خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ششمین جشنواره فیلم «شهر» با اهدای جایزه آغاز شد!

ششمین جشنواره فیلم شهر، در حالی کار خود را در پردیس سینمایی ملت آغاز کرد که در اقدامی عجیب با اهدای جایزه به برگزیدگان برخی بخش‌ها در روز افتتاحیه همراه شد.

به گزارش انصاف نیوز، جشنواره‌ی فیلم شهر در حالی از روز دوشنبه نهم مردادماه آغاز بکار کرد که پیش از شروع حاشیه ساز شد و برخی رسانه‌های همسو با گرایش سیاسی مدیریت فعلی شهرداری تهران، آن را هدر دادن بیت‌المال توصیف کردند.

مراسم افتتاحیه که در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد با اقدام عجیب اهدای جایزه به برندگان بعضی از بخش‌ها همراه بود. اهدای جایزه به برگزیدگان یک جشنواره‌ی سینمایی در روز افتتاحیه، شاید از نوادر روزگار باشد. بطور معمول در یک جشنواره‌ی سینمایی پس از اکران فیلم و مشاهده‌ی بازخورد تماشاگران و منتقدان سینمایی، هیات داوران تصمیم به اهدای جایزه به یک فیلم می‌گیرد، اما در این جشنواره، برندگان برخی بخش‌ها در روز افتتاحیه قبل از آنکه بازخوردی ببینند، جایزه‌ی خود را دریافت کردند. برخی از شرکت کنندگان در جشنواره در مصاحبه با خبرنگار انصاف‌نیوز، طولانی نشدن مدت زمان مراسم اختتامیه را دلیل این امر برشمردند.

به هرحال علی عرفان فرهادی توانست برای فیلم «من تو ما» جایزه‌ی بخش اصلی در موضوع «محله» را دریافت کند. در بخش ویژه‌ی شهر تهران، جایزه‌ی اصلی به فیلم «این باریکه راه» ساخته‌ی آرمین تیموری رسید. برنده‌ی جایزه‌ی اصلی بخش «شهر امن» هم فیلم «کلاغ پر» ساخته‌ی بابک مجیدی بود.

این مراسم با تقدیر از فاطمه معتمدآریا و نکوداشت حبیب‌اله کاسه‌ساز ادامه پیدا کرد و با اهدای جایزه به برگزیدگان حوزه‌ی تبلیغات در سینمای ایران به پایان رسید.

پس از مراسم افتتاحیه‌، فیلم‌ها در بخش‌های مختلف مثل انیمیشن، فیلم سینمایی، فیلم کوتاه و فیلم ویدئویی اکران شدند. آنچه که در روز اول نمایش فیلم‌ها مشهود بود استقبال نکردن تماشاگران، حتی از فیلم پرستاره‌‌ای چون «سد معبر» بود.

در ساعات پایانی شب به تعداد افراد حاضر در جشنواره افزوده شد؛ البته در لابی‌ها، راهروها و رستوران. هرچقدر که سالن‌های سینما خالی بود در عوض در رستوران محل پذیرایی جای سوزن انداختن نبود. پس از آنکه عوامل فیلم «21 روز بعد» به محل پذیرایی آمدند، هجوم عکاسان و خبرنگاران بود که جلب توجه می‌کرد.

در حالی که ده‌ها خبرنگار و عکاس مشغول پوشش دادن عوامل فیلم «21 روز بعد» بودند، خود فیلم در سالن تقریبا خالی به نمایش درآمد. درست در این موقع ورود ساره بیات به سالن نمایش، موجب شد تعدادی از خبرنگاران و عکاسان نیز همراه او وارد سینما شوند و سالن سینما جان تازه‌ای بگیرد!

نمایش فیلم‌های انیمیشن کوتاه ایرانی از بهترین‌های روز اول بود. آنها خلاقانه بودند و در بیشتر آنها، تکنیک‌های فیلمسازی انیمیشن کاملا در خدمت ایده‌ پردازی صاحب اثر بودند. انیمیشن کوتاه یک دقیقه‌ای «قالی کرمان» با جان دادن به تار و پود یک قالی به شکل جنگلی از گل و درخت، و سپس استحاله‌ی ‌‌آن به جنگل ماشین و آلودگی، نمونه‌ی درخشانی از ایده‌پردازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود.

شاید درخشان‌ترین فیلم کوتاه انیمیشن، فیلم «شایعه» بود. در این فیلم، شایعه به شکل استفراغی کوچک از یک آپارتمان کار خود را آغاز می‌کند و سپس به بهمنی از استفراغ‌ها تبدیل می‌شود که هرکس را سر راهش می‌بیند می‌بلعد و شهر را در می‌نوردد. ایده‌ای وهم‌انگیز که در فضایی کافکایی به شدت بر روی تماشاگر تاثیر می‌گذارد.

در پایان روز اول می‌توان آرزو کرد که برای روزهای آینده سالن‌های سینما شلوغ‌تر از روز اول باشند و حداقل عابران پارک ملت از آن استقبال کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا