خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه توصیه صالحی امیری به وزیر ارشاد آینده

«سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه یازدهم به جانشین خود در دولت آینده سفارش کرد تا حوزه فرهنگ را به محیطی آرام و منسجم تبدیل کرده و با چشم انداز و استراتژی مشخص حرکت کند.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین اولویت و توصیه من به وزیر آینده این است که به دلیل گستردگی در فعالیت های این وزارتخانه، سه کار اساسی را در دستور کار خود قرار دهد.
وی افزود: اولین اقدامی که من انجام دادم و به وزیر بعدی که از معاونان خوب و افراد سختکوش، متعهد و کاردان است، توصیه می کنم که محیط فرهنگی باید یک محیط آرام و باثبات باشد چون در محیط پرمناقشه و پرجنجال، امکان کار فرهنگی وجود ندارد.
صالحی امیری اضافه کرد: دومین نکته اینکه باید انسجام میان نهادهای فرهنگی شکل بگیرد و از آنجا که در کشور، حجم وسیع نهادهای فرهنگی را داریم، وزارت ارشاد باید به عنوان دستگاه مادر، انسجام این نهادها را در دستور کار خود قرار دهد.
وی تاکید کرد: نکته سوم این که باید با برنامه حرکت کرد، ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تدوین چشم انداز 10 ساله و برنامه استراتژیک پنج ساله و همچنین برنامه عملیاتی یک ساله پرداختیم و معتقدم مسیر و جهت گیری که در این وزارتخانه آغاز شده، در دولت آینده نیز دنبال خواهد شد.
وزیر ارشاد افزود: ما باور داریم روند فعلی سیاست های فرهنگی دولت در دولت دوازدهم ادامه پیدا خواهد کرد چون سیاست های فرهنگی توسط رئیس جمهوری رسما اعلام و در کتاب برنامه ها نیز رسما به مردم اعلام شده است.
دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری روز گذشته، 17 مردادماه در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سیدعباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.

** استراتژی خدمت به رئیس جمهوری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالات برخی خبرنگاران درباره کابینه دولت دوازدهم گفت: مهمترین مساله امروز در مرحله اول مربوطه به کابینه ای است که به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و باید تلاش شود تا این کابینه رای اعتماد را از مجلس بگیرد و رئیس جمهوری به صورت رسمی کابینه را تشکیل دهد.
وی افزود: همه وزرای دولت یازدهم تلاش خواهند کرد تا دولت زودتر برای شروع کار مردم تشکیل شود و خوشبختانه کابینه معرفی شد.
صالحی امیری همچنین گفت: یک اراده در دولت وجود دارد و آن اینکه به رئیس جمهوری برای موفقیت بیشتر و پاسخگویی به مطالبات مردم کمک کنند و باور کنید هیچگونه بحث حاشیه ای نسبت به اشخاص در دولت وجود ندارد.
وی تاکید کرد: نسبت به کلیت دولت باید بگویم یک دولت منسجم، کارآمد و پاسخگو وجود دارد و آنچه که بنده و همکارانم به عنوان یک سخن کلی و اساسی تاکید می کنیم این است که همه برای کمک به رئیس جمهوری اعلام آمادگی کردیم و این تشخیص را باید به عهده ایشان بگذاریم، چون ایشان پاسخگوی مردم است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: این مساله که چه کسی در چه پستی قرار بگیرد، موضوعی فرعی است و اینکه همه بتوانند در خدمت رئیس جمهوری باشند یک استراتژی است.
وی افزود: در خصوص معاونان و سطوح دیگر نیز شخص رئیس جمهوری فرد تصمیم گیرنده است و تاکنون تصمیمی رسمی اعلام نشده و هر تصمیمی که بگیرد همه اعضای دولت با ایشان همکاری خواهند کرد.

** دولت دوازدهم یک دولت کارآمدتر و منسجم تر
صالحی امیری از دولت دوازدهم به عنوان دولتی جوان تر، کارآمدتر و منسجم تر نسبت به دولت یازدهم یاد کرد و گفت: اراده رئیس جمهوری به تشکیل یک دولت کارآمدتر، چابکتر و پاسخگوتر است برای اینکه بتواند انبوه مطالبات مردم را پاسخ بدهد.
وی افزود: رئیس جمهوری به شعارهایی که به مردم داده، وفادار است و جهت گیری های او تامین مطالبات مردم از طریق تشکیل کابینه است.

** نظر شواری بازبینی درباره فیلم های توقیفی بزودی اعلام می شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت فیلم های توقیف شده گفت: مطمئن باشید آن چیزی را که از روز اول وزارتم به شما وعده کردم، در دستگاه بزرگ ارشاد محقق شده و می شود که یکی از این مسائل، بحث فیلم های توقیفی بود و امروز شورای بازبینی، فیلم های مورد نظر را بازبینی و اعلام نظر هم کرده و این شورا در روزهای آینده به صورت رسمی اعلام موضع خواهد کرد.
وی موضع و دیدگاه شورای بازبینی را موضع وزارت ارشاد دانست و افزود: در حقیقت ما از شورای بازبینی خواستیم تا این کار را به نمایندگی از وزیر انجام دهد چون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل حجم گسترده ماموریت ها به صورت مستقیم در اجزای کار چه در حوزه فیلم و چه در سایر حوزه دخالت نمی کند. بلکه به تعیین سیاست های راهبردی می پردازد.
صالحی امیری افزود: اینکه باید فیلم های توقیفی در دستگاه ارشاد تعیین تکلیف شود یا مجوز اکران بگیرد، موضوعی است که باید اتفاق بیافتد و بیانیه شورای بازبینی در پایان همین دولت منتشر می شود و این شورا نظر نهایی خود را درباره این فیلم ها اعلام خواهد کرد.

** خبرنگاران مطمئن ترین کانال برای انتقال مطالبات مردم هستند
صالحی امیری ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: دیروز هم در دیدار از ایسنا تاکید کردم طبقه ای که بهترین نقش را در انتقال مطالبات مردم به دولت و همچنین اخبار دولت به مردم را دارند ولی خودشان دیده نمی شوند، خبرنگاران هستند که محصول کار آنها بیشتر دیده می شود.
وی افزود: به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت حوزه مطبوعات و رسانه و حمایت از خبرنگاران را به عهده داریم اعلام می کنیم در این دولت ما گوش شنوایی برای شنیدن سخنان جامعه داریم و مطمئن ترین کانال را برای انتقال مطالبات مردم را جامعه خبرنگاری و رسانه ای می دانیم و لذا در ماه گذشته از پورتال دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی کردیم.

** دولت برای شنیدن نقدهای مصلحانه و مشفقانه گوش شنوایی دارد
عضو کابینه یازدهم گفت: بنای دولت این است که برای شنیدن نقدهای مصلحانه و مشفقانه گوش شنوایی داشته باشد و تداوم ارتباط بین دولت و جامعه رسانه ای به عنوان یک سیاستی است که مورد تاکید مکرر رئیس جمهوری است و به همین چهارشنبه های دولت، یعنی وزرا به شما پاسخگو بوده و بیانگر احترام به افکار عمومی است.
وی خبرنگاران و روزنامه نگاران را حلقه ارتباط با افکار عمومی دانست و از همه خبرنگاران در صدا وسیما، خبرگزاری ها، مطبوعات، رسانه های خصوصی، شبکه ها، سایت ها و فضای مجازی و به ویژه کسانی که در نقاط دور و در خارج از کشور فعالیت می کنند، صمیمانه تشکر کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا