خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شریعتمداری خیاط، داعش را هم به 88 دوخت

مدیرمسوول روزنامه کیهان گفت: اگر فتنه ۸۸ به پیروزی رسیده بود آمریکا نیازی به راه‌اندازی داعش نداشت.

به گزارش خبرنگار تسنیم،‌ حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان عصر سه‌شنبه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران، گفت: خبررسانی در دو نوع صورت می‌گیرد گاهی کسی خبری را مطرح می‌کند در حالی‌که ما زمینه‌ای از خبر نداریم و هنگامی خبری را می‌پذیریم که به مخبر آن اعتماد داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین پذیرفتن خبر بدون مخبر موثق مبتنی به بررسی‌های بعدی است ولی در نوع دیگر یک خبر همراه با مستندات است که در چنین حالتی مخبر موثق نیازی نیست، آنچه من می‌گویم بر اساس مستندات است و خودتان می‌توانید آن را قضاوت کنید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره ی 9 دی سال 88 گفت: 9 دی ماه حماسه‌ای ماندگار و اگر نگوییم بی‌نظیر، بسیار کم‌نظیر بود، 9 دی ایستگاه آخر فتنه بود و برخی داستان‌ها از انتها خواندنی‌تر هستند. امیرالمؤمنین می‌فرمایند “زمانی که فتنه‌ها روی می آورند شبهه ایجاد می‌شود و شبیه‌ترین چیزها به حق، باطل آن است، ولی زمانی فتنه‌ها عبور می‌کنند بصیرت و عبرت می‌آفرینند” که فتنه 88 از این نوع بود.

شریعتمداری تصریح کرد: بی‌تردید و بر اساس شواهد و اسنادی که کمترین خدشه‌ای هم به آنها وارد نیست فتنه 88 تحت مدیریت مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل شکل گرفت و ادامه یافت، چند سال قبل از شروع فتنه، رفت و آمدها شروع شد، ملاقات‌های خاتمی، هدایت بیرونی مایکل لدین، دو بار سفر مک کین، دو بار سفر هابر ماس به دعوت مهاجرانی؛ این مسائل قابل نفی نیست.

وی خطاب به سران فتنه گفت: تشکیل کارگاه‌هایی تحت عنوان مبارزه مدنی از سوی الیزابت چنی در دبی و لاهه را نفی می‌کنید؟ اگر مدیریت بیرونی فتنه تحت اشراف مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل را نفی می‌کنید شما هم دلیل بیاورید، اگر فتنه 88 به پیروزی رسیده بود آمریکا نیازی به راه‌اندازی داعش نداشت، داعش به دنبال چه چیزی است که فتنه‌گران دنبال آن نبودند؟ انتخابات بهانه بود و قبل از انتخابات هم گفتند که حتما یک سازمان تحت عنوان نظارت بر آرا تشکیل می‌شود که کمیته صیانت تشکیل شد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با به نمایش گذاشتن آرشیوی از روزنامه کیهان گفت: این روزنامه دو روز قبل از انتخابات اینگونه تیتر زد:‌ “آخرین پرده سناریوی افراطیون؛ آشوب پس از شکست”، ما که غیب‌گو نبودیم ولی شواهد این مسائل را نشان می‌داد، ریچارد هابس مسئول شورای روابط خارجی آمریکا پس از 9 دی گفت: دوستان ما خیلی زود به نقطه پایان رسیدند و دو شعار را مطرح کردند که برای مطرح کردنش خیلی زود بود،‌ یکی شعار علیه ولایت فقیه و دیگری این شعار که انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است.

شریعتمداری‌گفت: در سال 88 از زمان انتخابات تا نهم دی‌ماه به مرور از تعداد آشوبگران کاسته شد زیرا برخی فهمیدند که سرشان کلاه رفته است و فریب‌شان داده‌اند و من معتقدم که در انتخابات سال 88 تعداد 11 میلیون رأی تقلبی بوده است زیرا فرض کنید شما اعلام می‌کنید که پول پیش می‌گیرید تا سکه طلا در قبال آن تحویل دهید و زمان تحویل سکه،‌ برنز یا نقره تحویل می‌دهید، این تقلب نیست؟

وی ادامه داد: حریف آنقدر به پیروزی فتنه اطمینان داشت که از قبل آن را اعلام می‌کرد و یکی از فرمول‌ها هم فرمول ائتلاف سفید بود یعنی همه گروه‌ها اختلافات‌شان را کنار بگذارند تا به یک هدف مشترک برسند.خبرنگار هفته‌نامه نیویورکر به کیهان آمده بود و گفت: زمانی که رئیس دولت اصلاحات  به عنوان کاندید معرفی شد شما گفتید رئیس دولت اصلاحات کاندیدای اصلی ما نیست. شما از کجا می‌دانستید؟ من گفتم علتش ماجرای استنفورد است که مشخصات فرد کاندید موردنظرشان را گفته بود ولی آن مشخصات با خاتمی همخوانی نداشت.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جیش العدل در دو مصاحبه با شبکه VOA به صراحت گفت من حاضرم که اسرای نیروی انتظامی را در قبال زندانیان جنبش سبز آزاد کنم.

شریعتمداری با ذکر حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) گفت: ایشان فرمودند دشمنان مثل رعد غریدند ولی با این وجود فشل شدند اما ما هرگز نمی‌غریم مگر اینکه کاری کنیم؛ 9 دی از این نوع بود.

وی با بیان اینکه دشمن هنوز از اهدافش دست نکشیده است، گفت: دشمن انواع برخوردها را از ابتدای انقلاب تاکنون نشان داده است، دشمن گاهی طرحی را دنبال می‌کند و به نتیجه نمی‌رسد و باز همان را دنبال می‌کند زیرا احساس می‌کند در مسیر اشتباه کرده است ولی گاهی می‌بیند پروژه با بن‌بست روبرو شده است. حمله نظامی و تحریم از این نوع بود و فتنه 88 هم که ناکارآمد ماند، ولی آیا دست از کینه‌توزی برداشتند؟ قطعا نه.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود:‌ حالا وقت رصد است و جوانان ما که تجربیات زیادی از انقلاب دارند باید رصد کنند، عوامل فتنه در همان فرمول، دیگر قابل بکارگیری نیستند و سوخته‌اند اما ممکن است در فرمول‌های دیگر به کار گرفته شوند.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه تهران گفت: حرکت، بر اساس اقتدار شما تنظیم می‌شود. شما باید بدانید که چه دارید، اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و دشمنان، اپوزیسیون ایران را تحویل می‌گیرند از صدقه سر شماست. زیرا برای مقابله با شما به آنها نیاز دارند.

وی با بیان اینکه ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و نیاز به همراهی با آمریکا برای رفع نقیصه ادعایی، یکی از اهداف آنهاست، گفت: چند بار دیگر به آنها اعتماد کنیم؟ در کارتون پینوکیو فرد فریبکار سکه را از فرد دیگر می‌گیرد تا آن را بکارد و درخت سکه دربیاید، حالا هم برخی این کار را انجام می‌دهند و بعد بهانه‌‌ای جور می‌کنند تا فریب خوردنشان را توجیه کنند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: برخی مدعیان اصلاحات و نزدیک به فتنه‌گران سعی کردند خود را در کانون‌های تصمیم‌ساز جا بزنند ولی نتیجه آن این شد که حالا فقط یک تجدید دارند و آن هم از معدل است.

شریعتمداری با اشاره به چالش های اقتصادی کشور افزود: گفتید آمده‌اید تا اقتصاد را سر و سامان دهید ولی رکود و تورم‌‌ آوردید، گرانی سرسام آور آوردید، خودتان با صراحت گفتید که فقط 30 درصد از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و بقیه آن به مدیریت مرتبط می‌شود،‌حالا این گوی و میدان.

وی افزود: چقدر فریب بخوریم؟ در برجام برخورد آمریکا را دیدید؟ جان کری نامه نوشته و می‌گوید قانون علیه ایران را اجرا نمی‌کنیم، اگر اجرا نمی‌کنید غلط کردید آن را امضا کردید،‌ ما قانون را نادیده بگیریم و به قول تو که بارها تغییر کرده است اعتماد کنیم؟

مدیرمسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: می‌گویند PMD را مختومه اعلام می‌کنیم، یعنی گذشته مختومه است ولی آینده نه؛ محاکمه کرده‌‌اند، دادگاه تمام شده است، حکم را صادر کردند و حالا می‌گویند مختومه است. وقتی محکومیت صادر شده، مختومه شدن آن کف و سوت ندارد.

وی گفت: یک ساعت قبل اعلام شد که قیمت نفت به 30 دلار رسیده است، گفتید ما نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم و فکر نمی‌کردیم که قیمت نفت به اینجا برسد، یکی از شاخصه‌های اصلی تدبیر، پیش‌بینی است.

شریعتمداری با بیان اینکه جماعت فتنه‌گر نشان دادند به هیچ اصلی پایبند نیستند، گفت: اینکه فتنه‌گران حاضر نیستند از وطن فروشی علنی توبه کنند به خاطر این است که چیزی آن طرف دارند، از خجالت باید آب بشوید و به زمین فرو روید که آمریکایی‌ها می‌گویند ما باید به گونه‌ای برخورد کنیم که شما پیروز شوید.

وی افزود: می‌گویند نظارت استصوابی نباشد،‌ کجای دنیا اجازه می‌دهند که نامزدها بدون احراز شرایط نامزد بشوند؟ همین آمریکا که سنگش را به سینه می‌زنید هم به این صورت نیست و حتی بدون مستندات قانونی برخی را رد می‌کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: هر گاه ما با اقتدار در برابر غرب ایستادیم قیمت نفت بالا بوده است و هر گاه کوتاه آمدیم پایین آمده است زیرا مشکل آنها مشکل جریان ظهور نفت است و وقتی احساس می‌کنند هر چه بگویند ما گوش می‌دهیم قیمت را پایین می‌آورند.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه تهران گفت: تعداد شما خیلی زیاد است. فریب فضا را نخورید، حریف اصرار دارد که شما را کم نشان دهد ولی تعدادتان زیاد است. آقای فلانی می‌خواهد ثبت‌نام کند به گونه‌ای برخورد می‌کنند گویا بزرگترین حادثه قرن 21 ثبت‌نام ایشان است، مراقب حاشیه‌ها باشید. تابلویتان را بالا نگه دارید و به تابلوهای تقلبی توجه نکنید.

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که لیبرالیسم و سکولاریسم به فکر و درون برخی مسئولان‌مان کوچ کرده است، گفت: تابلوی اینها تابلوی سابق‌شان است ولی عمل‌شان بر اساس شناسنامه کنونی‌شان است، اینها آدم‌های دیگری شدند و نباید فریب این تابلوها را خورد.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نظر من اقای شریعتمداری نه سیاستمدار هست نه از سیاست چیزی میداند فقط اشوب و بلوا را دوست دارد همیشه درصدد بر هم زدن نظم است ایشان صلاحیت رفتن به یک محیط دانشگاهی رو با این افکار منفی و بسته ندارد و نباید به ایشان اجازه سخنرانی دا ه شود ایشان فقط یک سردبیر روزنامه است و بس مردم در دو مقطع رای ریزی زمان اقای خاتمی و اقای روحانی نشون دادن که جریان فکریشون به چه سمتی است یک نگاه اگر به فاصله تعداد رای ها بیاندازند دیگه باید عقلش جوابش را بدهد

    1. اگه امثال شریعتمداری معتقدند که مردم حرفهاشون رو قبول دارند، چرا با جوسازی و اتهام پراکنی از برگزاری یک انتخابات آزاد و حضور طیف های مختلف و اندیشه های مختلف نگرانند؟
      یک بار اجازه دهند انتخابات آزاد برگزار شود تا مردم مثل سال 92 نظرشان را اعلام کنند. راستی خود آقای شریعتمداری چرا جرئت کاندیداتوری را ندارد تا از میزان اقبال مردم به خودش آگاه شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا