خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش یک استاندار از احضار به دادسرا

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: من پس از احضار در دادسرا حضور یافتم. توضیحات من برای بازپرس اقناعی بوده است. ارزیابی آقای دادستان این بود که دفاعیه منطبق با آنچه که جزو اختیارات ما بوده، است.

علی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره احضار خود به دادسرا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اتهامی که در این باره برای من مطرح بود، آن است که از دید گزارش‌دهندگان، بنده اقداماتی خارج از چارچوب وظایف قانونی داشته‌ام که بیگانگی آن‌ها را با حوزه اختیارات استانداران نشان می‌دهد.

توضیحاتم برای بازپرس اقناعی بود

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: من پس از احضار در دادسرا حضور یافتم. توضیحات من برای بازپرس اقناعی بوده است. ارزیابی آقای دادستان این بود که دفاعیه منطبق با آنچه که جزو اختیارات ما بوده، است.

حمایت وزارت کشور در ‌‌نهایت همراهی یک وکیل دادگستری است

اوسط هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا حمایتی از سوی وزارت کشور داشته‌اید؟ ابراز داشت: حمایت آن‌ها در ‌‌نهایت همراهی وکیل دادگستری با ما است و قرار هم نیست که حمایتی منتج به تضعیف قانون باشد.

موضع دولت حمایت از استانداران است

او اضافه کرد: البته قطعا دولت و وزارت کشور در موضع حمایت از استانداران و مسئولان اجرایی خود هستند. ما خودمان نسبت به آنچه که لازمه دفاع از حق خودمان است، نقشی داریم که ابتدا باید خود ایفای نقش کنیم و اگر لازم بود دولت نیز به حمایت از ما خواهد پرداخت.

می‌شود از زنان بیشتری هم در مناصب مختلف استفاده کرد

اوسط هاشمی در پاسخ به این سوال که شما نخستین استانداری بودید که فرماندار زن در کشور منصوب کردید. آیا از زنان در دولت دوازدهم بیشتر استفاده خواهید کرد؟ گفت: تجربه دور اول و استفاده از زنان در مناصب مختلف اجرایی نشان از یک شروع خوبی بود. امروز من از بکارگیری خانم‌ها پشیمان نیستم بلکه معقتدم می‌شود از زنان بیشتری هم در مناصب مختلف استفاده کرد.

سیستان و بلوچستان شگفتی‌ساز‌ترین استان در انتخابات بود

او افزود: خوشحال هستم که این رویکرد در نگاه مردم منطقه سیستان و بلوچستان نیز نشسته است؛ به گونه‌ای که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نیز شگفتی‌ساز‌ترین استان، استان سیستان و بلوچستان در راهیابی زنان به شورا‌ها بود. ۴۲۰ زن به شورا‌ها یافته‌اند و در برخی از روستا‌ها نیز زنان به صورت کامل به شورا‌ها راه یافته‌اند. این مسئله نشاندهنده یک تغییر نگرش اساسی است.

فرقی میان زن و مرد وجود ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر ما به اقتصاد مقاومتی می‌اندیشیم اقتصاد مقاومتی براساس داشته‌های ما به ویژه داشته‌های انسانی است. در مسئله داشته‌های انسانی نیز فرقی میان زن و مرد وجود ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا