خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اپلیکیشنی که بر خیابان های شلوغ تهران مسلط شده است

CNN Money در گزارشی خبری اعلام کرد: خیابان های شلوغ تهران پنج برابر بیشتر از نیویورک تاکسی دارد. همین ماجرا هم باعث ارائه برنامه ای مثل اسنپ شده است.

به گزارش سیتنا، سایت اتاق بازرگانی تهران با تشریح گزارشی به نقل از سی ان ان مانی، نوشت: با توجه به تحریم های ایالات متحده، اوبر از ایران دور ماند. حالا استارت آپ اسنپ این شانس را دارد که به بازیکن اصلی محلی تبدیل شود.

«اوبر ایرانی» سال 2014 راه اندازی شد. شهرام شاهکار، مدیرعاملی فعلی آن، اوایل سال گذشته به این سیستم پیوست.

شاهکار که قبلا در کانادا و انگلیس درس خوانده و کار کرده به سی ان ان، گفت: احساس کردم که یک بازار توسعه نیافته ای وجود دارد که من می توانم با استفاده از مهارت ها و تجربه ای که در خارج از کشور به دست آورده ام به توسعه بیشتر آن کمک کنم.

اسنپ در سیستم عامل های اندروید و IOS در دسترس است و همچنین یک نسخه برای اپل واچ در نظر گرفته است. این برنامه وعده داده است که کاربران خود را در کمتر از 5 دقیقه پیدا و سوار می کند.

به گفته شاهکار، تعداد راننده های شرکت او – که توسط MTN، تلفن همراه آفریقای جنوبی حمایت می شود – در طول سال گذشته به طور متوسط 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

اسنپ 4 مدل خدمات ارائه می دهد که اسنپ رز (Snapp Rose) رانندگان خانمی است که برای زنان و خانواده فعالیت می کنند.

در طراحی این برنامه، شاهکار سایر عوامل بازارهای محلی را در نظر گرفته است. برای شروع به ماجرای چانه زنی که بین فروشندگان و مشتریان ایرانی مرسوم است پرداخته است.

شاهکار می گوید: از روز اول، ما هزینه را قبل از سفر به مسافر و راننده نشان دادیم.

افرادی که از اسنپ استفاده می کنند، پول نقد پرداخت می کنند و یا می توانند از طریق کارت بانک های ایرانی هزینه را بپردازند.

برخی تحریم ها علیه ایران از آغاز سال 2016، کاسته شد. اتفاقی که اجازه داد ایران نفت بیشتری بفروشد و اقتصادش را تقویت کند. صندوق بین المللی پول انتظار دارد در سال جاری ایران رشد 3.3 درصدی و برای سال 2018، رشد 4.3 درصدی داشته باشد.

شرکت هایی مانند توتال فرانسه و فولکس واگن آلمان به سرعت سعی دارند که از توان بالقوه ایران استفاده کنند. ایرباس و بوئینگ هم قراردادهایی امضا کرده اند که قرار است صدها هواپیمای مسافربری به ایران بفروشند.

بیشتر جمعیت 80 میلیون نفری ایران زیر 30 سال و از کار خود ناراضی اند. حسین چاردلی، یکی از این افراد ناراضی است. او مهندس سخت افزار است، اما نتوانسته است شغلی مناسب رشته اش پیدا کند و حالا در اسنپ به عنوان راننده کار می کند و حدود 900 دلار در ماه که بیش از متوسط درآمد در ایران است، درآمد به دست می آورد.

چاردلی، امیدوار است اسنپ سریع رشد کند تا او بتواند درآمد بیشتری به دست آورد. او به سی ان ان گفت: این به این معنی است که من می توانم از شهری به شهر دیگر بروم و پول بیشتری کسب کنم.

البته شاید او باید زمان بیشتری منتظر بماند. اسنپ در حال حاضر در 4 شهر فعال است و شاهکار می گوید: به زودی تمام شهرهای بزرگ ایران را پوشش خواهد داد.

اسنپ ادعا کرده است که 80 درصد بازار را در اختیار دارد، اما خیابان های ایران به طور کامل برای او نیست. دیگر برنامه های محلی رقیب اسنپ، تپسی (Tap30) و کارپینو (Carpino) هستند که برای به دست آوردن سهم بیشتر مبارزه می کنند.

اما مانند اوبر، رقبای بزرگ منطقه ای دیگری هم وجود دارد. اپلیکشن کریم (Careem) که در دبی مستقر است و در بیش از 70 شهر خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای جنوبی فعالیت می کند، اعلام کرده است که قصد ورود به ایران را ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا