خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زن را حتی در جایگاه «موگرینی» هم جدی نگرفتند!

نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی درباره‌ی عذرخواهی نماینده‌ی شیراز که «اظهار کرده بود از سر مطایبه با خانم موگرینی عکس گرفته‌ است»، گفت: این عذرخواهی عذر بدتر از گناه است و از شیوه‌ی عکس انداختن بنظر می‌رسد می‌خواهند با یک خانم، عکس سلفی بگیرند و زن را بدلیل جنسیتش حتی در جایگاهی همچون خانم «موگرینی» نیز جدی نخواهند گرفت.

فاطمه راکعی ساعاتی پیش از اعلام اسامی پیشنهادی کابینه در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، در ارتباط با سلفی نماینده‌های مجلس در حاشیه‌‌ی مراسم تحلیف گفت: خانم «موگرینی» شخصیت بسیار قابل احترامی دارد و کارهای مهمی در ارتباط با مسائل ایران انجام داده است و فارغ از نگاه جنسیتی همه می‌توانند با او عکس سلفی بگیرند، اما مسأله‌ی قابل نقد این است که فقط آقایان با خانم موگرینی عکس سلفی گرفتند و هیچ یک از زنان مجلس در عکس‌ها حضور نداشتند.

وی درباره‌ی حضور نداشتن زنان در کابینه‌ی دوازدهم، با اشاره به تأثیرگذاری فعالان حقوق زن در انتخابات، اظهار کرد: اگر عزم برای حضور زنان در دولت دوازدهم وجود دارد، پس چرا جدی گرفته نمی‌شود، باید توجه داشت حضور فعالان زن موجب شد مطالبات زنان به مسیر تازه‌ای ورود پیدا کند و مطالبات جدی از دولت داشته باشند.

راکعی افزود: فشارهای وارد شده به دولت به این علت است که بدانند مسأله‌ی زنان جدی‌تر از آن است که بخواهند دو دوره زیر بار این فشارها بروند و امیدواریم رییس‌جمهور هرچه سریعتر به این مسأله توجه‌ی ویژه‌ داشته باشد، در غیر این صورت نکته‌ی منفی برای دولت دوازدهم محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: مگر در کابینه‌ی اول روی پیشانی مردان، وزیر نوشته شده بود؛ آنها نیز رزومه‌ای در سطح معاونت وزیر نداشتند. از ابتدا به زنان همترازشان اجازه‌ی ورود ندادند و تا اکنون، این قضیه ادامه پیدا کرده است و بیشتر آقایان فارغ از این که اصلاح‌طلب و اصولگرا باشند، از این دسته فشارها استقبال می‎کنند که زنان در رأس قدرت حضور پیدا نکنند.

این فعال حوزه‌ی زنان گفت: اگر مسأله‌ی حضور زن‌ها برای آقایان مهم بود، چرا از ابتدا همراهی نکردند و معاونان زن منصوب نکردند که اکنون رزومه‌ای برای حضور زنان در سطح وزیر شود و دارای فرصت برابر باشند.

وی در عین حال گفت که نیازی به ارایه‌ی رزومه در سطح معاونت وزیر نیست تا زنان بتوانند وزیر شوند، چون زنانی را داریم که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح و در سطوح مختلف از جمله معاونت دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و فرهنگی و اجتماعی شناخته شده هستند و طی سال‌های فعالیتشان بسیار موفق بوده‌اند.

راکعی افزود: بزرگترین مطالبات ما از دولت دوازدهم حضور وزیر زن و زنان شایسته در سطوح معاونان وزرا، دانشگاه‌ها، فرهنگستان‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها است  و انتظار داریم به امضای ۱۵۷ نماینده واقعی مردم که بیشتر اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا هستند، احترام گذاشته و جدی تلقی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا