خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلمساز انیمیشن بر اثر سکته قلبی درگذشت

وحید نصیریان، فیلمساز انیمیشن بر اثر سکته قلبی درگذشت. ساخت فیلم‌هایی چون: سه قطره خون، بت ابدی، ضد نور، حفره، جای دیگر و نویسندگی و کارگردانی انیمیشن بلند سینمایی قلب سیمرغ در کارنامه کاری او ثبت شده است.

روانبخش صادقی، مدیرعامل انجمن آسیفا با اعلام خبر درگذشت وحید نصیریان به ایلنا گفت: وی هیچ بیماری نداشته است. او شب گذشته (پنجشنبه  5 مرداد ماه) در یک جشن خانوادگی حضور داشت اما به ناگهان دچار سکته قلبی شده و از دنیا می‌رود.

وی ادامه داد: پیکر وحید نصیریان 46 ساله هم‌اکنون در بیمارستان مهراد است و قرار است بزودی برای تشییع به تبریز منتقل شود.

وحید نصیریان  از انیمیشن‌سازان  شناخته شده ایران و فارغ‌التحصیل هنرهای زیبای تبریز در سال ۱۳۶۸ است که سال‌ها در عرصه‌ی نقاشی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی انیمیشن فعالیت می‌کرد. او در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی، گروهی نقاشی و طراحی در داخل و خارج از کشور، تصویرسازی ۱۲ عنوان کتاب برای نوجوانان از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ نیز فعالیت داشت.

ساخت فیلم‌هایی چون: سه قطره خون، بت ابدی، ضد نور، حفره، جای دیگر و نویسندگی و کارگردانی انیمیشن بلند سینمایی قلب سیمرغ در کارنامه کاری او ثبت شده است. علاوه بر جوایز داخلی و خارجی، او سابقه داوری در بیش از ۵۰ جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم و انیمیشن را در کارنامه هنری‌ خود داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا