خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادآوری شایسته سالاری به روحانی

«یدالله اسلامی» دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس در یادداشتی تلگرامی با عنوان «گم شده ما»، در یادآوری ضرورت شایسته سالاری به حسن روحانی نوشت:

روزی و روزگاری یک کلمه‌ی قانون مبنای رساله‌ای شد که هم چنان نیاز ماست. قانون و قانون گرایی و عمل به قانون و یکسان بودن همه در برابر قانون موضوعی است که خواسته‌ی ماست و بسیاری از نارسایی‌ها ناشی از بی توجهی به این امر مهم است. اما امروز باید این سخن را هم به میان آورد که گم شده‌ی ما شایسته سالاری است. گزینش توانمندترین‌ها برای اداره‌ی کشور و سپردن امور به دست کارآمدترین‌ها راهی برای رشد و توسعه و کاستن از هزینه و افزایش کارآیی و راهی برای حل مشکلات پایه‌ای است.

این روزها که آقای روحانی به چینش کابینه مشغول است و رایزنی‌های بسیار در میدان سیاست جاری است و نگرانی‌هایی نیز از ساختار سیاسی کابینه‌ی آینده شکل گرفته است ولی این سخن که جایگاه شایسته سالاری در گزینش اداره کنندگان دستگاه اجرایی در کجای کار قرار دارد چندان مورد بررسی قرار نگرفته است. گرایش سیاسی غالب در اردوگاه پشتیبانان روحانی در چینش کابینه در کنار توجه به شایسته سالاری امری است که دقت تظر بیشتری می‌طلبد. البته آقای روحانی درباره‌ی روند کار و ساز و کار گزینش همکاران لب به سخن نگشوده و پیام‌های غیر مستقیم از برخی همکاران نزدیک ایشان به گوش رسیده است و می‌رسد. شاید این هم شیوه‌ای برای اطلاع رسانی و سنجش نوع و میزان واکنش طبقات مختلف اجتماعی و سیاسی باشد.

آقای روحانی همانند دور نخست بنا دارد دولت را همزمان با تحلیف معرفی کند. دو سه روز زمان زیادی برای پرده برداری از چهره‌ی کابینه نیست ولی یاد آوری توجه به شایسته سالاری با توجه به مشکلات فراوان و بنیان برافکن نکته‌ای نیست که بتوان یاد آوری آن را به آینده موکول کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای روحانی مردم نسبت به انتخاب رحمانی فضلی و نهاوندیان و نوبخت شدیدا معترض هستند انتخاب ایشان مساوی منفوریت شما محبوبیت خود را از دست ندهید به حرف های قبل از انتخابات فکر کنید حرف وعمل شما باید یکی باشد خدا می داند این نظر من نوعی نیست اکثر ملت علی الخصوص به دلیل اینکه نتوانستند عده ی زیادی رای دهند خشمگین هستند در یک روستای 50 نفره یک صندوق رای ودر یک خیابان بزرگ کلان شهر که 100هزار نفر در آن زندگی می کند یک صندوق درقانون اساسی به ازای هر 150هزار نفر یک نماینده پیش بینی شده است اما در اکثر کلان شهرها که جمعیت آنها بین 2 ت4 میلیون جمعیت دارند 3 الی 5 نماینده در مجلس دارند و از لحاظ قانونی بی عدالتی است نمایندگان عزیز در مورد این قانون طرحی به مجلس ارائه دهند تا سال 98 مردم کلان شهرها به حق خود برسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا