خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایتی با جزییات بیشتر از آنچه در دانشگاه شریف گذشت | از حضور امنیتی‌های لباس‌شخصی تا بستن در دانشگاه!

خبرگزاری دانشجو، رسانه‌ی نزدیک به بسیج دانشجویی روایتی از آنچه روز گذشته در دانشگاه صنعتی شریف گذشت منتشر کرده است که با وجود یک‌طرفه بودن نسبی آن جزییات بیشتری از آن وقایع را بازگو می‌کند.

به‌گزارش انصاف نیوز، در بخشی از روایت این خبرگزاری اصولگرا آمده است: «ساعت ۱۷. تجمعات تقریبا به پایان رسیده و دانشجوها قصد خروج از دانشگاه کرده‌اند. درب جنوبی دانشگاه که همان سردر دانشگاه است بسته است. دانشجویانی که از سردر و پس از پایان تجمعات و هتاکی‌ها به درب شمالی امده‌اند و سایر دانشجویان در درب شمالی متوقف شده‌اند. نیروهای امنیتی لباس شخصی به همراه دو دستگاه ون و نیروهای انتظامی پلیس در درب شمالی دانشگاه مستقر هستند. دانشجویان همچنان به هتاکی‌ و فحاشی ادامه می‌دهند و درگیری‌هایی در درب شمالی رخ می‌دهد. پس از این اتفاق دانشجویان دست از هتک حرمت می‌کشند … نیروهای حراست با بستن دربهای دانشگاه از ورود نیروهای بیرون دانشگاه به داخل دانشگاه جلوگیری کرده‌اند»

متن کامل این گزارش خبرگزاری دانشجو که در ساعت ۱۲:۴۳ نیمه‌شب منتشر شده را می‌توانید در ادامه بخوانید:

«یکشنبه دهم مهرماه، ساعت حوالی ۱۵، جمعیت کم کم در حال شکل گرفتن است. در محوطه جلوی دانشکده کامپیوتر حدود ۲۰۰نفر از دانشجویان در تجمعی حاضر شده‌اند که توسط گروه یا تشکل خاصی تشکیل نشده و مشخص نیست ترتیب دهندگان آن چه کسانی هستند. هدف تجمع در پوستر آن اعتراض به کشته شدن مهسا امینی و بازداشت دانشجویان شریفی که پس از دو تجمع اخیر بازداشت شده بودند بیان شده بود.

دانشجویان با شعارهای زن زندگی آزادی و خواندن سرود یار دبستانی من حرکت خود را در خیابانهای دانشگاه آغاز می‌کنند و نهایتا در جلوی سردر دانشگاه مستقر می‌شوند. تعدادی از اساتید نیز در جلوی سردر شاهد صحنه‌ی اعتراضات هستند. دکتر شمس الهی، دکتر تقوی، دکتر آزادگان، دکتر افشین و دکتر ابولحسنی از جمله اساتید حاضر در صحنه هستند. شعارهای غالب دانشجویان زن زندگی آزادی، دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد و آزادی آزادی آزادی است.

ساعت ۱۶. شعارها کم کم رادیکال شده و تغییر ماهیت می‌دهند. این بار صحبت از مهسا امینی یا بازداشت دانشجویان شریفی نیست و پیکان انتقادات به سمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نشانه گرفته شده است. اندک اندک شعارهای اعتراضی جای خود را به توهین‌های وقاحت‌آمیز و هتاکی و فحاشی به رهبری و جمهوری اسلامی می‌دهند. این جنس توهین‌های وقیحانه در شریف بی‌سابقه است. با تعویض جنس شعارها گروهی دیگر از دانشجویان در واکنش به فحاشی‌ها از مسجد دانشگاه به سمت سردر حرکت می‌کنند. جمعیت طرف مقابل چند دقیقه‌ای به فحاشی و هتاکی ادامه می‌دهد و در این سمت دانشجویانی که از مسجد آمده‌اند سکوت اختیار کرده‌اند. با ادامه‌دار بودن شعارها سکوت دانشجویان می‌شکند و با شعارهای جانم فدای رهبر و خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است صدای خود را به طرف مقابل می‌رسانند. بعضا بطری‌های آب و دیگر اشیا به سمت دانشجویانی که از مسجد امده‌اند پرتاب می‌شود. حراست دانشگاه سعی می‌کند بین دو گروه حائل شود تا درگیری فیزیکی رخ ندهد. یکی از دانشجویان هتاک مشتی به صورت یکی از دانشجویان طرف مقابل زده و در مرز دو گروه درگیری رخ می‌دهد که در این بین پیراهن مسئول بسیج دانشجویی شریف نیز پاره می‌شود. جمعیت گروه هتاکان بیشتر از گروه دیگر است البته با رادیکال شدن شعارها از جمعیتشان کاسته می‌شود.

ساعت ۱۶:۳۰. گروهی که اقدام به هتاکی و فحاشی کرده بودند از خیابان شرقی دانشگاه به سمت درب شمال حرکت می‌کنند. گروه دانشجویان دیگر اما همچنان در سردر حاضر هستند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی به دانشجویان تاکید می‌کند که به دنبال درگیری فیزیکی نیستند و حتی با شعارهای زن زندگی ازادی و دانشجوی زندانی ازاد باید گردد همراه است اما انجا که کار به توهین به انقلاب و رهبری کشیده می‌شود ما نیز با شعار درخور پاسخ خواهیم داد. همچنین از رویکرد منفعلانه اساتید نسبت به تجمعات انتقاد کرده و از یکی از اساتید حاضر در صحنه درخواست می‌کند تا با روایت صحیح انچه اتفاق افتاده اجازه ندهند روایتهای دروغین در فضای مجازی جولان دهند.

ساعت ۱۷. تجمعات تقریبا به پایان رسیده و دانشجوها قصد خروج از دانشگاه کرده‌اند. درب جنوبی دانشگاه که همان سردر دانشگاه است بسته است. دانشجویانی که از سردر و پس از پایان تجمعات و هتاکی‌ها به درب شمالی امده‌اند و سایر دانشجویان در درب شمالی متوقف شده‌اند. نیروهای امنیتی لباس شخصی به همراه دو دستگاه ون و نیروهای انتظامی پلیس در درب شمالی دانشگاه مستقر هستند. دانشجویان همچنان به هتاکی‌ و فحاشی ادامه می‌دهند و درگیری‌هایی در درب شمالی رخ می‌دهد. پس از این اتفاق دانشجویان دست از هتک حرمت می‌کشند. تعدادی از اساتید برای کمک به تامین امنیت دانشجویان به درب شمالی امده‌اند. معاون دانشجویی دانشگاه درصدد تدارک اتوبوس برای انتقال دانشجویان به خوابگاه است. نیروهای حراست با بستن دربهای دانشگاه از ورود نیروهای بیرون دانشگاه به داخل دانشگاه جلوگیری کرده‌اند.

ساعت ۱۸:۳۰ گروهی از دانشجویان بواسطه زنجیر حائلی که به کمک اساتید تشکیل شده به سمت دانشکده مدیریت حرکت کرده و گروهی نیز به پارکینگ می‌روند. در این بین برخی از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند و درگیری‌هایی در این بین رخ می‌دهد. تعدادی از نیروهای انتظامی در پارکینگ شریف مستقر بوده و در این بین درگیری رخ می‌دهد. با مشاهده نیروهای حاضر در پارکینگ گروهی از دانشجویان به درب شمالی برمی‌گردند. درب جنوبی دانشگاه به طور متناوب باز و بسته می‌شود و دانشجویان گروه گروه خارج می‌شوند. وزیر علوم وارد دانشگاه شریف شده و به سالن جباری می‌رود تا با دانشجویان گفت و گو کند و با نیروهای مستقر در حوالی دانشگاه نیز وارد دیالوگ می‌شود. نیروهای بیرون دانشگاه کمی از درب‌ها فاصله می‌گیرند و با صحبت‌های وزیر فضا آرام‌تر می‌شود. امکان خروج از دانشگاه فراهم شده است و برخی دانشجویان خارج می‌شوند اما عده‌ای نگران هستند و در دانشگاه می‌مانند. دانشجویان گروه گروه به کمک اتوبوس و سرویس‌هایی که توسط دانشگاه تدارک دیده شده به سمت خوابگاه روانه می‌شوند. تعدادی از اساتید نیز دانشجویان را تا خوابگاه همراهی می‌کنند.

ساعت ۲۱:۳۰ با فراخوانی که توسط مسیح علینژاد داده شده مردم در دو درب دانشگاه تجمع کرده‌اند. گروهی از نیروهای انتظامی با شلیک گاز اشک آور گروه‌های حاضر را متفرق می‌کنند. دانشگاه تقریبا خالی از دانشجو شده است و جوی آرام دارد و تنها نیروهای انتظامی برای جلوگیری از تجمع در دربهای دانشگاه حاضر هستند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چقدر جالب . در بحرانها حافظ منافع هم میشید در نهایت . تا الان امیدی به اصلاحات داشتم ولی مردم چندین گام جلوتر از من بودند .

    6
    10
      1. بنام خدا
        اگر تاریخ و وقایع تاریخی را خوب مطالعه کنیم رفراندوم جواب نداده کار باید بدست کاردان سپرد همانطوری که نمی توان پزشک را بجای خلبان گذاشت.
        بار خدایا:
        اللهم عجل لولیک الفرج.
        اللهم عجل لولیک الفرج.
        اللهم عجل لولیک الفرج.
        العجل العجل العجل
        الساعه الساعه الساعه
        ادرکنی ادرکنی ادرکنی

        12
        5
  2. شما به شهدا خیانت کردید سایتها انصاف عصر رویداد24 اعتماد این بدانید اینکه عکس و تلفن بسیجی به منافقین میدید و او بسیجی شهید میشه منتظر ضربه باشید حاجی میگه شماها دانسته یا ندانسته درخون بسیجی سهیم هستید
    امشب بچه ها شاکی بودن دیگه نمی تونیم ببینیم بچه بسیجی شهید می کنندو خانوادشو تهدید می کنید بعد شما و خانوادهاتون در داخل و خارج کشور راحت هستید؟
    اما امشب حاجی گفت شهدا نمیمیریند و ضربه می خورند اما یک روزی کار اینا وطن فروشا و فرزندان اونها چه در داخل چه در خارج کشور حتی تو امریکا و فلسطین اشغالی به شما می افتد؟
    راست میگه انوقت که طرفدار خاتمی بودیم بچه بودیم اما همین حاجی تو مسجد می گفت این سید عاقب بخیر نمیشه ما میگفتیم حاجی دوآتیشه است اما حالا می فهمیم در سال76 ما دوآتیشه بودیم و حاجی درست گفت این خاتمی … دستش به خون بسیجیها زیادی است
    انتقام

    7
    3
  3. بسم الله الرحمن الرحيم
    آن کسانی که ایران آزادومقتدروآباد دوست دارید به این اصل مهم عنایت داشته باشید که بیگانه شرق وغرب اقتدار و استقلال ایران نمی خواهند هر کس به بیگانه اعتماد وتکیه کند به هدفش نخواهد رسید که هیچ بلکه عاقبت آن پشیمانی وشکست است
    انسان بخاطر خودشان هم که شده باید براساس موازین دین مبین اسلام آزاد و مستقل فکر کند….

    8
    3
  4. واقعا شعار هایی که در شریف سر داده شد ذهنیت من را نسبت به این دانشگاه و دانشجویانش تغییر داد
    تا دیروز اگر کسی میگفت خرابکاری ها کار خود دولت است شاید کمی تامل میگردم اما وقتی این رفتار را از دانشجویان شریف دیدم فهمیدم آشوب ها و تخریب ها و خشونت ها هم کار همان معترضین است یحتمل و دولت در این باره راست می گوید

    12
    8
  5. کاریشون نداشته باشید …..دارن علم تولید می کنن …..واقعا ملاک ورود به دانشگاه باید کنکور باشه ….پس چرا امریکا از این شیوه فوق مدرن ایران برای انتخاب دانشجو استفاده نمی کنه ….

    6
    1
  6. واقعاً دانشجویان دانشگاه شریف چی می‌خوان ؟!!!
    دانشگاه دولتی معتبر با کلاس . درستون رو بخونید و وقتی استخدام شدید کارتون رو به نحو احسن انجام بدید که حق کسی پایمال نشه و منافع ملی در خطر نیفته و کشور ایران رو با سابقه تمدنی که اسلام کاملش کرده به اوج برسونید که مثل یه الماس تو دنیا بدرخشه

    2
    4
    1. موافقم. والا. دیگه چی میخوان؟ دانشگاه خوب و با کلاس. مشکل حجاب هم که حل شد خدا رو شکر. موهاشونو قشنگ کنن. ۲۰ سال دیگم با سابقه تمدنی که داریم تو دنیا بدرخشیم. چقدر شاعرانه و دوست داشتنی.
      موز شد کیلو ۵۰ هزار تومن. نصف جمعیت بیکارن. چقدر زیبا واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا