خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بایدهای تشکیل «معاونت اطلاع رسانی رییس جمهور»

صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب درباره‌ی ایده‌ی تشکیل معاونت اطلاع رسانی رییس جمهور گفت: ‎به نظرم ایده ی بسیار مناسبیست و می تواند خلاء جدی اطلاع رسانی به موقع و هدف دار در دولت دازدهم به نقطه ی امیدبخشی برساند.

مصطفی فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز تاکید کرد: اتفاقی که در دولت یازدهم، متاسفانه از از ابتدا، از جمله معضلات و بحران های جدی به شمار می رفت و البته همکاران عزیز ما سعی داشتند از طریق شورای اطلاع رسانی دولت، همین خلاء را برطرف کنند، اما بنا به دلایل متعدد که شاید مهمترینش عدم همراهی دستگاههای دولتی بود، با نتیجه مطلوب، فواصل سنگینی داشتند و این ، رسانه های دیگر بودند که خلاء آنان را جبران می کردند.

وی ادامه داد: ‎ایده ی «تشکیل معاونت اطلاع رسانی رییس جمهور»، البته ایده ی جدیدی نیست و در ادوار پیشین یاست جمهوری نیز بررسی شده بود، اما شاید هیچگاه تا این سطح جدی نشده بود. ‎به شرطها و شروطها، تشکیل این معاونت می تواند بحران رسانه و اطلاع رسانی دولت را در قالب یک فرماندهی واحد سامان بخشد. اول آنکه جزییات این طرح بسیار مهم است. حقیقتاً حیاتیست که پیکره رسانه و اطلاع رسان یدولت، از فرمانده ی اصلی تبعیت کند. مثلاً اعضای کابینه باید تیم اطلاع رسانی مجموعه ، سازمان یا وزارتخانه ی خود را موظف به تعامل تمام قد با این معاونت کند، در غیر این صورت این معاونت، خوراک خوبی برای اطلاع رسانی از خدمات دولت دریافت نمی کند و عملاً اثر مطلوب مورد نظر را از دست خواهد داد.

مشاور رسانه‌ای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: یکی دیگر از الزامات این طرح، علی الیقین استفاده از فردی توانمند، صاحب نفوذ و نزدیک به ریس جمهور است که دیگر اعضای کابینه ، او را به چشم «فرمانده بی چون و چرای اطلاع رسانی دولت» و «نماینده تام الاختیار رییس جمهور در حوزه اطلاع رسانی» قلمداد کنند. در واقع، کسی که قرار است این معاونت را عهده دار شود، باید شان، نفوذ کلام و اقتداری بیش از یک وزیر داشته باشد و اعضای کابینه، در حوزه اطلاع رسانی ، خود را ملزم به اجرای سیاست های وی بدانند و عمل به سیاستهای رسانه ای او را، خواسته قبلی شخص رییس جمهور بدانند؛ در غیر این صورت تجربه تلخ شورای اطلاع رسانی به وجود می آیدکه با وجود تلاش های گسترده ای که بعضاً اتفاق افتاد، اما نتیجه دلخواه عاید دولت نخواهد شد.

 

وی گفت: ‎طبیعتا دادن اختیار سخنگویی دولت به این معاونت نیز بسیار عقلانیست، چرا که فرمانده اطلاع رسانی و رسانه ای دولت، شناخت و آگاهی دقیقی از اطلاعات و اخبار منتشره، چه در دولت و چه بیرون از آن دارد و به نظر، می تواند در برابر جنگ روانی رقبا مقاومت و هم عکس العمل به موقع و دقیق تری داشته باشد. ‎البته همه ی مواردی که معروض داشتم، مشروط به آن است که همه مجموعه های رسانه ای دولتی از جمله رسانه های سایبری و مکتوب، ذیل این معاونت تعریف شود تا تشکیل معاونت اطلاع رسانی رییس جمهور ذیل فرماندهی واحد موضوعیت پیدا کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا