خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اخطار به کشتی ایران

«علی رضا ایمانخانی» در یادداشتی برای انصاف نیوز درباره‌ی وضعیت کشتی ایران نوشت:

بعد از پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان و کسب مقام سوم، دیگر راحت‌تر می‌توان به فدراسیون جناب خادم خرده گرفت که رسول جان! کشتی ایران شرایط مناسبی ندارد.

پایان مسابقات بدون کسب حتی یک قهرمانی و مدال طلا، شکست‌های ده بر صفر مقابل روس‌ها و آمریکایی‌ها، ضعف‌های زیاد در دفاع و حمله، زیرگیری‌های بدون فکر و اتخاذ تاکتیک‌های نامناسب، همه و همه زنگ خطر جدی برای ورزش اول ماست.

دل خوش کردن به کسب مقام سوم همان اشتباهی است که متاسفانه فدراسیون وزنه برداری با آن سرخوش است و غافل از آن هستند که امروز در ورزش قهرمانی دیگر هیچ کشوری به دنبال جمع آوری امتیاز نیست و همه به دنبال کسب مدال و رنکینگ هستند. حتی اگر با تعداد محدودی ورزشکار در رقابت‌ها حضور یابند.

در گذشته اگر فقط روس‌ها در کشتی، اصطلاحاً برای ما دست نیافتنی بودند، مدتی است ظاهراً آمریکایی‌ها نیز سکوی دوم را از ما ربوده و با برنامه ریزی و انگیزه سازی شکست‌های سنگینی به گوش شکسته‌های ایرانی وارد می‌کنند، که از جمله می‌توان به ضربه شدن حسن یزدانی مقابل تیلور در جام جهانی کشتی در کرمانشاه و شکست‌های پی در پی قهرمانان ایرانی مقابل باروفس با نتایج سنگین است.

حال اگر رشد آمریکایی‌ها را در استفاده از جوانانی با بنیه‌ی بدنی مناسب و انگیزه سازی به خاطر استفاده از کشتی در ورزش پول ساز MMA (مبارزه در قفس) بدانیم، دلایل سقوط کشتی ایران را نیز باید بررسی کنیم و واقعیت‌های موجود در ورزش خودمان را نیز لحاظ کنیم.

نکته‌ی عجیب آن است که ورزش کشتی به همراه والیبال به لطف مدیریت اقتصادی مناسب به هیچ وجه مشکل مالی ندارد و دلایل را باید در جایی غیر از مسائل مالی بررسی کرد. حال شاید از سرمایه‌های موجود به خوبی در امر مربی‌گری استفاده نمی‌شود و یا در باشگاه‌های پایه، به خوبی کشتی گیران آموزش نمی‌بینند و یا ضعف در استعداد یابی است، باید ارزیابی شود.

ولی مهم آن است که کشتی نتایج خوبی نمی‌گیرد و تا دیر نشده باید به فدراسیون رسول خادم و همکارانش اخطار داد که اهتمام جدی داشته باشند و خود را در پشت عناوین سوم و یا چهارم پنهان نکنند زیرا در المپیک‌ها به هیچ کشوری بابت امتیاز عنوان تعلق نمی‌گیرد و فقط و فقط این مدال و رنگش است که ملاک رتبه بندی کشورها در عرصه‌ی رقابت‌های ورزشی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا