خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی به تهران بازگشت

رییس جمهوری پس از شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس دقایقی پیش وارد تهران شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که دوم بهمن ماه جاری برای شرکت در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد عازم شهر داووس سوییس شده بود با استقبال رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری و علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل به تهران بازگشت.
رییس جمهوری در این سفر دو روزه علاوه بر سخنرانی در افتتاحیه این اجلاس دیدارهایی با دیدیه بورکهالتر رییس جمهوری سوییس، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ، خوزه مانوئل بارسو رییس کمیسیون اروپا، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مارک روته نخست وزیر هلند و کلاوس شوآب دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد داشت.
هم چنین شرکت در جلسه مدیران عامل شرکت های نفت و گاز ، دیدار با اصحاب رسانه، گفت و گوی تلویزیونی با یورونیوز، دیدار با مدیران صنایع و شرکت های بزرگ صنعتی و اقتصادی اروپایی و مصاحبه با تلویزیون سراسری سوییس از دیگر برنامه های رییس جمهوری در این سفر دو روزه به داووس بود.
روحانی را در این سفر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری همراهی کردند.
الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان هم در مراسم استقبال از رییس جمهور حضور داشتند.
سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به داووس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد پس از 10 سال از حضور نداشتن ایران در این مجمع صورت گرفت که مورد توجه رسانه های جهانی واقع شد.
هم چنین سخنرانی و مصاحبه های تلویزیونی حجت الاسلام و المسلمین روحانی به صورت زنده از شبکه های مختلف جهانی پخش شد.
رییس جمهوری در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد ضمن تشریح رویکرد اعتدالی دولت تدبیر و امید، آمادگی دولت یازدهم برای توسعه همکاری های اقتصادی با همه کشورهایی را که جمهوری اسلامی ایران آن ها را به رسمیت می شناسد، اعلام کرد.
وی هم چنین توسعه روابط با کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه و همسایگان جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.
روحانی در سخنان خود تاکید کرد که دولت تدبیر و امید بر مبنای اندیشه اعتدال و استوار بر دین باوری و تمسک به تعامل سازنده، به روابط دوستانه و پایدار با کشورها اندیشیده و در چارچوبِ نظامِ تجاریِ چندجانبه، همواره معتقد به تعاملی برابر و منصفانه، در حوزه اقتصادی خواهد بود. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا