خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت یک اصلاح طلب از مواضع آذری جهرمی در وزارت ارتباطات

در پی واکنش‌هایی نسبت به کاندیداتوری «محمدجواد آذری جهرمی» معاون فعلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کرسی این وزارتخانه، یک اصلاح طلب که در این وزارتخانه فعالیت دارد مواضع او را از نگاه خود روایت کرد.

متن یادداشت «سودابه رادفر» مشاور امور زنان و خانواده و مدیر سامانه‌ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، در پی می‌آید:

با تصمیم بر انتصاب جناب آقای دکتر واعظی به عنوان رییس دفتر رئیس جمهور، چند گزینه برای جانشینی ایشان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد. طبیعتا به عنوان یک اصلاح طلب عبور از مهندس جهانگرد که در همه‌ی این سال‌ها فناوری اطلاعات کشور مدیون ایشان است، ساده نیست اما در نهایت جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور، مهندس جهرمی را که یک جوان متخصص متولد سال ۱۳۶۰ و در حال حاضر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت است، برای وزارت ارتباطات انتخاب کردند و ورود یک جوان متولد بعد از انقلاب به کابینه، نقطه‌ی عطفی برای حاکمیت، دولت و بیش از همه جوانان است.

اما با توجه به برخی ابهامات و دغدغه‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده و نظر به همکاری که با ایشان داشتم ذکر چند نکته قابل تامل است:

اول: مهمترین ویژگی مهندس جهرمی، علاوه بر توانمندی فنی و تخصصی، شجاعت و سرسختی وی است. به عنوان یک شاهد عینی، تلاش‌های مهندس جهرمی و سرسختی ایشان را در شورای معاونین وزارت برای مقاومت در برابر فیلترینگ و دست اندازی سلایق سرخود، بارها دیده‌ام. این دفاع از حقوق قانونی شهروندان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منجر به تشکیل ۳ پرونده‌ی قضایی علیه ایشان شد که در دو مورد تبرئه و در مورد سوم هنوز پرونده در دادگاه مفتوح است. اینکه اینستاگرام و تلگرام هنوز باز است، علاوه بر حمایت شخص وزیر ارتباطات، مرهون خدمات مهندس جهرمی است. البته شاهد این ادعا مناظره‌ی اخیر با معاون دادستانی بود که در دفاع از حقوق حقه‌ی شهروندان در جهت استفاده از تکنولوژی، حتی یک گام پس نگذاشت.

دوم. در بین معاونین وزارت ارتباطات، ساده زیستی وی زبانزد است. دفتری معمولی و عدم استفاده از امکانات دولتی خاص. خانواده‌ی ایشان که خانواده‌ی دو شهید هستند در جهرم به ساده زیستی مشهورند و این یعنی عدم کمترین استفاده از موقعیت به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل بزرگترین شرکت تابعه.

سوم: افزایش سرعت اینترنت قطعا مدیون مجاهدت و پیگیری‌های مجدانه‌ی مهتدس جهرمی در شرکت ارتباطات زیرساخت و البته حمایت‌های جناب آقای دکتر واعظی است. تنها مقایسه‌ی خیلی گذری از سرعت اینترنت (ده برابر شدن سرعت) و قیمت اینترنت (نصف شدن قیمت) در مقایسه با پایان دولت اقای احمدی نژاد، می‌تواند نشان دهنده‌ی تفاوت رویکرد مهندس جهرمی به اینترنت و فضای مجازی باشد.

چهارم: مهندس جهرمی در دوره‌ی فعالیت خود در سمت‌های مختلف نشان داد که حامی استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان است. اعتقاد این مدیر جوان و متخصص به این که مهمترین بستر اشتغال آینده فضای مجازی است باعث شده که توجهی زیاد به مقوله‌ی اشتغال و کسب و کار فناورانه داشته باشند. مساله‌ای که قطعا در برنامه‌های پیشنهادی ایشان به مجلس ارائه خواهد شد.

پنجم. اعتقاد وی به اهمیت افکار عمومی و حقوق شهروندی و رضایت مردم به حدی بود که هیچ ماهی نمی‌گذشت که این معاون پرمشغله سراغ سامانه‌ی پاسخگویی 195 و مطالبات و درخواست‌ها و شکایات مردمی را از بنده به عنوان مدیر سامانه نگیرد و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌های خود لحاظ نکند که نمونه‌ی اخیر آن قیمت گذاری غیرحجمی اینترنت بود که علی رغم مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مقام عالی وزارت به صورت مکتوب درخواست طرح مجدد در کمیسیون و بازنگری کرد وفق درخواست کاربران.

در نهایت این که یک معاون وزیر چه اقداماتی جز آنچه که مهندس جهرمی انجام داده، باید صورت دهد تا بپذیریم یک فرد متعهد به حقوق و آزادی‌های مشروع مردم و مر قانون است، جای سوال جدی است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای جهرمی تا به حال بد عمل نکرده. مناظره‌شو با آقای خرم آبادی دیدم. نگاهش به مسئله روشنفکرانه است و قاطع در برابر کسانی که تنها هنرشان بستن و فیلترینگ و ایجاد محدودیت است می ایسته.

    8
    9
  2. بهر جهت مارک اطلاعات و شنود را دارد و این موجب تشویش اذهان عمومی است. کسان قوی دیگه هم هستند که این مارک را نداشته باشند.

    25
    3
  3. سوال ؟ ایشان با آقای محمد جهرمی ” مدیر عامل بانک صادرات در جریان اختلاس سه هزار میلیاردی ” نسبتی ندارند ؟

    9
    1
  4. کاش آقای روحانی یک جوان تحصیلکرده نخبه که با تلاش خود وارد دانشگاه شده را انتخاب مینمود نه فردی که کارمند وزارت اطلاعات بوده و صد البته که با سهمیه وارد یک دانشگاه تزار چندم مانند اب برق شده یعنی توانمندتر از ایشون در دانشگاه شریف یا تهران نیست ؟

    20
    2
    1. این همه حالا مملکت دست شریفی ها و دانشگاه تهرانی ها بود چه گلی به سرمون گرفتن؟
      اصلا کی گفته که کسایی که تو کنکور رتبۀ بالا بیارن و اصطلاحا خر خون هستند لزوما نخبه هم هستند؟ تعریف ها رو باید عوض کرد. البته این آقا رو که برای وزارت پیشنهاد شده نمی شناسم. اما نوع نگاه شما موضوع عجیب غریبیه. هر کی رفت تو شریف به درد بخوره هر کی بیرون شریف موند هیچ […] نیست.

      1
      11
  5. با سلام و احترام
    آیا مجلس به کسی که با عدم به کارگیری فیلترینگ مناسب و احمال کاری و فقط با باز کردن پهنای باند اینترنت بدون در نظر گرفتن عواقب آن باعث استفاده داعش از این بستر شده و به مجلس حمله کرده و موجب به شهادت رسیدن نیروهای مجلس شده رای اعتماد می‌دهد؟ اگر این اتفاق بیافتد یکی از عجایب است!!
    ایشان فقط با برداشتن موانع نرم افزاری باعث افزایش سرعت اینترنت شده و خرید پهنای باند از خارج کار سختی نیست ولی مقاومت ایشان در مقابل دستور رهبری در خصوص کنترل پهنای باند در مواقع حساس از گناهان نابخشودنی است.

    5
    12
  6. تبریک میگم
    معاون فنی وزارت اطلاعات و مسئول شنود در حوادث سال 88 و پشتیبان لجستیک بگیر و ببندهای سال 88

    2
    1
  7. اقای سید حسینی، داعش از شبکه های اجتماعی چون تلگرام ممکنه برای تبلیغات و جذب نیرو استفاده کنه اما مسائل حساسی چون طراحی عملیات رو برای ممانعت از لو رفتن در بستر این شبکه ها انجام نمیده. اما فرض کنیم این کارو میکنه. ایا اگر فیلتر بود دیگر نمیتونستند از این بستر استفاده کنند؟ ایا نمیتونستند از برنامه های ضد فیلـتر استفاده کنند؟ اگر بستن شبکه های اجتماعی به منظور جلوگیری از استفاده داعش قابل توجیه است جاده های کشور رو هم دقیقا با همین توجیه میبایست بست. آیا منطقی است با خاطر خطر استفاده داعش از جاده ها و حمل مواد منفجره و انتقال به اماکن مختلف آنها را ببندیم؟

    8
    1
  8. پس نمیدونم چرا شناخت کارمندان شرکت ارتباطات زیرساخت کاملا برعکس شناخت این خانم از اقای جهرمیه! این توجیحات رو فقط کسانی میپذیرند که اطلاعات مخابراتی نداشته باشن خانم!!!

  9. درود
    اگر نیک بنگریم، امروزه در کشورهای پیشرفته، قاطبه ی توسعه و نوآوری در همه بخش های کلیدی، حاصل استفاده از نیروهای جوان و نوفکر است.
    خصوصا در زمینه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات که نام پیشرفت را به یدک می کشد. حال که یک گزینه ی جوان و خوش فکر برای تصدی این وزارتخانه معرق شده است و جوانان را نسبت به اهمیت دادن به آنها در اداره کشور که اولین ماحصل آن جلوگیری از فرار مغزهاست امیدوار می کند واقعا از انصاف به دور است که با حاشیه سازی های مختلف، این فرصت از دست برود.
    دکتر مهدی پورداود – مدرس محیط زیست و منابع طبیعی دانشگاه

  10. بالاخره تعریف و تمجیدهای این خانم از وزیر جواب داد و شدن مدیر کل فناوری اطلاعات استان البرز. مبارک باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا