خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فردا، رونمایی از طرح آرامگاه شمس تبریزی

مدیر عامل تولیت مقبره شمس تبریزی گفت: آیین رونمایی از طرح آرامگاه شمس تبریزی و اعلام 7 مهرماه به عنوان روز شمس در تقویم کشور، با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل عضو شورای انقلاب فرهنگی و رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و دکتر حجت اله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور و دکتر محمدعلی موحد عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر توفیق سبحانی و مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی و گردشگری کشور چهارشنبه دهم دی ماه در خوی برگزار می شود. 
به گزارش دریافتی انصاف نیوز، سیدفتاح کبیری ادامه داد: در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات دکتر محمدعلی موحد از طرح آرامگاه شمس تبریزی رونمایی خواهد شد.
وی افزود: با راه اندازی تولیت شمس تبریزی، از کلیه شهروندان و مسئولان امر انتظار یک همکاری تمام عیار را داریم و معتقدیم که در حوزه شمس، باید تمام افراد بسیج شوند تا برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده، گام های اساسی تری برداشته شود. امید است با همکاری کلیه دستگاه ها و سازمان های مرتبط گام های مثبتی در راستای معرفی هرچه بهتر این عارف نامی ایران و مشرق زمین برداشته شود.
مدیر عامل تولیت شمس تبریزی  افزود: این تولیت بیش از دو سال  است که راه اندازی شده و ریالی هم بودجه و اعتبار ندارد و  بدون شک، هزینه های آن باید از طریق دولت و برخی نهادها تامین شود.
سیدفتاح کبیری تصویب اعتبار ملی و استانی و کمک خیرین را عاملی برای رهایی از وابستگی به برخی مجموعه ها عنوان کرد و افزود: تولیت شمس تبریزی دوشادوش بنیاد شمس تبریزی حرکت کرده و در اجرای کلیه برنامه ها، با مسئولان شهرستانی هماهنگ خواهد بود.
وی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه تخصصی عرفان و دفتر مطالعات عرفانی و تبدیل شدن خوی به قطب علمی در این زمینه، برگزاری نشست های تخصصی و جشنواره های سراسری، ملی و حتی بین المللی، ایجاد یک دبیرخانه دائمی و سایت اطلاع رسانی در حوزه شمس تبریزی و عرفان می تواند به عنوان یکی از گام های اساسی در این زمینه باشد.
وی، شمس را یک فرصت برای شهرستان خوی و یک ارزش برای کشور دانست و تصریح کرد: ما می توانیم خوی را حتی یک پله بالاتر از قونیه قرار دهیم چرا که معتقدیم هنر نزد ایرانیان است و بس.
کبیری، احداث بارگاه شمس تبریزی را یک ضرورت خواند و اذعان داشت: توسعه آرامگاه شمس تبریزی و توجه به آن می تواند شهر خوی را به نشیمن گاه گردشگران و عارفان و عاشقان جهان تبدیل کند.
مدیر عامل تولیت شمس تبریزی، دست همکاری به مجموعه های علمی، فرهنگی و هنری سایر کشورها دراز کرد و گفت: به شمس تبریزی باید از روزنه فرهنگ و علم نگریسته شود و از این رو دانشمندان، هنرمندان و اهالی فرهنگ کشور را به همکاری دعوت نموده و از خویی های مقیم سایر شهرها نیز انتظار داریم با این تولیت ارتباط برقرار کرده و یاری رسان ما در دست یابی به اهداف والای این مجموعه باشند.
وی در ادامه از تشکیل کتابخانه شمس تبریزی در این تولیت خبر داد و افزود: امیدواریم با کمک شهروندان و نهادهای علمی بتوانیم کتابخانه ای نفیس و درخور نام شمس تبریزی در شهرستان خوی راه اندازی کنیم.
مدیر عامل تولیت آرامگاه شمس تبریزی در این مراسم با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در گذشته برای بهره برداری و شروع به کار این تولیت اظهار داشت: تلاش های گذشته مدیران، مسئولین و مجموعه فرهنگی شهرستان خوی برای به ثمر نشستن تولیت آرامگاه شمس تبریزی، این عارف سالک، امروز به بار نشست و تولیت آرامگاه این بزرگمرد تاریخ عرفان،آماده اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و علمی است. 
سیدفتاح کبیری افزود: حضور و وجود این تولیت برای شهر خوی فرصت غنیمتی است تا به داشته های خود باور داشته و این فرصت های کم نظیر در خوی را به سمت و سوی جاذبه های گردشگری و جذب مسافرین فرهنگ دوست داخلی و خارجی هدایت کرده و خوی را همچون قونیه سازیم . 
وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه والای شمس در عرفان اسلامی و تاثیر عمیق او بر افکار شاعرانه وعارفانه مولانا،چهره علمی و عرفانی شمس و همایش های برگزار شده بیش از هر مسئله ای مد نظر بوده و تلاش های صورت گرفته باید بر اساس این بینش حقیقی جریان یابد. 
کبیری خاطر نشان ساخت: امام راحل (ره) برای اعتلای عرفان ناب اسلامی کوشید و ما باید قدردان فرصت بدست آمده برای شناساندن چهره و جلوه واقعی عرفان ناب باشیم.
مدیرعامل تولیت شمس تبریزی همچنین برنامه شمس خوانی با حضور اساتید دانشگاه و برگزاری ماه گفتار های علمی و تخصصی در خصوص شمس تبریزی باهمکاری سازمان مردم نهاد علمی ادبی دکتر زریاب را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که در سالجاری اجرا می شود.
وی، از بر گزاری همایش بین المللی این عارف بزرگ در دهم مهرماه 94 خبر داد و افزود: هفتم مهرماه سال آینده در تقویم رسمی کشور به عنوان روز شمس تبریزی ثبت شده که برای برگزاری این همایش بین المللی از همه مسوولان محترم شهر، از جمله امام جمعه، نماینده، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، دانشگاهیان، هنرمندان وخبرنگاران درخواست همکاری می کنیم.
رئیس شورای شهر همچنین ازبرنامه های تولید شمس تبریزی در ایام نوروز خبر داد وگفت: برای استقبال  از مهمانان نوروزی با اسقرار لیدر های تور وهمچنین چاپ ویژه نامه شمس تبریزی یکی از برنامه های تولیت شمس تبریزی است که درایام نوروز دراختیار مهمانان خواهیم گذاشت.
مدیر عامل تولیت شمس تبریزی تاکید کرد: خوی از ظرفیت های بزرگ وتاریخی مانند آیت الله خویی ،شمس تبریزی وپوریای ولی  برخوردار است که بایداز این ظرفیتها برای توسعه وپیشرفت شهر بهره گرفت ونام این شهر رابا نام این بزرگان جهانی کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا