خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ آماری فرجی‌دانا درباره انتصابات: 23 در برابر 49

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بزرگنمایی آمار تغییرات وزارت علوم، گفت: تمام تغییرات ما در آموزش عالی 23 حکم بیشتر نبود ، این در حالی است که در ‌آغاز دولت نهم 49 حکم زده شد.
به گزارش ایسنا، دکتر فرجی‌دانا روز سه‌َشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: ما دانشگاهیان وام‌دار تمام کسانی هستیم که این امانت بزرگ را به دست ما داده‌اند. به همین دلیل باید به آنچه که انجام می‌دهیم دقت داشته باشیم چرا که امانت و امانت‌داری لازمه‌اش این است که مشکلات را به خوبی بشناسیم و برای ادای دین این امانت برنامه‌ریزی کنیم.
وی افزود: جلسات تودیع و معارفه از نظر من جلسه عبرت برای تمام حاضرین در این جلسه است چرا که این نکته را گوشزد می‌کند که هر آغازی پایانی دارد.
باید حداکثر مشارکت‌آفرینی در محیط‌های آموزش عالی وجود داشته باشد
وزیر علوم با بیان اینکه این مساله باید برای تمامی دانشگاهیان یک عامل حرکت مضاعف باشد، گفت: اگر این مساله را بدانیم که هر مسئولیتی پایانی دارد می‌توانیم در این فرصت نهایت توفیق و خدمتگزاری را انجام دهیم چرا که تنها چیزی که بعد از این ماموریت باقی می‌ماند کارنامه‌ای از عملکرد ماست و تنها تاریخ است که ما را قضاوت می‌کند.
فرجی دانا با بیان اینکه ما دانشگاهیان باید کاری کنیم که قضاوت تاریخ قضاوتی باشد که حداکثر تلاش ما در ادای مسئولیت‌های ملی و دینی نشان دهد، در عین حال گفت: مواظب دو مطلب باشید، مساله اول این است که مراقب باشید تا به سیستم شما ظلم نشود چرا که اگر چنین اتفاقی بیفتد همه چیز از بین می‌رود و نکته بعدی این است که مسئولین آموزش عالی باید مواظب این امر باشند که حداکثر مشارکت در محیط‌ درونی دانشگاه وجود داشته باشند چرا که این مساله موجب قدرت یافتن سیستم آموزشی می‌شود.
وی تاکید کرد: باید حداکثر مشارکت‌آفرینی در محیط‌های آموزش عالی وجود داشته باشد تا اعضای دانشگاه مدیریت دانشگاه را از خود بدانند چرا که از این طریق می‌توان نظارت راحت‌تری را در دانشگاه‌ها داشت.
وزیر علوم با بیان اینکه رعایت قانون بزرگترین اعتدال است، گفت: همه ما باید در این اصل پایبند باشیم چرا که در چارچوب قانون حقوق همه افراد احیا خواهد شد.
فرجی دانا با بیان اینکه دانشگاه باید پاسخگوی جامعه باشد و در آموزش و پژوهش و در زنجیره علم تا عمل تقاضامحور عمل کند، گفت: دانشگاه باید برای انجام تمام فعالیت‌های خود جامعه را در نظر بگیرد و به عقیده من اگر دانشگاه از منابع جامع استفاده کند اما پاسخگوی نیازهای ‌آن نباشد ظلم به جامعه است.
وی تصریح کرد: در این نظام باید بین علم و فناوری گفتمان غالب شود چرا که یکی از تکالیف ما ایجاد فضای آرام برای گفتگو در دانشگاه است و این گفتگوها تنها در فضای ‌آرام صورت می‌گیرد به همین دلیل دانشگاه‌ها باید از حاشیه‌سازی‌ها دور شوند.
وزیر علوم با اشاره به انتقادهای درباره هیات‌های نظارت اعزامی به دانشگاه‌ها، گفت: به دلیل اینکه هیچ نهاد انتخابی در دانشگاه‌ها نداشتیم که به آنها مراجعه کنیم مجبور به فرستادن هیات نظارت به دانشگاه‌ها شدیم.
اختلاف در فضای علمی کشنده علم است
فرجی دانا با بیان اینکه اختلاف در فضای علمی کشنده علم است و موجب ایجاد جریان‌های غیرعلمی می‌شود، گفت: باید میان تمامی اعضای دانشگاهی همکاری و مشارکت وجود داشته باشد تا گروه‌های بیگانه نتوانند در فضای علمی اختلال ایجاد کنند چرا که اگر از ظلم دوری کنیم و به دنبال همکاری باشیم می‌توان امید داشت که این کاروان به سرمنزل حقیقی خود خواهد رسید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا