خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خواسته یکی از مراجع و جمعی از دانشجویان درباره حصر

جمعی از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) با حضور در دفتر آیت الله بیات زنجانی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از دفتر این مرجع، آیت الله بیات زنجانی در این دیدار سخنان خود را با تبریک ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) آغاز کرد و با اشاره به حرکت اصلاحی در طول تاریخ گفت: اگر راهی غیر از اصلاحات را پیش گیریم، از کشور و زحماتی که امثال شما عزیزان برای این کشور کشیده‌اید چیزی باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به فاصله گرفتن نسل جوان از مفاهیم دینی که در سؤال یکی از میهمانان به آن اشاره شده بود، عدم صداقت در رفتار متولیان امور را یکی از مهمترین عوامل برای این اتفاق برشمرده و گفت: وقتی مردم بین گفتار و عمل بنده‌ی طلبه تطابق نمی‌بینند؛ وقتی تکلیف و توقع از امثال بنده این است در برابر مفاسد و ظلم‌هایی که می‌شود فریاد بزنم، اما به تکلیف الهی‌مان عمل نمی‌کنیم، طبیعی است که از اصل دین گریزان خواهند شد، چراکه در عصر غیبت دسترسی به امام معصوم (عج) لااقل برای همگان مقدور نیست و مردم آنچه که از بنده سر می‌زند را اصل دین قلمداد می‌کنند.

آیت الله بیات در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حصر اشاره کرده و گفت: بنده شهادت می‌دهم که مهندس موسوی آن روزی که وارد صحنه شد، نگرانی‌اش از دست رفتن ارزش‌های اسلامی و پایمال شدن زحماتی بود که برای انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی کشیده شده و الحق که نگرانی‌اش درست و به جا بود. من شهادت می‌دهم که او و برادر گرانقدرم حجت الاسلام والمسلمین کروبی که این روزها بر تخت بیمارستان، آثار این حصر چندین ساله را تحمل می‌کند، با وجود همه‌ی [آنچه] که بر آنها رفته است، نسبت به اسلام و انقلاب و کشور، از بسیاری از مدعیان ثابت قدم‌تر و متعهدترند.

وی افزود: شما ببینید که این سه بزرگوار محصور، با وجود تحمل این [شرایط] که اگر ذره‌ای از آن به خیلی‌ها وارد می‌شد اصل اسلام را انکار می‌کردند، هنوز هنگامی که انتخاباتی پیش می‌آید از همگان برای مشارکت دعوت می‌کنند و خودشان در راه اصلاح قدم برمی‌دارند. من اینطور تعبیر می‌کنم که فرق این عزیزان نسبت به اصل انقلاب و کشور با خیلی از افرادی که این روزها با زندان و حبس و حصر دیگران ارتزاق می‌کنند، فرق مادر و نامادری است. بحث امروز ما صرفا بحث سیاسی نیست که از آن جهت هم می‌شود تحلیل کرد بلکه امروز بحث اخلاق و انسانیت است. همگان باید بدانند که دنبال کردن بحث حصر بیش از تمام خواص سیاسی که برای کشور دارد، یک موضوع اخلاقی و انسانی است و به همین جهت باید همه دنبال حل این قضیه باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان سال قبل خود مبنی بر اینکه رفع حصر باید به یک مطالبه‌ی ملی بدل شود گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری، همگان شاهد بودند که این شعار در همه‌ی نقاط کشور و توسط همه‌ی جوانان و زنان و مردان فریاد زده شد. امروز هم این را عرض می‌کنم هر کسی که به دنبال وفاق و همدلی در کشور است، باید برای رفع این مشکل تلاش کند. من دعا می‌کنم که ان‌شاالله ملاقات بعدی ما، روزی باشد که آقای مهندس موسوی، خانم زهرا رهنورد و حجت الاسلام والمسلمین کروبی را در کنار شما ببینیم تا شیرینی و حلاوت وفاق ملی و در کنار هم بودن را تجربه کنیم.


نامه‌ی 31 تشکل دانشجویی

همچینن 31 تشکل دانشجویی در نامه‌ای خواستار رسیدگی به اوضاع محصورین و رفع حصر شده‌اند.

در این نامه آمده است: اکنون که وخامت حال محصورین بر همگان عیان است، ما به عنوان جمعی از تشکل‌های دانشجویی دغدغه‌مند کشور، از عالی‌رتبه‌ترین مقامات کشور خواستاریم که در راستای تحقق عدالت اسلامی، هر چه سریع‌تر در جهت رفع حصر و رسیدگی به اوضاع محصورین اقدامات لازم را لحاظ فرمایند و بدین‌ترتیب گامی بلند در جهت وفاق و همدلی ملی که بدون تردید اصلی‌ترین ضامن حفظ منافع ملت و آیندۀ نظام است بردارند.

فهرست تشکل‌های امضاکننده‌:

۱- انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه شهیدبهشتی

۲- انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس

۳- انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۴- مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی

۵- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دامغان

۶- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان

۷- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

۸- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان

۹- انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه زنجان

۱۰- انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

۱۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۲- انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند

۱۳- انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی جیرفت

۱۴- انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه رازی کرمانشاه

۱۵- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان

۱۶- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز

۱۷- انجمن اسلامی دانشجویان آزاد اندیش دانشگاه علامه طباطبایی

۱۸- انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه

۱۹- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر تهران

۲۰- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد

۲۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

۲۲- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه

۲۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان

۲۴- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان

۲۵- انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه پلی تکنیک

۲۶- تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

۲۷- انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه علوم پزشکی همدان

۲۸- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

۲۹- انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش فردوسی مشهد

۳۰- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

۳۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به اینها ۲۴میلیون رای به روحانی را اضافه کنید وخواست اکثریت ملت این است که حصر باید بشکنه و[…]

    2
    1
  2. «بنده شهادت می‌دهم که مهندس موسوی آن روزی که وارد صحنه شد، نگرانی‌اش از دست رفتن ارزش‌های اسلامی و پایمال شدن زحماتی بود که برای انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی کشیده شده و الحق که نگرانی‌اش درست و به جا بود. من شهادت می‌دهم که او و برادر گرانقدرم حجت الاسلام والمسلمین کروبی که این روزها بر تخت بیمارستان، آثار این حصر چندین ساله را تحمل می‌کند، با وجود همه‌ی [آنچه] که بر آنها رفته است، نسبت به اسلام و انقلاب و کشور، از بسیاری از مدعیان ثابت قدم‌تر و متعهدترند.»
    حتما ادعای تقلب و آشوب و بلوایی که این ادعای خلاف واقع داشته نشانه تعهد ایشان است بس کنید این سخنان عوامفریبانه را.
    اینان باید در حصر بمانند تا زمانی که توبه کنند و بعد محاکمه تمامی مسببین فتنه 88 از فتنه گران و حتی اگر خود احمدی نژاد و اطرافیانش متهم باشند باید محاکمه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا