خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر دادستان کل از برگزاری دادگاه بین المللی «منافقین»

دادستان کل کشور از برگزاری دادگاه بین المللی منافقین خبر داد.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: ۷۰۰ کیفرخواست علیه منافقین همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین المللی برای مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.

ایسنا نوشت: «مراسم چهل و دومین سالگرد هفتم تیر ۱۳۶۰ با حضور حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در محل دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی واقع در چهارراه سرچشمه تهران برگزار شد.

دادستان کل کشور طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت روز عرفه، گفت: شهدای امنیت به خصوص شهدای فاجعه هفتم تیر به خصوص مرحوم دکتر سید محمد بهشتی به طور ناجوانمردانه‌ای شربت شهادت نوشیدند.

وی با قرائت بخش‌هایی از دعای غرفه، گفت: اینجا مکان عجیبی است هم یادآور اتفاقی تاسف بار و هم مکانی است که برای همیشه تاریخ انقلاب پیام بزرگی دارد همانطور که قتلگاه سیدالشهداء برای مردم جهان دارد.

منتظری با تعریف خاطره از شهید بهشتی، گفت: ارواح شهدای هفتم تیر در دفتر حزب جمهوری اسلامی ناظر و حاضر است.

دادستان کل کشور ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و اثر عمیق امام بر دنیای سیاست و جهان، ملت ایران از زیر زنجیر استکبار و استعمار بیرون آمد اما آنها دست از اقدامات خود برنداشتند. آنان دو راهبرد در پیش گرفتند. یک راهبرد این بود که امام را بی بال و پر کنند. عناصر موثر و مفید انقلاب را حذف کردند و بعد تلاش کردند ستون دوم انقلاب یعنی حضور و پشتیبانی مردم را از انقلاب بگیرند.

وی ادامه داد: منافقین در سی ام خرداد ۱۳۶۰ علیه انقلاب اسلامی اعلام جنگ مسلحانه کردند. من در اوین بودم. افرادی را آنها کشتند، پوست کندند و آتش زدن زدند. بعد مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر ترور نافرجام کردند. فردای آن روز شهید بهشتی و برخی مقامات قضایی و اجرایی را در دفتر حزب به شهادت رساندند.

آنان سپس هشتم شهریور و ۱۴ شهریور و ۲۰ شهریور، ۲۱ شهریور، ۱۱ تیر ۱۳۶۱ و ۲۳ تیر همان سال به صورت زنجیره وار ترور کردند تا هم پشت امام خالی شود و هم در دل مردم ترس و وحشت بیندازند.

منتظری تصریح کرد: منافقین تا امروز با حمایت آمریکا و اسراییل به حیاتش ادامه داده است اما بر حسب اتفاق در سی ام خرداد امسال در کشور آلبانی گرفتار تیر غیبی شدند که امیدوارم مقدمه نابودی این گروهک تروریستی خبیث باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به ترور شخصیت دکتر بهشتی، گفت: دشمن هم در زمان پیامبر و ائمه معصومین و هم در زمان پیروزی انقلاب پیروان راه حق را به زبان، ترور شخصیت کردند.

منتظری سپس با قرائت جملاتی از امام خمینی و رهبر انقلاب، یاد و خاطره دکتر شهید سید محمد بهشتی را از دیدگاه آنان گرامی داشت.

وی گفت: با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی اکنون بر علیه این سازمان خبیث تروریستی ۷۰۰ کیفرخواست همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل شده و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین المللی مجازات این جانیان برگزار خواهد شد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دادگاه بین المللی تعریف دارد: اتکای دادگاه به ادله کافی، وجود وکلای انتخابی از سوی متهمان و قضات مستقل. نظام نشان داده برای هیچیک از این سه عنصر اصلی، ارزشی قائل نیست.
    اما خوب است، اگر رژیم در محاکمه اعضای این سازمان این سه عنصر را به کار بندد این انتظار پیش می آید که در باقی قضایا باید برابر این موازین رفتار کند.
    این گوی و این میدان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا