خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«امنیت مراسم تحلیف بر عهده قرارگاه ثارالله است»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درخصوص امنیت مراسم تحلیف رییس جمهور گفت: «جلسات متعددی صورت گرفت و قرارگاه ثارالله در تهران امنیت این مراسم را برعهده گرفته است. بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، پدافند هوایی همه در حالت آماده‌باش هستند.»

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست با معاونین سیاسی، امنیتی و انتظامی کشور در جمع خبرنگاران درباره جمع‌بندی این جلسه گفت: ما امروز جلسات مشترکی با معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور داشتیم. امنیت مردم یکی از موضوعات مهمی است که رهبری بارها نسبت به آن تاکید کرده‌اند.

پایش به نهادها و مردم در عرصه افزایش امنیت کشور کمک می‌کند

او با بیان اینکه زمینه‌های مشارکت مردم در توسعه تکنولوژی واحدهای انتظامی و قوانین مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد، اظهار داشت: جلسه امروز برای توجیه این طرح بود تا زمینه‌های مشارکت مردم که می‌تواند امنیت را فراهم کند، مشخص شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در رابطه با مسئله پایش تصویری از اماکن و نهادها تصریح کرد: پایش تصویری را در دو سطح در حال پیگیری هستیم. این امر به نهادها و مردم در عرصه افزایش امنیت کشور کمک می‌کند.

مردم بعد از حادثه تروریستی نسبت به مسائل حساس‌تر شده‌اند

ذوالفقاری با یادآوری نقش مردم در ایجاد امنیت خاطرنشان کرد: مردم بعد از حادثه تروریستی نسبت به مسائل حساس‌تر شده‌اند و مواردی را اطلاع دادند که منجر به کشف و خنثی‌سازی شد.

او با اشاره به حادثه مرگ بنیتا ابراز داشت: در موضوع سرقت خودرو مشیریه که بچه هشت ماهه در آن وجود داشت، اگر مردم در آن چند روزی که ماشین پارک بود، نسبت به آن حساس می‌شدند و به پلیس اطلاع می‌دادند، زودتر نتیجه می‌گرفتیم.

افزایش جنبه‌های نظارتی موجب کاهش جرم می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: مردم اگر جنبه‌های نظارتی را افزایش دهند، جرم و جنایت کاهش می‌یابد. مردم می‌توانند مثل خیرین مدرسه‌ساز در ایجاد کلانتری‌ها کمک کنند.

ذوالفقاری درباره ساماندهی کولبرها در مناطق مرزی بیان کرد: بحث کولبرها از سال ۸۷ مدنظر قرار گرفته شده است. در آن زمان فضایی ایجاد شد تا کمکی به معیشت مرزنشینان شود اما بعد از آن شرایط، فعالیت‌ها نیز به گونه‌ای شد که وزارت‌خانه‌های اقتصادی و نهادها دچار مشکل شدند. این معابر برای کالاهایی خاصی بود اما شاهد قاچاق از این نواحی شدیم.

توافق وزارت کشور و گمرک برای ساماندهی مسائل کولبرها

او با اشاره طرح‌هایی که برای حل مسائل کولبران در گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، یادآور شد: در زمان دولت  دهم دو نظریه برای حل این مسئله داشتیم؛ نخستین نظریه مربوط به صدور ابلاغیه‌هایی برای بسته شدن این معابر بود اما در مقابل آن، نظر دومی نیز بود که معتقد است این معبرها باید ساماندهی شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور هم به معیشت مردم و هم به امنیت مرزها توجه دارد، عنوان کرد: بعد از دو سال میان گمرک و وزارت کشور در این باره توافقی صورت گرفت تا ۱۵ معبر ایجاد شود که شش معبر در استان سیستان و بلوچستان است. در این توافق، نوع کالاها و سقف ورود مشخص شده و تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان معافیت برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است. البته به آنها گفته‌ایم که این معافیت نباید باعث شود که خلاف قوانین عمل کنید.

قرارگاه ثارالله در تهران امنیت مراسم تحلیف را برعهده دارد 

ذوالفقاری درباره تمهیدات روز تحلیف ریاست جمهوری گفت: برای روز تحلیف تمامی پیش‌بینی‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی صورت گرفته است. ما در کمیسیون حفاظت در این باره تقسیم کار را انجام داده‌ایم. جلسات متعددی صورت گرفت و قرارگاه ثارالله در تهران امنیت این مراسم را برعهده گرفته است. بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، پدافند هوایی همه در حالت آماده‌باش هستند.

او افزود: سطح بالایی از هیات‌ها قطعاً در این مراسم حضور خواهند داشت و ما منطقه مجلس را از وضعیت منطقه حساس به وضعیت منطقه حیاتی ارتقا داده‌ایم.

اکثر اتباع غیرمجاز از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند 

معاون وزیر کشور درباره اتباع خارجی اظهار داشت: ما دو نوع اتباع خارجی در کشور داریم؛ مجاز و غیرمجاز. برای اتباع غیرمجاز راه‌های زیادی را در نظر گرفته‌ایم. اکثر این افراد از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند که ما کنترل این مرزها را بعد از آماده‌سازی زیرساخت‌ها به دست گرفته‌ایم و امیدواریم با کمک ستاد کل، سپاه و مرزبانی ناجا از ورود غیرمجازها به داخل کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا