذوالفقار می دهیم.

وی همچنین در خصوص ناشرالاسلام مدنی نیز گفت: در مدت چند دهه ای که با حجت الاسلام مدنی آشنا هستم چند صفت اصلی را در وجود او دیده ام که از مهمترین آن‌ها می‌توان به مردمی بودن و همراه با مردم بودن و اینکه با توجه به در اختیار داشتن بیشترین پول مربوط به مسائل دینی، هیچ گاه چیزی را برای خودش ذخیره نکرد اشاره نمود.

حجت الاسلام محمد مدنی ملقب به ناشر الاسلام گنابادی درسال ۱۳۱۰ هجری شمسی در روستای خیبری از توابع شهرستان گناباد متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را نزد پدرش حاج شیخ ذبیح الله مدنی گذراند و در سال ۱۳۲۴ برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس مهاجرت کرد.

از خصوصیات بارز حجت الاسلام مدنی ساده زیستی، خدمتگزاری مخلصانه برای مردم، روشنگری و مبارزه با بدعت های نادرست و انحرافات عقیدتی، مسئولیت پذیری و دلسوزی و گره گشایی از کار مردم، سخت کوشی و خستگی ناپذیری، صداقت در کلام و شجاعت را می توان نام برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا