خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وعده سر خرمن برای برداشتن اینترنت حجمی

معاون سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه برای گذار از سرویس های حجمی به سرویس های اتصال محور دو گام در نظر گرفته است، گفت: در گام دوم که ظرف چند ماه آینده اجرا می شود، عملا محدودیت در استفاده از ترافیک داخلی برداشته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی این روزها از حذف اینترنت حجمی صحبت می‌شود که گویا مدیران آی تی کشور برای انجام آن قصد دارند شروط سخت‌گیرانه‌ای را تعریف کرده و اگر شروط از لحاظ فنی قابلیت اجرا پیدا کند، تازه از چند ماه آینده که معلوم نیست چه زمانی است، آن را فقط برای ترافیک داخلی لازم الاجرا کنند.

در همین رابطه دیروز صادق عباسی درباره تعرفه های جدید اینترنت موسوم به تعرفه های اتصال محور که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تصویب رسیده است، گفت: “برای گذر از سرویس های حجمی به سرویس های اتصال محور در بخش دسترسی ثابت دو گام در نظر گرفته شده است، تعرفه های اعلام شده قدم اول محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه در همین گام، تعرفه های اعلام شده تا 30 درصد نسبت به تعرفه های فعلی کاهش دارد، افزود: این تعرفه ها همچنین حداقل سرعت را برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تعریف کرده که افزایش کیفیت را نیز به دنبال دارد. عباسی با تاکید بر اینکه گام نهایی ظرف چندماه آینده با تنظیم تعرفه های انتقال داخلی و افزایش ظرفیت ها برداشته خواهد شد، اظهار کرد: در آن صورت ترافیک داخلی تا 10 برابر هم قابل افزایش است تا هم از نظر قیمت کاهش داشته باشیم و هم در دسترسی به ترافیک داخلی عملا محدودیت حجم برداشته شده باشد.”

سازمان تنظیم مقررات، ضمن عدم تعریف یکسان برای دیتای ورودی و تقسیم بندی آن با تعریف جدیدی به نام «ترافیک داخلی»، از حذف حجم در بخش داخلی صحبت کرده و آن را از چند ماه آینده که معلوم نیست دقیقا چه زمانی خواهد بود، لازم الاجرا خواهد کرد.

بنابراین عملا راه برای ادامه کم فروشی به نفع اپراتورهای اینترنتی مهیا خواهد بود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا