خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«درج مشکین» پس 26 سال منتشر شد

نمایشنامه درج مشکین نوشته شارمین میمندی نژاد 26 سال پس از اجرا منتشر شد.

به گزارش ارسالی برای انصاق نیوز روز پنج شنبه (5/12) مراسم رونمایی کتاب «درج مشکین» که نمایشنامه ای است به قلم «شارمین میمندی نژاد» در محل نشر ثالت برگزار شد . این نمایشنامه که در سالهای 1373 و1374 در سالن چهارسو تئاتر شهر به کارگردانی نویسنده کتاب ، به روی صحنه رفته است ، پس از سالها توسط انتشارات سروسیمین چاپ گردید.

در این مراسم مهمانانی از اهالی فرهنگ و هنر همچون آقایان حسن علیمردانی و دکتر نوروزی و مسئول نشر سرو سیمین سرکار خانم ایزدیان و همجنین آقای علی سرور از بازیگرانی که در تئاتر درج مشکین نقش آفرینی کرده بودند ، حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم قسمتهایی از کتاب توسط شهلا شعبانی و فرهاد سرلک ، نمایشنامه خوانی شد و سپس «مرتضی کی منش» به عنوان منتقد در مورد کتاب توضیحاتی ارائه نمود . کی منش با اشاره به داستان کتاب در خصوص پیکره تراشی که یک پیکره را می سازد و خود شیفته ساخته خود می شود گفت : درواقع این داستان مکاشفه ای است در درون انسان معاصر که به خودش آلوده شده است و خودش را فریب می دهد و خودش را محور عالم می داند و خلقی را هم با خود به گمراهی می برد . این داستان گرچه تراژیک است اما در انتها یک رمز گشایی است از راه رستگاری. کی منش در انتها با اشاره به ادبیات بکار رفته در کتاب به این موضوع اشاره کرد که ادبیات اگر از روی درد باشد می تواند این جهان را تغییر دهد و هنر و ادبیات عقیم نبوده و برای تغییر هستند .

در ادامه مراسم شارمین میمندی نژاد با اشاره به نام شخصیت اصلی داستان عمربن لحی ، در مورد کتاب توضیح داد که این شخصیت کسی بوده که بعد از حضرت ابراهیم به مردم بت پرستی یاد می دهد و در این داستان یک شخصیت تراژیک است که یک نقطه ضعف دارد و آن عشق است و عشق او که عشق پاک و پربقایی هم هست اورا به جایی می رساند که بین خدا و عشقش باز هم عشق را انتخاب می کند و مردم را نیز با خود همراه می کند و در واقع مشکل او در بودن است و می خواهد بودن خودش را حس کند و در مقابل خدا برای بودن خودش مفهومی می خواهد و این یک مفهوم فلسفی است .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا