خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیلی آرای منتخبین دو فراکسیون اصلی حزب ندا در کنگره سوم

«اشکان مجللی» عضو مؤسس فراکسیون «آسا» در حزب ندا در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «بررسی تحلیلی و کمی آرای منتخبین دو فراکسیون اصلی حزب در کنگره سوم» نوشت:

بدون شک، انتخابات روز پنج شنبه مورخ پنجم مرداد ماه در سومین کنگره حزب، جزء رقابتی‌ترین انتخابات احزاب فعلی کشور بوده و بسیاری از مدعیان، از راهیابی به شورای مرکزی حزب بازماندند. و در حقیقت این نقطه‌ی درخشانی در کارنامه‌ی حزب ندای ایرانیان در دورانی که کنگره‌های دیگر احزاب عموماً نمایشی، و نتایج از پیش تعیین شده بوده، به شمار میآید.

الف – دو فراکسیون اصلی حزب «سرو و آسا» و یک فراکسیون مخفی که عمدتاً از توافق شهرستان‌ها و مرکز تشکیل شده بود، به رقابت می‌پرداختند. در این بین، شبه فراکسیون‌هایی که اعضای اصلی آن کاندیدا نبوده و از افراد مختلف را در لیست‌های مورد حمایت خود قرار داده بودند، هم اعلام موجودیت کردند. در ادامه به نتایج کسب شده توسط دو فراکسیون اصلی حزب می‌پردازیم.

ب – اعضای مؤسس:

فراکسیون سرو، دارای 12 مؤسس بوده که یازده نفر آن وارد گود رقابت شدند. از این یازده کاندیدا، دو نفر عضو اصلی، 4 نفر علی البدل، و 4 نفر متحمل شکست در انتخابات شورای مرکزی شده و در انتخابات هیات داوری، یک نفر از مؤسسین موفق به کسب کرسی علی البدلی شد.

فراکسیون آسا، دارای 8 عضو هیات مؤسس بوده که 7 نفر از آنها وارد گود رقابت شدند. از این 7 نفر، 3 نفر عضو اصلی و 3 نفر در انتخابات شورای مرکزی شکست خوردند «که یک نفر از آنان در دور دوم از راهیابی به شورای مرکزی ناکام ماند. و یک نفر هم عضو اصلی هیات داوری شد.

ج – بررسی لیست‌های مورد حمایت

آسا: از لیست 25 نفره‌ی این فراکسیون، 21 نفر وارد شورای مرکزی شدند «1 نفر علی البدل»

و از 5 نفر لیست اعلام شده‌ی این فراکسیون در هیات داوری، هر پنج نفر عضو اصلی شدند.

سرو: از کل لیست 25 نفره‌ی این فراکسیون، تنها 12 نفر موفق به راهیابی به شورای مرکزی شدند. «4 نفر علی البدل»

از 5 کاندیدای معرفی شده‌ی سرو در هیات داوری، 1 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل شدند.

د – منتخبین نزدیک به دو فراکسیون

 سرو: از نزدیکان به این فراکسیون، تنها دو نفر موفق به راهیابی به شورای مرکزی شدند که آقایان بیرانوندی و روشنی بودند. «البته به علت حضور آقای بیرانوندی در مجلس، رأی به ایشان را نمی‌توان کاملاً فراکسیونی دانست». 4 نفر از نزدیکان به سرو موفق به ورود به شورای مرکزی نشدند. این چهار نفر عبارتند از آقایان: گلپایگانی، کیاموسوی، ظهرابی، میرباقری.

از نزدیکان به سرو، یک نفر، خانم یونسی، موفق به کسب کرسی علی البدلی داوری شد.

آسا: از نزدیکان به این فراکسیون، سه نفر موفق به ورود به شورای مرکزی شدند. این سه نفر عبارتند از آقایان سالک و رادبوی و خانم فرهادی، البته به علت جایگاه آقای سالک در حزب، رأی به ایشان را نمی‌توان کاملاً فراکسیونی دانست.

از نزدیکان به آسا، دو نفر موفق به کسب کرسی اصلی هیات داوری شدند، آقایان سحرخیز و اکبری.

و – نتیجه گیری:

طبق ارقام فوق و به علت نزدیکی نسبی لیست فراکسیون آسا به لیست اعلامی شهرستان‌ها، این فراکسیون را می‌توان پیروز انتخابات کنگره سوم دانست و اما در مورد فراکسیون سرو، چون لیست مورد حمایتشان اختصاصی بوده و از اعضای بعضاً گمنامی حمایت کردند، متحمل شکست بالاخص در اعضای اصلی شورای مرکزی و داوری شدند.

پی نوشت: این یاداشت نظر شخصی نویسنده بوده و الزاماً مورد تأیید یا رد فراکسیون آسا نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا