خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاداش انتخاب خوب

«علی رضا ایمانخانی» در یادداشتی برای انصاف نیوز نوشت:

برای اولین بار، تیم ملی کشتی فرنگی ایران، قهرمان جهان شد. کسب سه مدال طلا و جا گذاشتن روس‌ها و آمریکایی‌ها، کسب پنج مدال رنگین از هشت وزن، آمادگی بدنی عالی، گرفتن کشتی‌های زیبا و تماشاگر پسند و…کام مردم و علاقه‌مندان ورزش را شاد کرد و همانطور که با کسب نتایج ضعیف کشتی آزاد به انتقاد از عملکرد تیم و مربیان پرداختیم و از آینده‌ی تیم و پشتوانه‌سازی مناسب، نگران شدیم، حالا هم از قهرمانی تیم فرنگی، شادیم و مسرور و قطعاً باید توسط کارشناسان دلایلی که باعث می‌شود دو تیم با امکانات یکسان، یک تیم، نتیجه‌ی خوبی بگیرد و تیم دیگر (کشتی آزاد) آنقدر ضعیف ظاهر شود، بررسی شود.

از تیم هشت نفره‌ی فرنگی، شش نفر اهل خوزستان بوده و این ترکیب علاوه بر این که نشان دهنده‌ی استعداد شگرف خوزستان به ویژه شهرستان اندیمشک در رشته‌ی فرنگی است، بیانگر نکات مهم دیگری نیز هست که به اختصار بیان می‌شود.

بیشتر ورزشکاران به ویژه جوانان و نوجوانان به خاطر مسائل روحی و عاطفی علاقه دارند که با مربی شخصی خود تمرین و آموزش ببینند. (جدا از اینکه این مسأله علاوه بر نکات مثبت ممکن است در آینده موجب خودرأیی ورزشکار و بازیکن سالاری شود که باید برای درمان آن راه حل مناسب اندیشید) ولی انس گرفتن با صدا و اخلاق و سبک کوچکینگ مربی پایه در بیشتر زمان‌ها خروجی مناسب دارد که شاهد مثال آن همین مسابقات جهانی فنلاند بود.

حضور مربی فهیم و سازنده‌ی خوزستانی به نام مهرداد اسفندیاری‌فر (قلاوند) در کنار تیم فرنگی (بیشتر کشتی گیران خوزستانی به ویژه اندیمشکی دوران آموزش خود را با یکی از این برادران اسفندیاری‌فر گذرانده‌اند) موجب رابطه‌ی مناسب کشتی‌گیر و کوچ خود شده و چون مربی با ورزشکار رابطه‌ی عاطفی مناسب دارد، کشتی‌گیر نیز با تمام توان آموزش‌های فنی دیده شده‌ی خود را در تشک نمایش می‌دهد.

البته نباید از زحمات بی‌شائبه‌ی حمید باوفا، سرمربی تیم ملی جوانان که خود به قهرمانی جوانان جهان در استانبول رسیده بود و همچنین حضور روح الله میکائیلی دیگر مربی زحمتکش کنار تیم از دیگر دلایل کسب عنوان قهرمانی نام برد. قطعاً حمید باوفا چون خود نیز عنوان قهرمان جوانان جهان را در کارنامه دارد، به نیکی می‌داند چه عواملی در استانبول مسبب کسب مدال طلای ایشان شده و تجربه‌ی لازم را در این زمینه قطعاً دارد.

همچنین باید تشکری داشت از جناب خادم که با جهت گیری مناسب در درآمدزایی، کشتی‌گیر تیم ملی حداقل دغدغه‌ی اردوی مناسب، اخذ ویزا، پرواز نامناسب و دیگر امکانات اردو را ندارد و با طیب خاطر فقط و فقط، به افتخار آفرینی فکر می‌کند نه مسائل حاشیه‌ای.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا