خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصلاح طلبی فرآیندی به دور از قدرت طلبی

«علی سامانی»، دکترای شهرسازی، در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی مشی اصلاح طلبی نوشت:

شورای شهر امروز باید از خاطرات و تجربیات و اتفاقات پیش آمده درسهایی گرفته باشد. متاسفانه با فرصت محدودی که مردم در اختیار مدیران شهری و یا حتی دولت قرار می‌دهند فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

اصلاح طلبان از طرفی با سال‌ها دوری از قدرت و خفقان روبرو بوده‌اند و از طرفی متاسفانه از رسانه‌ای مانند صدا و سیما که بتواند تمام قد از آنها حمایت کند محروم هستند. پس انتخاب شهرداری متخصص و کارآمد امری جدی و مهم برای آینده اصلاحات خواهد بود.

در این زمان که مردم برای رفاه و توسعه به اصلاحات اعتماد کرده‌اند و در این دوره‌ی زمانی که رسانه‌های مخرب بسیاری در فضای جامعه نفوذ کرده‌اند هرگونه عملکرد اشتباه به بدترین حالت ممکن بزرگنمایی خواهد شد وتاثیرات منفی خود را در سطح جامعه خواهد گذاشت.

انتخاب شهردار سیاسی و تغییرات شدید در بدنه‌ی شهرداری می‌تواند تبعات بدی داشته باشد. انتخاب شهرداری اصلاح طلب که بتواند همسو با آنچه در سیاست کلان کشور و همراه با نهادهای حاکمیتی مانند مقامات عالی، ائمه جمعه و نهادهایی مشابه که دارای رسانه و قدرت به حاشیه راندن مدیران اصلاح طلب را دارند، در شرایط بحرانی فعلی امری ضروری است.

جوانان اصلاح طلب و کلیه‌ی کسانی که صادقانه در راه دستیابی به این پیروزی تلاش کرده‌اند بایستی مطالبات خود را از قدرت و اختیار به دست آمده در راستای پیروزی جریان اصلاح طلب کاهش داده و به دنبال اهداف بلند مدت در اصلاح امور کشور برآیند.

اصلاح طلبی فرآیندی سریع و تند در بهبود و اصلاح سریع قوانین و مقررات نبوده و نخواهد بود. آنچه مشخص است مردم به عنوان کسانی که به اصلاح طلبان وجاهت قانونی و عملکردی می‌دهند به نظاره نشسته‌اند تا ببیند تفاوتی که جریان اصلاح طلبی سال‌ها فریاد زده چگونه در راستای بهبود و توسعه‌ی شهری عمل خواهد کرد.

پس سیاسیونی که تمامی تلاش خود را کرده‌اند تا مردم را مجاب کنند که تفکر و منش جریان اصلاح طلبی به دور از قدرت و ثروت و یاوه گویی‌هاست، چنانچه بدون تخصص و برنامه پا به عرصه‌ی قدرت طلبی گذارند به نوعی به کلیه‌ی مردم و آینده‌ی این نوع تفکر خیانت کرده‌اند.

این افراد بهتر است نقش مطالبه گری خود را در چارچوب حفظ و صیانت از تعهدات و قول‌ها و تصویری که از آینده‌ی اصلاحات برای مردم نمایان کرده‌اند ارائه دهند. اکنون نقش آنها به عنوان پاسخگویی جریان اصلاح طلبی بسیار مهمتر از در اختیار گرفتن امور مدیریتی خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا