خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روابط حماس و تهران از مرحله روابط سست گذشت»

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس که در سفر به تهران برای مشارکت در مراسم تحلیف روحانی، ریاست هیأت حماس را بر عهده داشت، گفت: اسماعیل هنیه اصرار داشت در سفر اخیر به تهران ریاست هیأت حماس را بر عهده بگیرد، اما شرایط اقتضا نکرد.

به گزارش ایسنا، عزت‌ الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با وب‌گاه خبری الرساله نت گفت: جنبش حماس مرحله سستی روابط با ایران را رد کرد و امروزه در حال تحکیم و گسترش روابط با ایران است و روابط ما با تهران در بهترین شکل ممکن است و سفر اخیر ما به تهران پیامی است که بر این مسأله تأکید دارد.

وی افزود: جنبش حماس به خصوص در سایه گسترش روابط با تهران و قاهره وارد مرحله جدید و پیشرفته‌ای در روابط خارجه شد.

این عضو حماس در ادامه گفت: روابط حماس و تهران از مرحله روابط سست که به خاطر دلایل و شرایط معروفی به وجود آمده بود، گذشت. با وجود این‌که روابط ما با تهران هیچ‌گاه قطع نشد و حمایت ایران از ملت فلسطین نیز هیچ‌گاه قطع نشد و اکنون روابط ما در بهترین شکل ممکن است.

عزت‌ الرشق گفت: سفر ما به تهران در پاسخ به دعوت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای مشارکت در مراسم تحلیف روحانی بود و شرایط حصار موجود در نوار غزه باعث جلوگیری از خروج اسماعیل هنیه شد، با وجود این‌که وی دوست داشت در مراسم شرکت کند. بنا بر این هیأت ما به عنوان نماینده اسماعیل هنیه و جنبش حماس در این مراسم شرکت کرد.

وی همچنین گفت: اسماعیل هنیه اصرار داشت در سفر به تهران در رأس هیأت حماس باشد اما شرایط اقتضا نکرد و هر زمان که شرایط فراهم شود و بتواند نوار غزه را ترک کند قطعاً تهران ایستگاه مهمی در سفرهای خارجی او خواهد بود و ما خواستار سفر او به برخی از کشورهای عربی و اسلامی هستیم و امیدواریم که در اسرع وقت بتواند به تهران سفر کند و تنها دلیل به تعویق افتادن سفر هنیه به تهران عدم امکان خروج او از غزه بود.

الرشق در پاسخ به سوالی در رابطه با گرم شدن روابط ایران و حماس و پشت سر گذاشتن مرحله قبل گفت که بله قطعاً مرحله گذشته سپری شده است و هدف ما از سفر به تهران تحکیم روابط با ایران است که قدرتی برای ما و ملت فلسطین به شمار می‌رود و ایران نقش مهم و بارزی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دارد.

عضو جنبش حماس گفت: هیأت جنبش حماس دیدارهای مهم و متعددی با مسوولان ایرانی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس ایران، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب ایران و دکتر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجه ایران در تهران داشت و همه این دیدارها مهم و پربار بود.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قضیه فلسطین اصیل است و قضیه فلسطین برای ایران یک قضیه اساسی است، بنا بر این اهتمام ورزیدن ایران به این قضیه عجیب نیست و ما از این موضع ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او در ادامه با اشاره به گسترش روابط حماس و قاهره در ماه‌های گذشته گفت: هر کسی که از مسأله فلسطین حمایت کند، حماس دستش را در دست آن قرار خواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا