خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله صانعی: فکر نمی کردم اوضاع برگردد (+تجلیل از فرزند شهید مطهری)

آیت الله صانعی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نباید آیه یاس خواند، مطمئن باشید که رحمت خدا شامل حال این ملت خواهد شد و نشانه هایش هم روشن است، شما ببینید ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم. آیا  کسی باور می کرد در مساله ی انتخابات کس دیگری غیر از کاندیدای کسانی  که فکرشان این است که اسلام دین رعب و ترس است و همه چیز اعم از  زبان و گوش و قلم و فکر باید کنترل شود، انتخاب شود، حداقل خود بنده فکر نمی کردم که این اوضاع برگردد.
این مرجع تقلید در دیدار اعضای تحریریه پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز با ایشان، ضمن تجلیل از «تدبیر هوشمندانه»ی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین حضور دکتر روحانی در این عرصه، به توافق  اخیر ژنو در مساله ی هسته ای  اشاره کرده و گفت: این امر خواست خدا و لطف خدا بوده و باز هم لطف خدا بوده که این آقایان مجبور شدند که توافق ژنو را بپذیرند. در مساله ی توافق ژنو آقای روحانی و ظریف سربلند رفتند و سربلند بیرون آمدند. طبیعی است که این مسایل برخی ها را ناراحت می کند.
وی افزود: اینها ناراحت هستند که چنین مساله ای به دست آقای روحانی حل شده است و به دست مردم و رییس جمهور مردم حل شده است.
آیت الله صانعی با حساب شده خواندن مقابله ی برخی جریانات با دولت دکتر روحانی و حساسیت آنها بر روی برخی وزارتخانه ها از جمله وزارت نفت و علوم، گفت: آنهایی که میلیاردها ثروت این مملکت را دزدیده اند، نمی توانند ببینند که مدیر متدین و قوی ای مثل  زنگنه در وزارت نفت که منبع ثروت مملکت در آنجاست حضور داشته باشد.
وی در ادامه ضمن تجلیل از مواضع دکتر علی مطهری فرزند شهید آیت الله مطهری، مواضع وی را «شایسته» خواند و افزود: دکتر مطهری حرف هایی می زند و مواضعی می گیرد که دیگران جرات ابراز آن را ندارند، اگر چه این اواخر خیلی به ایشان  حمله کردند و او را باد افترا گرفته اند اما چه می شود کرد، متاسفانه برخی ها همه چیز را حتی  اسلام را برای خودشان می خواهند.
آیت الله صانعی در عین حال به اعضای تحریریه انصاف نیوز توصیه کرد: برای پیشبرد امور و مقابله با این جریان فکرتان را درگیر مسایل جزیی و ساخته و پرداخته ی این جماعت نکنید، بلکه توجه به اهداف و کلیات داشته باشید. چرا که اینها می خواهند یکی تو بگویی یکی آنها بگویند و سبکی کنند. اما شما به این مسایل توجه نکنید، قرآن هم سفارش می کند که و اذا مروا باللغو مروا کراما.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان ها فطرتا می خواهند که دیگران آنها را دوست داشته باشند، عدالت و عدم ظلم به دیگران را لازمه این امر دانست و گفت: حضرت زین العابدین سلام الله علیه در زیارت امین الله به خوبی به این مساله اشاره کرده اند و می فرمایند که خدایا مرا به گونه ای قرار ده که در آسمانها و زمین همه من را دوست بدارند یعنی تمام موجودات جهان من را دوست بدارند، مرا به گونه ای قرار ده که از اخلاق دشمنانت دورى گزینم، آن قدر خودم را بسازم و عدالت داشته باشم که همه من را دوست بدارند و حتی گیاهان و حیوانات هم از دست من ظلم نکشند.
وی افزود: غرض این است که محبوبیت خیلی مهم است و اگر این عنصر از دست برود کار خیلی مشکل می شود، حتی برای انسانهای ظالم؛ تصور نکنید که جنایتکارن راحت زندگی می کنند، آنها در جامعه ی بشری منفورند، وجدانشان اذیتشان می کند چون طبعاً می خواهند مردم دوستشان بدارند ولی کسی دوستشان ندارد.
آیت الله صانعی در پایان با اشاره به نام این پایگاه خبری گفت: تمام حقوق بشر و انسانیت و همه خوبی ها در «انصاف» است، راجع به انصاف روایات متعددی داریم، در اسلام همه ی حقوق بشر تامین شده است و هیچ کس از حقش محروم نیست، انصاف این است که دوست بداریم برای دیگران و برای خودمان و دشمن بداریم برای دیگران و برای خودمان، همه ی آزادی ها و همه ی حقوق بشر در این یک کلمه است، کلمه ی انصاف یک اجمالی است از تمام حقوق انسان ها، منتها باید به آن عمل کرد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا