خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای اردوغان! دیوار نکش!

«جلال جلالی زاده»، نماینده‌ی اسبق سنندج در مجلس، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «آقای اردوغان دیوار نکش» نوشت:

فکرمی کردیم که با پیشرفت علم وتکنولوژی بعضی از آدم‌ها هم فکرونظرشان عوض می‌شود، اما به نظر می‌رسد که چنین تصوری زیاد درست نباشد، همانگونه که برخی از خلق و خوها در طول تاریخ تغییر نمی‌کنند، اخلاق ستمگران، غاصبان، دروغگویان و خیلی از عادت‌ها که در همه‌ی انسان‌ها ثابت پابرجاست، پس اگر فرد یا افرادی به صورت اصولی و ریشه‌ای نتوانند خود را تغییر دهند و یک شخصیت کامل انسانی را در روح و روان خود ایجاد ننمایند، نمی‌توان انتظار اعمال و رفتارهای مثبت مورد نظر را از آنان داشت.

اگر اسلام تزکیه را مقدم بر تعلیم نموده بدان سبب است که باید رفتارها قبل از سواد و تحصیلات تغییر داد، وگرنه موجب خسران و زیان‌های بزرگی خواهد شد.

اگر هیتلر و موسولینی و دانشمندانی که سلاح‌های کشنده را می‌سازند، یک لحظه انسانیت و فطرت را مورد توجه قرار می‌دادند وضع جامعه‌ی بشری به اینجا منتهی نمی‌شد.

از سوی دیگر در گذشته ماندن و عدم فهم زمان موجب تناقض درزندگی گرفتاری‌های زیادی می‌شود، آقای اردوغان چرا از گذشته عبرت نمی‌گیرد؟ داداش مگر میشه ملت‌ها را با دیوار از هم جدا کرد؟ مگر این قطع صله رحم نیست؟ مگر این مرز مال شماست؟ درست است در جنگ چالدران که با اسب و الاغ می‌جنگیدند، این مرزها را می‌شد از هم جدا کرد، اما امروز که دنیا به دهکده‌ای تبدیل شده، نهایت حماقت است که این همه هزینه را صرف ساختن دیوار کرد، مگر دیوار برلین را به یاد نداری که پس از سال‌ها که یک ملت را به دو قسمت تقسیم کرده بود، چگونه وقتی که ملت آلمان اراده کرد به یک باره فروریخت، پس اگر نصایح بنده را می‌شنوید، این پول‌های زبان بسته را صرف ساختن دیوار و ایجاد فاصله در بین فرزندان یک ملت نکن، چون این دیوارهای پوشالی به زودی فرومی ریزند بانیان آن انگشت حسرت را می‌گزند و خاک پشیمانی را بر سر می‌ریزند.

امید است اردوغان دچار احساسات طاغوت مآبانه نشود چهره‌ی یک سرزمین به هم پیوسته‌ی تاریخی را با آجر و آهن نخراشد و صاحبان اصلیش را ازهم نپاشد وبه ندای عقل ومنطق گوش فرادهد که با بتن وسیمان نمی توان چیزی را به هم چسباند وبا از هم جدا کرد، این خاک به هم پیوسته است، از هم گسسنه نخواهد شد، پول‌ها را در جای دیگری هزینه نمایید نیازی به زحمت نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف جان اگر امکان دارد دیدگاه جناب فریدون مجلسی از روزنامه امروز آرمان ” دیوار حائل در مرز ایران و ترکیه” را هم انتشار دهید .

    به این جناب سرکار جلالی زاده هم یادآوری باید کرد که آیا این دفاع دوآشته ایشان شامل مرز ایران و افغانستان و پاکستان خواهد شد !؟
    اتحادیه اروپا کجا و ، دیوار برلین کجا و ، … منطقه بحران زده ما کجا!
    ایشان از جدائی انداختن فرزندان یک ملت نام میبرند !!!
    شتر در خواب بیند پنبه دانه

    4
    1
  2. یک سوزن به مسعود بارزانی بزن که کشورشو تجزیه میکنه به هوای رهبری یه کشور مستقل بعد یه جوالدوزم به اردوغان بزن که ظاهرا برای مبارزه با پ ک ک و جنگجویان کوهستان دیوار میکشه

    4
    1
  3. احسنت، واقعا به جا بود، فقط تعجب من از وزارت خارجه است که از این طرح استقبال کرده، فرق این دیوار و دیواری که اسرائیل ساخته چیه؟

    1
    4
    1. برای اینکه وزارت خارجه اولا نظری که به مصلحته رو میگه و ثانیا منویات ملی رو اعلام میکنه بر خلاف این فرد که قومی فکر میکنه و آرزوی تغییر در نقشه منطقه رو به گور خواهد برد

      3
      1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا