خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب گسترده‌ی استعفای ظریف در توییتر

استعفای ناگهانی ‘محمدجواد ظریف’، وزیر امور خارجه ایران بازتاب وسیعی در رسانه‌های  داخلی و بین‌المللی داشته است. این استعفا با واکنش‌های گسترده‌ی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده که بخشی از توییت‌های مرتبط با آن را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

رضا نصری: اگر دشمنان ایران میلیاردها دلار سرمایه برای ترویج ایران‌هراسی داشتند، اگر هزاران لابیست در پایتخت‌های غرب برای فرستادن ایران به شورای امنیت داشتند، اگر هزاران رسانه و موسسه ارتباط عمومی برای امنیتی‌سازی کشور داشتند، مردم ایران جواد ظریف داشتند و کفایت می‌کرد. از ظریف دلجویی کنید!

نصرت‌الله تاجیک: دستگاه نیت خوانی ندارم اما استعفای ناشی از دلشستگی ظریف اگر رسمی شود که نمیشود! و اگر پذیرفته شود که نمیشود! فقط نوک کوهی یخی است از کج سلیقگی های بخشی نگری حاکم بر سیاست خارجی کشور در این چهل سال که در دهه اخیر و در پی تحولات بهار عربی بیشتر رخ مینماید! انشاالله باعث بیداری شود!

فرشاد:یادم نمی‌آید یک وزارت و یک وزیر آنقدر مهم شود که استعفایش نه فقط فضای کشور، که صحنه رسانه‌ای و سیاسی دنیا را اینقدر تحت‌تاثیر و تسلط قرار بدهد. این بتنهایی دلیل تاثیر #ظریف نیست؟

علی دادپی: از ارکانی که نمی توانند یک ملاقات ساده دیپلماتیک را مطابق پروتکل هماهنگ کنند، انتظار دارید #اقتصاد را با همه بنگاهها و صنایعش و میلیونها کارگر، کارآفرین و مصرف کننده هماهنگ کنند و کارآمد نگهدارند؟؟؟

پوریا آسترکی: شاهد سیل حمایت از #ظریف در توییتر هستیم. کل اپوزیسیون جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون به اندازه این یک وزیر مقبولیت و محبوبیت واقعی نداشته است.

مصطفی تاجزاده: وظیفه #ظریف ایستادن بر خواست منطقی و عرف جهانی است؛ محوریت‌یافتن و مسئولیت‌پذیرفتن وزارت‌خارجه در روابط بین‌الملل. #روحانی نیز موظف است با جلب توافق رهبر درمورد واگذاری مسئولیت روابط خارجی کشور به دستگاه دیپلماسی رسمی، مانع استعفای وزیر باکفایت خود شود.

ضیا نبوی: مسئله فقط بودن یا نبودن #ظريف نیست، پرسش اصلی اینجاست که آیا حاکمیت به نهادی به نام #وزارت_امور_خارجه با شرح وظایف قانونی‌ و متعارفش اعتقاد دارد؟!

مسعود بهنود: نسبت دادن نوميدى به #استعفاى_ظريف نادرست است، به نظرم اينجا استعفا يك حركت حساب شده سياسى و مدنى است براى نشان دادن اهميت تصميمگيرى، يا اهميت جمهوريت نظام. اين حركت با هر پيامدى، به سود همه بوده است.

هادی موسوی: به نظر حقیر، تقلیل و تحدید #استعفای_ظریف به ناهماهنگی درون دولت نشان از عدم درک درسته.‌ نه ظریف انقدر بچه است و نه این مشکل انقدر حاد. شاید، این مصاحبه[ظریف با روزنامه جمهوری اسلامی]، پاسخگوی بسیاری از ابهامات باشد. نرفتن میخ آهنین در سنگ، هر ظریفی را زمخت میکند. جرقه این انفجار اما آن قابِ بدون ظرافت بود.

ساما: مشکل رفتن یا ماندن ظریف نیست؛ بساط «حاکمیت دوگانه» را جمع کنید و دخالت‌ها در دولت و قوهٔ قضائیه و مجلس را تمام کنید.

سارا معصومی: قطعا استعفای وزیر خارجه به تصمیم جدیدی از جانب #ایران درباره #برجام، اختلاف با مخالفان بر سر #FATF و یا سفر رییس جمهور #سوریه به #ایران ارتباطی ندارد، #حسن‌روحانی باید بداند #ظریف زینت المجالس نیست وزیر خارجه است.

مهدی بیک: با نگاهي به واكنش‌ها به #استعفاي_ظريف ميشه فهميدكه مواضع #تندروها ي داخلي و خارجي دقيقادر يك راستاست؛در داخل #رسايي به عنوان ليدر #دلواپسان كبكش خروس مي خونه و درخارج هم چهره هايي مثل #نتانياهو و #پمپئو يه نفس راحت كشيدند؛اين مواضع يكسان به نظرتون چه معنايي ميده؟

علی علیزاده: دیدار ناگهانی اسد قرار بود پمپئو‌ و نتانیاهو را غافلگیر کند. ظریف ایران را غافلگیر کرد. عکس اسد و رهبری قرار بود خبر اول منطقه و نماد پیروزی مقاومت و اقتدار ایران شود. حالا عکس ظریف با تیتر «شکاف در نظام ایران» خبر یک رسانه‌های دشمن شده. آقای ظریف! چرا جشن مقاومت را تخریب کردید؟

علی نصری: خیلی جالب است که #ظریف را مسئول واکنش گستره مردمی و رسانه‌ای و سیاسی به استعفایش بخوانیم! آقای علیزاده میگوید فلان روزنامه تیتر «شکاف در نظام ایران» زده اما نمیگوید که هیچ سیاستمدار دیگری پس از انقلاب سراغ نداریم که با رفتنش نخست‌وزیر اسرائیل به فارسی بگوید «از دستش راحت شدیم»!

احسان بداغی: خبرگزاری فارس درباره #استعفای_ظریف نوشته: در روزهایی که مردم در #جنگ_اقتصادی آمریکا در تنگنا هستند،چه وقت گلایه و استعفا است؟ کاش این رسانه وابسته به نهادهای نظامی قبل ازاین خودش پاسخ میداد درهمین جنگ اقتصادی آیا وقت موازی کاری،ایستادن جلوی رای مردم و ازکارانداختن دولت هست یا نه؟

داوود حشمتی: روح‌الله #حسینیان: از استعفای ظریف خوشحالیم #نتانیاهو: ظریف رفت، از دستش راحت شدیم همیشه در زمان‌های حساس پرده‌ها کنار می‌رود و نیت‌هایی که مخفی هستند، آشکار می‌شود.

امیرعلی صفا: ۲۰ دقیقه از اخبار ساعت ۱۴ می‌گذره و یک کلمه راجع به استعفای ظریف نگفت. الانم داره درباره طرح مفهومی یک خودروی برقی حرف می‌زنه. یعنی ما عرضه خبررسانی نداریم. برید از هرکجا دوست داشتید خبر بگیرید. افکار عمومی به درک.

صدرا محقق: توییت نخست‌وزیر اسرائیل درباره استعفای ظریف، نوشته «از دستش راحت شدیم». مشابه این توییت به زبان فارسی از دیشب زیاد منتشر شده، از داخل تا خارج.

عماد باقی: پیام استعفای ظریف روشن است:مردم در انتخابات باشنیدن همه دیدگاهها به برنامه ودیدگاهی رأی میدهند تا کشور نجات یابد اما بخش موازی کار وغیرانتخابی حکومت که قوای قهریه را دراختیار دارد آرای مردم را به سود خودمصادره وهمان سیاست هایی را به کشور تحمیل میکند که اکثریت،مردود اعلام کرده اند

داداش‌زاده: وضعیت قرمز بورس بعد از استعفای دکتر ظریف نشانگر چیست؟ وقتی حادثه تروریستی خاش رخ داد بورس فقط 196 واحد کاهش داشت اما امروز شاخص بورس بیش از 2000 واحد سقوط کرد. رفتن ظریف یعنی سقوط بازار بورس؛ همونطور که وقتی ظریف اومد شاخص رشد کرد.

پرویز اسماعیلی: مژگان عزیز، نفس نفس‌زنان گفت: آقای ظریف … می‌خواستم بگم … کار شما برای من و سایر بیمارها مثل رساندن اکسیژن بود (بعد #برجام/اول مرداد ۹۴) کپسول اکسیژن او افتاد. گریستی و آن را بدستش دادی. مژگان امروز پیش خداست. ولی #ایران و #ایرانیان هستند و به تو خیلی احتیاج دارند آقای #ظریف

عبدالله رمضان‌زاده: استعفای ظریف اقدامی به موقع بود. دخالت های دیگرانِ غیر مسئول در روابط خارجی، منافع ملی را به خطر انداخته است. برخلاف جنگ طلبان، برای دفاع از صلح باید به سیاست تنش زدایی و گفتگو ادامه داد. ظریف برای باقی ماندن باید شرط بگذارد که خود سکاندار سیاست خارجی باشد.

صبا آذرپیک: اقاي #روحاني ما پيامك همگاني ت براي تبريك نوروز رو نمي خواهيم مردم منتظرند پيامك بدهي ” با استعفاي وزير امورخارجه موافقت نشد” ارامش را به وضعيت ملتهب كشور برگردانيد.

جواد دلیری: شب اخر مذکرات برجام هیچ کس نخوابید تا ظریف کار را تمام” اعلام کند” ،دیشب هم ملت نخوابید تا ظریف این بار باشد و کار را تمام “اعلام نکند ”

حسام‌الدین قاموس مقدم: شاید این تصویر [مصاحبه‌ی فردوسی‌پور و ظریف] ، نماد «از دست دادن تدریجی داشته‌های حداقلی نسل ما» باشه

فراز صادقی مقدم: علت اصلی استعفا دکتر #محمد_جواد_ظریف ریشه در عدم استقلال قوا دارد ، چند صدایی در ایران در همه حوزه ها خصوصا سیاست خارجی پس از انقلاب همواره یکی از مشکلات مدیران ارشد بوده است .

مرجان توحیدی: به قول محمد خاتمی,ظریف میره دوره بعد از ظریف رو هم میبینید,خدا کنه لاقل زبان انگلیسی بلد باشه

مهروداد: این بار نمی‌گذاریم تاریخ را وارونه بنویسند. ظریف چه برود چه بماند صاحب وطن‌پرستانه ترین سند وزارت امور خارجه طی صد سال اخیر است.

سیاوش فلاحی‌پور: #ظریف بیش از شخصیت حقیقی‌اش، نماد یک رویکرد اساسی در جمهوری اسلامی است و “پایان ظریف” بیش از هر چیز یعنی پایان این رویکرد جالب آنکه استعفای ظریف همزمان شده با سخنان شمخانی درباره تغییر استراتژی نظامی ایران در #سوریه و البته سفر ناگهانی اسد به تهران روزهای سرنوشت‌سازی در پیش است

محمد جهانگرد: شب جشن آشغال های تنفربرانگیز است! از تهران تا تل‌آویو از لندن تا واشنگتن

امید حسینی: جماعت همیشه طلبکار ارزشی و حزب‌اللهی امشب دارند به ظریف فحش می‌دن. تا دیروز می‌گفتند ظریف خیانتکاره چون درست کار نمیکنه، حالا میگن خیانتکاره چون استعفا داده!

علی پیرحسین‌لو: #استعفای_ظریف ترجمه‌ای است برای: ربنا اخرجنا من هذه القریه الظالم اهلها که این روزها حرف دل خیلی‌هاست. شما با مردم بودید و ماندید آقای ظریف
ما هم در حد خودمان قدردان شماییم. خسته نباشید.

حسین دلیریان: وقتش رسیده که سکان هدایت وزارت امور خارجه به دیپلمات انقلابی، کاربلد و حامی مقاومت یعنی «حسین امیرعبدالهیان» سپرده شود

محمود فرجامی: یه ساعته هی می‌خوام واسه خبر استعفای ظریف چیزی بنویسم و نمی‌تونم. چی میشه گفت؟ همه‌مون می‌دونیم که نه فشارها و شانتاژهای خارجی، که نامردمی‌ها و تهمت‌ها و کارشکنی‌هاو رذالت‌های داخلی کار رو به اینجا کشوند. یکی از قهرمانان دیپلماسی جهان، که تحسین دوست و دشمن رو برانگیخته بود. #حیف

احسان رستگار: برخی، ظریف را مقصر مفاسد حوزه دیپلماسی می‌دانند و آذری جهرمی را مقصر مفاسد داخلی و ارتباطات اینترنتی. همین‌که اولی را به جرم #نفوذ از خارج به داخل و دومی رابه جرم نفوذ از اینترنت به داخل دستگیر نکرده‌اند،جای شکرش باقی است. #افکار_عمومی نبود،شرم نمی‌کردند از محاکمه این دو #کارآمد

سعید جعفری: #استعفای_ظریف نگران کننده‌ترین خبر پایان سال است و می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد. از عدم تصویب #FATF گرفته تا خروج احتمالی از #برجام امشب رادیکال‌های تهران، ریاض، تل‌آویو و واشنگتن خوشحال‌ترین‌اند.

علی: کاش #ظریف هم مثل اون پیرمردی که برای حجتی شعر خوند وایسته روبروی سردارها و مسئولین حاکمیتی و براشون بخونه که: روزگاریست هر روز را بدتر میبینم این جهان را پر از خوف و خطر میبینم ‌… بعدش هم بزنه رو شونه شون و بگه حالا دیگه خودتون میدونید و مملکت تون

آرش: سرباز بدون دیپلمات، گوشته جلوی توپ!

حسین درخشان: تنها چیزی که می‌تونه استعفای ناگهانی و لابد بسیار احساسی ظریف رو در این ساعت شب توضیح بده این احتماله که سفر غیرمنتظره‌ی اسد بدون اطلاع و هماهنگی با او انجام شده.

شرر به سکون ر: ظریف از ماندنی ترین افراد تاریخ معاصر ایران است. اولین بار با ظریف بود که فهمیدیم دیپلمات بودن یعنی چی؟ اینکه با دشمن هم می‌توانیم مذاکره کنیم. باورمان شده بود می‌توانیم به جای عربده‌ی تو خالی با استدلال در سطح بین المللی ظاهر شد.

محسن فرجادی: آذر٩٢ دقيقا در اوج مذاكرات منتهي به برجام دم اذان صبح از ژنو رسيد و به بيمارستان عرفان بالاي سر مادرش كه درccuبود رفت؛آفتاب نزده به سفري ديگر رفت و چند روز بعد زير تابوت مادرش را گرفت #محمدجوادظريف. ايران از مادرش عزيزتر بود برايش و هست!

علیرضا رحیمی: آقای ولایتی طی ۱۶ سال دوره وزارت امور خارجه دو نوبت برای پاسخ به سئوال رسمی به #مجلس رفت و آقای #ظریف طی ۵ سال وزارتش ۱۸ بار برای پاسخ به سئوال رسمی نمایندگان در صحن مجلس حضور یافته است. در تمام ۱۸ سئوال طرح شده از دکتر ظریف #نمایندگان از پاسخهای وزیر قانع شده اند.

آرش: ایکس سردار سلیمانی رو وزیر جنگ می‌خونه برای ظاهراً حمایت از ظریف! حرف بزنیم هم می‌گند پرونده سازی می‌کنید! احمق‌ها از چپ و راست نمی‌فهمند که سلیمانی و ظریف دو بال سیاست خارجه ایران هستند ولاغیر!

مینا ورشوچی: علت استعفای دکتر #ظریف از جنس دلایل استعفای دکتر #اخوندی است. اصول اولیه کشورداری زیرپا گذاشته شده است.

علیرضا دولابی: چند گروه خاص از استعفای ظریف دچار نشاط بی حدی شدن؛ ۱-دولت اسراییل ۲-کیهانیون ۳-سلطنت طلبان ۴-براندازان پیدا کردن خط و ربط و پرتغال فروش سخته؟

یوزف ک: دیشب با برجسته کردن عکس سردار در دیدار با #بشار_اسد ،دیپلمات را مسخره کردند و صبح با شنیدن خبر #استعفای_ظریف از رفتن به زعم خود یانکی نایاکی خرکیف شدند اما از ظهر که حمایت مردم را دیدند خفه شدند،اسم سردار و دیپلمات در تاریخ ایران می ماند اما اراذل به زباله دان تاریخ خواهند رفت.

محمود فرجامی: ظریف رفت و بالاخره زهرا طباخی و مسیح علی‌نژاد در یک زمان و سر یک موضوع همنظر و بشدت خوشحال شدند. تمثیلی از فعالان ضد منافع ملی ایران در داخل و‌خارج، چه حقوق‌بگیر دولت آمریکا و چه محافل قدرت سیاه در ایران.

محمود صارمی: ظریف چه می خواهد؟ حاکمیت قبول کند: #وزیر_امور_خارجه باید درچارچوب شرح وظایف قانونی‌ و عرف جهانی عمل کند واگر در راستای خواست حاکمیت توافق بزرگی چون برجام رابه نتیجه رساند بازی را به هم نزند و نظامیان درفرایند پرالتهاب مذاکرات سیاست متفاوتی را به جهان منتقل نکنند

حمیدرضا شاهمیری: احمدی‌نژاد که رفت نتانیاهو ناراحت شد ،چون به خوبی می‌دانست با جهالت و تندروی او می‌توانست تمام دنیا را بر علیه ایران متحد کند ،اما ظریف که گفت می رود نتانیاهو خوشحال شد چون او با عقلانیت و دیپلماسی بزرگترین دشمن نتانیاهو است…

سحر طلوعی: سفر اسد به ایران یک وزیر گرفته و یک روزنامه.

سعید ملکی: #استعفای_ظریف فرصت دوباره ای بود برای شناختن و شناسایی آنهایی که در داخل و خارج همراه و همزبان با #نتانیاهو و #ترامپ و #پمپئو و همه ی دشمنان #ایران و #ایرانی هلهله سر دادند.

بنجامین آزاد: از صالحی نفرت دارند… از ظریف نفرت دارند… از هر کسی که در بهبود سیاست خارجی تلاش می‌کند نفرت دارند و با نسبت‌های دروغ به ایشان سعی در ایجاد بحران سیاسی دارند.

جنلی: استعفای خاتمی از وزارت ارشاد، موسوی از نخست وزیری، آخوندی از مسکن، هاشمی از بهداشت، ظریف از امورخارجه… همه و همه نشونه‌ی یک اتفاق هست! اصلاح طلبا هروقت شرایط رو سخت ببینن، فرار رو بر قرار ترجیح میدن.

محمد کبیری: ظرافت و قدرت دیپلماسی #ظریف بود که آب رفته را به جوی برگرداند و بدون شعار کاری کرد تا جهانیان برنامه هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند. فهم ضرورت کار ظریف، مظروف جغرافیای سیاسی این روزهای کشور است اما چراغ امید نسل جوان سوسو می‌زند؛ آقای دکتر

م. بابایی: وقتی دشمن خارجی و دلواپس و کاسب‌تحریم داخلی از دستت عصبانی‌اند یعنی راه را درست رفته‌ای

سجاد علی ملا: آقای دکتر ظریف درخواست من از شما این است که بر سر موضع احیای نقش وزارت خارجه به عنوان یگانه متولی دستگاه دیپلماسی کشور بمانی و اگر اختیارات قانونی وزارت خارجه استیفا شد،آنگاه با قدرت و قوت تمام به کارت ادامه بدهی

احسان منصوری: اگر ظریف در استعفا به دخالت بیت رهبری یا سپاه استعفا داده بود، روحانی امروز همه را به توپ می‌بست، از موانع موفقیت دولت و زمینگیر کردن سیاست خارجی و دیپلماسی می‌گفت. (مقایسه کنید با دفاع دیروزش از جهرمی). واعظی هم از دیشب مشغول آشتی جویی ست. همه نشانه‌ای از اختلاف در داخل دولت.

آسید پویان حسین‌پور: ما در دل بحرانی‌ترین روزهای منطقه غرب آسیا، با کم‌ترین حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها، اراده کردیم برای شکست دادن مثلث شوم و کثیف آمریکایی-اسراییلی-سعودی و در عراق و سوریه و حتی یمن، پیروز میدان بودیم.. با ظریف یا بدون ظریف، ایران قدرت اول منطقه خواهد ماند.

رضا بهرامی: #ظريف نبايد برگردد. وقتى #اختيارى نباشد، نبايد بيهوده ماند و جور #اشتباهات_ديگران را كشيد. اتفاقاً اين مدل استعفاها بايد به يك فرهنگ بدل شود.

مجید توکلی: عده‌ای چنان از ماندن ظریف می‌نویسند که آدم فکر می‌کنه ظریف “قهر” کرده و نه اینکه “استعفا” داده باشه. درسته که اون پست اینستاگرام بیشتر به‌درد قهرکردن میخوره، ولی اگه استعفایش اینقدر بی‌مبنا بوده که برگشتنش “بدتر” است!!

بهروز عزیزی: #مردم شوکه شده اند و احساس ناامنی می کنن، دقیقا فضا مثل بعد از فوت #هاشمی_رفسنجانی است. #استعفای_ظریف برای وطن پرستان ترسناک است

علی جنتی: بزرگترین سند افتخار آفرین برای دکتر جواد ظریف این کلام نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که گفت : ظریف رفت راحت شدیم ! اکنون باید دید چه کسانی در داخل کشور همصدا با نتانیاهو ابراز خوشحالی کردند و او را سدی در برابر مطامع خود می بینند .

علی علیزاده: ظریف دیپلماتی توانا و ماموری وفادار برای نظام است. مساله ظریف نیست. #ظریفیسم است. ظریفیسم یعنی: افسانه شاه و پریان درباره سیاست خارجی یعنی فروختن این دروغ به طبقه متوسط که مساله ما با غرب از طریق دیپلماسی میتواند حل و فصل شود ظریفیسم امید کاذبی بود که روحانی دو انتخابات با آن برد

سپنتا نیکنام: دکتر #ظریف نه تنها در سطح بین المللی در بهبود روابط ایران وجهان تلاش کرد،بلکه در داخل نیز شخصیتی وحدت آفرین بین اقوام وادیان است پیام ایشان به عنوان تنهاوزیر سال‌های اخیر برای سالروز درگذشت #زرتشت بسیاردلگرم کننده بود امیدوارم این مدیر دلسوز به جمع مدیران ایران برگردد

حمزه غالبی: البته مسئولانه این بود که ظریف بعد از شکست طرح مذاکره با آمریکا و خروج ترامپ از توافق استعفا می داد.

سایه: مسئولانه؟! تعریف جدید از کلمه میدین در بی‌کفایتی باید استعفا کرد نه ظریف که بهترین وزیر خارجه ایران در چهل سال گذشته بود. گاهی افراد به جای تحلیل یا تفکر؛ تخیل می کنند.

آخرین مصاحبه‌ی جواد ظریف پیش از استعفا

نخستین واکنش رییس‌جمهور به استعفای ظریف

واکنش‌ها به استعفای ناگهانی ظریف

 

ظریف: امیدوارم استعفا تلنگری برای بازگشت وزارت خارجه به جایگاه قانونی باشد

توضیح سخنگو درباره‌ی دلایل استعفای ظریف

چند نکته از استعفای آقای دکتر ظریف

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ظریف فدای روحانی شد.
    استعفای ظریف به معنای شکست روحانی است.
    بسیار بد موقع بود مثل قانون!
    گزینه مناسب بعد از ظریف فقط امیرعبداللهیان می باشدD:

  2. راستی این علی علیزاده ی تازه هبوط کرده بر تارک این دیار کیست؟؟؟این چه عنصریست که دراین وانفسای ایندیار به کمک دلواپسان امده ؟؟؟خدالعنت کند این استعمار پیر را……. همیشه درچنین مواقعی دایه ای دلسوز ترازمادررابرایمان می فرستند……..حقیقتا جمله شب جشن اشغال های تنفرانگیزاست از تهران تا تل اویو ازلندن تا واشنگتن…….

  3. ببخشید این توئیتر که می گید چیه ؟ همون توئیتره که فیلتره ؟ چرا با فیلترشکن معمولی ما غیر از ما بهترون هم باز نمیشه ؟ از ما بهترون چطور پس استفاده می کنند ؟

  4. حرف اصلی (حرف حساب) : تاجزاده: روحانی نیز موظف است با جلب توافق رهبر درمورد واگذاری مسئولیت روابط خارجی کشور به دستگاه دیپلماسی رسمی، مانع استعفای وزیر باکفایت خود شود. (البته بهتر بود بجای مانع استعفا ، گفته میشد : مانع از بین رفتن بیشتر منافع ملی و اعتبار قانون و نظر و رأی مردم)

  5. عماد باقی: پیام استعفای ظریف روشن است:مردم در انتخابات باشنیدن همه دیدگاهها به برنامه ودیدگاهی رأی میدهند تا کشور نجات یابد اما بخش موازی کار وغیرانتخابی حکومت که قوای قهریه را دراختیار دارد آرای مردم را به سود خودمصادره وهمان سیاست هایی را به کشور تحمیل میکند که اکثریت،مردود اعلام کرده اند

  6. نظری که من خیلی پسندیدم اینه :
    ساما گفته : مشکل رفتن یا ماندن ظریف نیست؛ بساط «حاکمیت دوگانه» را جمع کنید و دخالت‌ها در دولت و قوهٔ قضائیه و مجلس را تمام کنید.

  7. علیزاده نامی گفته : آقای ظریف چرا جشن مقاومت رو تخریب کردید ! ! !
    برو ببین چرا با استعفای ظریف قابل تخریبید برادر ! ؟ نمی گم برو ببین کی چیو تخریب کرده با چه دخالتی در مقابل چه قانونی. ( «قانون» را بخوانید: مثلا فصل الخطاب ! )

  8. توئیت محمد جهانگرد: شب جشن آشغال های تنفربرانگیز است! از تهران تا تل‌آویو از لندن تا واشنگتن

  9. حرف راست این توئیت محشره :
    علی: کاش ظریف هم مثل اون پیرمردی که برای حجتی شعر خوند وایسته روبروی سردارها و مسئولین حاکمیتی و براشون بخونه که: روزگاریست هر روز را بدتر میبینم این جهان را پر از خوف و خطر میبینم ‌… بعدش هم بزنه رو شونه شون و بگه حالا دیگه خودتون میدونید و مملکت تون

  10. یکی به اسم جنلی گفته : استعفای خاتمی از وزارت ارشاد، موسوی از نخست وزیری، آخوندی از مسکن، هاشمی از بهداشت، ظریف از امورخارجه… همه و همه نشونه‌ی یک اتفاق هست! اصلاح طلبا هروقت شرایط رو سخت ببینن، فرار رو بر قرار ترجیح میدن.
    جواب: خب مثل جنتی قبراق ذهن فول ! پرتوان شما ، شیفته خدمت ! نیستند ، آقای برادر جنلی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا