خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی به قصه پردازی «غرق کردن و …»

«احمد پورنجاتی» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم در یادداشتی، برخی ادعاهای بی سند و مدرک با اشاره ی تلویحی به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را «خیال پروری دایی جان ناپلئونی» خواند.

به گزارش انصاف نیوز، آقای پورنجاتی در فیسبوک نوشت:

درست است که یکی از ویژگی های بسیاری از ما ایرانی جماعت را «خیال پروری دایی جان ناپلئونی و توطئه انگاری و همواره دنبال کاسه ی زیر نیم کاسه گشتن» برای تفسیر و تحلیل رخدادهای سیاسی برشمرده اند اما به نظرم برخی در مصرف بی رویه ی این«چیز!» در به اصطلاح تحلیل و تحقیق هاشان پیرامون مسائل ایران، شور قضیه را درآورده اند.

چگونه باید به این موجودات و رسانه هایی که قصه های بی سرو ته آنان را با آب و تاب و ادعاهای گنده ی: اسناد معتبر و منابع موثقی که اسمشان را نمی شود گفت – بازتاب می دهند، حالی کنیم که: سر کار گذاشتن مخاطب با قصه پردازی های «غرق کردن صمد بهرنگی و کشتن تختی و آل احمد و…» را هم پیش از انقلاب و هم در همه ی این سال ها، از سر گذرانده ایم. کمی نوآوری داشته باشید. آیا شبیه آن نویسنده ی خیلی دانشمند فرانسوی، شما هم در باره ی انفجارهای ۱۱ سپتامبر، نظرتان این است که: کار خود جرج دبلیو بوش بوده و طرح نئوکان ها برای اهداف شیطانی شان؟!

آری، نمونه های بسیاری از دسیسه و قتل و سر به زیر آب کردن مخالفان در تاریخ ایران و جهان وجود دارد که «مو لای درزش نمی رود» اما به اتکای آن ها نمی شود به شیوه ی کپی کاری «صنعت چینی»، هر سوژه ای را دستمایه ی داستان سرایی کرد و سر مخاطب، کلاه گذاشت.

اگر کتمان حقیقت و تحریف واقعیت، خیانت به وجدان مردم است، تولید و پخش دروغ به عنوان «اسناد جعبه ی سیاه اسرار ناشنیده» نوعی جنایت علیه فهم و انسانیت مخاطب است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوب من هم به شخصه با دیدگاه “توهم توطئه” مخالف هستم. اما به راحتی نمی توان بعضی از مسائل را تحلیل کرد. مثلا اینکه چرا قبل از خبر شبکه معاند آمد نیوز هیچ خبری از استخر رفتن آیت الله نبود یا اینکه چطور می شود کسی به تنهایی در استخری که در یک مجموعه دولتی قرار داشته شنا کند. امید است که بستگان مرحوم بدون هیچ عافیت اندیشی مردم را از جزییات آن حادثه شوم آگاه کنند نه اینکه چیزی لو برود بعد بگویند آره اینطوری بود یا آنطوری !؟ خلاصه ما عوام حق داریم کمی مشکوک باشیم. البته فقط کمی!

  2. باید عملکردها طوری باشد که هر وصله یی چسبندگی نداشته باشد ، شفافیت و ازادی رسانه ها داروی این درد است !

  3. اگر این نوع داستانسراییها موافق طبع کیهان باشد چه فلسفه ها که برای آن درست نمی کند. نمونه اش داستانهای بی سر و ته ترورهای به اصطلاح بیولوژیکی غرب در مورد مخالفان خود.

  4. آقای احمد پورنجاتی هم درست گویند
    ولیکن در زمانی زیست داریم که بقول مرسوم بنابر مرام #فک_نیوز همه چیز را صنعتی و ساختگی و کامپیوتری کردند تا تنها خوشبختی آمار و آرشیوها را بر روال درستی اعدادو ارقام به اینصورت وحشتناک بیآفرینند و یقینا باز
    اینجاست از آقای احمد پورنجات سئوال گردد که اوهم امضائی در این باب داده است و یاکه فعلا جبهه بنابر فن هنرنمائی ها و جوّ حاصله و روند تاریخی همه + #1
    بلاخره خوب است که وقارت ایرانی و شرقی بودنمان را خود خدا قبل از واژگونی این قایق هستی و بخصوص فرهنگ خویش و آدمی
    در از زیر این امواج سرکش و طوفانی آرامشی بخشید و این همان نتیجه ایست که 15 سالیست تاثیرات اندیشه و فکر و مرام و اهداف توی ایرانی- پارسی بر تمامی کل ارتباطات جهان همواره نقش بسته و این همان گیم مادریست که اینبار بخاطر همان وقارت بودنهایند- نتیجه تحلیل و اعثاره بخشش و نکو اندیشی آئین زرتشت.
    خواهان کشمکش موضوعات بخصوص در ابهامات نییم
    ولیکن این روند فرهنگی عادت بر روال تعارفات و یا فرهنگ ایزوله گشته 38 سال اسلامی کردنمان را بیائیم با حوصله آهسته ولی پیوسته شفافسازیها سازیم
    وتا اصلا فرهنگ انسان وبدنمان را ابتدا بخود ابراز داریم و
    نتیجه آنکه توانیست تا اصلا بهوش آئیم و ازینرو تمامی دنیا را بدینگونه گیج و علاف نکنید.
    خلاصه آنکه توجه کل دنیا بخصوص از سفر دولت آقای خاتمی به اتریش و اروپا بعنوان اثرگذارترین مهره دراین گیم …بلاخره خوشا که الان اینجائیم و خوشاتر از اینهمه لطافتی که همواره در جوّ حاکیست.
    متشکرم
    امر میکنم که همواره فرهنگ نکوبینی و بخشش را درخود پرورش دهیم تا بلاخره بعداز فروکش کردن حرص و کوری آدمی
    بلاخره شانسی هم گشت تا نه خود دگر بار بیازاریم و نه دیگرانیکه هم در در حرص خویش همواره خویش در غرق بینند و خجول هم از کردار نانکواندیشی خویش!
    مدرسه را جدی گیرید و سپاس ازاینهمه انعطافپذیریها
    چراکه همین فرهنگ غنی ایرانیست که جهانیرا بار دگر برای این جمعه نقش فضای #ـهران و #ایران کرده
    و این چیز خوبیست تا بانام نکوئی و بخششها توان ارتباطات نکومنشانه را بجهانی که در انتظار ظهور نیکیهاست بنمائیم.

  5. به هر حال مردم ایران مار گزیده هستند.ماجرای قتلهای زنجیره ای که یادتان هست .تا بزرگ مردی مثل خاتمی دسیسه را رو نکرد تمام تریبونها یک صدا منافقین را عامل مینامیدند.اما خاتمی نشان داد جنایتکار تر از منافقین هم در بطن سیستم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا