خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ژنتیک یک علم پوزیتیو است، واقعیت را انکار نکنیم!

«سعید رضوی فقیه» جامعه شناس در یادداشتی کنایه آمیز به ماجرای «ژن خوب» پسر «محمدرضا عارف» با عنوان «ژنتیک یک علم پوزیتیو است، واقعیت را انکار نکنیم!» در فیسبوک نوشت:

به نظر می رسد واکنش‌های شتابزده در فضای مجازی در برابر اظهارات فرزند آقای دکتر عارف ناشی از پیشفرض‌های نادرست معرفتی و در مواردی نیز برخاسته از رقابت سیاسی و حتی حسادت شخصی باشد وگرنه چگونه می‌توان بدون مطالعه و تحقیق بسنده، دستاوردهای یک دانش اثباتی و تحققی مثل دانش ژنتیک، که از شاخه‌های زیست شناسیست و صدها هزار پژوهشگر برجسته شبانه روز در لابراتوارها مشغول تحقیق و آزمایش در باب مسائل و موضوعات مربوط به آن هستند به سادگی انکار شود و از آن تاسف بارتر اینکه این انکارهای علم ستیز پشت سر هم لایک بخورند؟!

همین واکنش‌ها از قضا نشانگر اینست که اکثریت و عموم جامعه از ژن مناسب برای درک مسائل دقیق علمی از جمله در حوزه‌ی دانش شریف و نخبه‌گرای ژنتیک (تا چه رسد به الکترو مخابرات و ام تی ان ایرانسل و …) برخوردار نیست. جناب دکتر عارف و آقازاده تلاشگر و خلاق و کارآفرین به همراه دیگر اعضای خانواده و خویشاوندان بنا به نسبیت و سببیت از خون پاک و ژن برتر و برگزیده بهره مند شده‌اند. این پدر و پسر نه صرفا در ادعا بلکه در عمل و نیز در گفتار و حتی در غالب موارد با عدم گفتار این برتری را به منصه‌ی اثبات و ظهور رسانده‌اند و مهمترین شاهد متاخر هم اظهارت آقازداه در باب برتری‌های ژنتیک ایشان است. این میزان از نبوغ قطعا قابل اکتساب در هیچ آموزشگاه غیر انتفاعی یا قابل استخراج از هیچ دایره المعارفی حتی ویکی پدیا نیست. روزگاری هم که خود جناب دکتر عارف مدعی شدند نظام ایشان را برای روز مبادا در آب نمک خوابانده این امید در نخبگان بیدار شد که مشعل پرفروغ برتری‌های ژنتیک به خاموشی نخواهد گرایید.

راستی مگر چند خانواده سیاسی سراغ داریم که به سائقه‌ی ذکاوت ژنتیک در چندین حکومت متضاد اسباب دولت و مکنت و بهره‌مندیشان مهیا باشد و از سر مداراجویی جبلی با گرگ و میش و دد و دام همزمان هم آبشخور باشند؟ دستکم راقم این سطور کم سراغ دارد.

برخی از کاربران فضای مجازی متاسفانه گمان برده‌اند که آقای دکتر عارف و آقازاده و منسوبین خونپاک و خوش ژن ایشان برگ چغندرند و از همینرو هجومی بی‌سابقه را به این شجره طیبه تدارک دیده‌اند اما به دلایل واضح و عینی و اثبات پذیر می‌توان این مدعای هیجانی ناشی از احساسات غضب آلود را رد و نقض کرد.

برگ چغندر بنا به تحقیقات گیاهشناسی – که اگر در علم ژنتیک تردیدی باقی مانده باشد قطعا در این حوزه دانش تجربی تردید نیست – واجد خواص متعددیست نظیر کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و درمان تاول و کاهش التهاب مجاری ادرار و تنظیم فشار خون و دفع سنگ کیسه صفرا. برگ‌های مورد بحث واجد مقادیر زیادی کلسیم و آهن و ویتامین ث و حتی آنتی اکسیدان اند و در درمان یا تسکین بسیاری امراض و دردهای کوچک و بزرگ موثرند. هیچیک از این خواص یاد شده برای برگ چغندر در ژن جناب دکتر عارف و خانواده و خویشاوندان موجود نیست و بنابرین با قطعیت علمی می توان ثابت کرد که ایشان برگ چغندر نیستند و شایسته نیست به این ژن برجسته که بر خلاف اکثریت موجودات زنده در تاریخ حیات طبیعی (به جهت بهره مندی از طبیعت و مزاج فوق فوق العاده ملایم و معتدل) قابلیت انطباق با همه شرایط زیستی را دارند، ناروا هجمه‌های غیر علمی صورت گیرد و در مسیر جهش های ژنتیک ایشان اختلال ایجاد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام ،
    علاوه بر حقایق موجود در نوشته ، از انشاء و تیپ نگارشی آنهم لذت بردیم ! ایوالله !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا