خرید تور تابستان ایران بوم گردی

الله‌کرم هم منادی «وحدت ملی» شد!

حسین الله‌کرم  گفت: سهم خواهی از کابینه در وضع فعلی قطعا به نفع دولت آینده نخواهد بود. در حال حاضر دولت ما نیازمند وحدت ملی است.

دبیرکل سابق انصار حزب الله در گفت‎وگو با خبرآنلاین درباره سهم خواهی جریانات سیاسی به ویژه اصلاح طلبان از روحانی در موضوع چینش کابینه گفت: دولت آقای روحانی از حمایت جریان اعتدال، اصولگرایان مشهور به معتدل و جریان اصلاح طلبی در حوزه سیاسی و اقتصادی برخوردار بود و توانست در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 23 میلیون رأی به دست آورد. بر همین اساس برخی معتقدند جریان های حمایت کننده باید بخش هایی از خواست های خودشان را در وزرایی که برای حضور در کابینه دوازدهم انتخاب می شوند، ببینند. اگر این دیدگاه درست هم باشد در حال حاضر نمی تواند مطلوب وضع ایران باشد.

وی با اشاره به تشدید خصومت آمریکا در قبال ایران از طریق اعلام تهدیدها و اعمال تحریم های جدید گفت: سهم خواهی از کابینه در وضع فعلی قطعا به نفع دولت آینده نخواهد بود. در حال حاضر دولت ما نیازمند وحدت ملی است.

دبیرکل سابق انصار حزب الله اظهار کرد: وحدت ملی شامل همکاری گروه حامی آقای روحانی با 23 میلیون رأی، گروه رقیب با 16 میلیون رأی و گروهی که رأی ندادند، می شود. از آنجا که دسته سوم به نظر می رسد شامل گروه هایی از طبقات پایین اجتماعی باشند و خواسته اقتصاد مقاومتی، معیشت و ایجاد شغل را دنبال می کنند. دولت باید به دو گروهی که اشتراکاتی در زمینه های یادشده توجه لازم را داشته باشد تا بتواند وحدت ملی را ایجاد کند.

الله کرم در پاسخ به این سئوال که آیا آقای روحانی تحت تأثیر سهم خواهی جریانات سیاسی درباره موضوع چینش کابینه دوازدهم قرار می گیرد؟ اظهار کرد: به نظر می رسد بیشتر توجه آقای روحانی به مجلس شورای اسلامی باشد، در مجلس سه گروه عمده وجود دارند. 152 نماینده اصولگرا و عضو فراکسیون ولایت، 100 نماینده اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید و حدود 40 نماینده نیز عضو فراکسیون مستقلان هستند. به هر حال وضعیت کنونی مجلس حکم می کند که رئیس جمهور به سه فراکسیون توجه داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. برای روحانی میگه بیش از 23 میلیون، اما برای رئیسی نمیگه بیش از 15 میلیون، میگه 16! این فاصله چقدر حرصشون میده!

  2. مژدگاني …/عابد و زاهد و مسلمانا. خب، جناب الله کرم، اگر کانديداي شما رئيس جمهور شده بود، بازهم همين نظر را داشتيد!!؟ (خداوکيلي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا