خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بطحایی آموزش و پرورش را بهتر از هر گزینه‌ی دیگری اداره می‌کند»

«نجات بهرامی» فعال حوزه‌ی‌آموزش و پرورش گفت: باید در همه‌ی مقولات به ویژه مسائل مدیریتی روی زمین حرکت کرد و واقع‌گرا بود. با شناختی که از آقای بطحایی داریم و تحربه‌ای و رزومه‌ای که از وی سراغ داریم می‌توانند این وزارتخانه را بهتر از هر گزینه‌ای در وضعیت فعلی مدیریت کند.

این فعال فرهنگی و کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی معرفی «سید محمد بطحایی» به عنوان گزینه‌ی پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه گفت: با توجه به جمیع جوانب و شناختی که دارم و سوابق مدیریتی وی و مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن دست در گریبان است او را واجد شرایط می‌دانم؛ ما نباید آرمان گرا باشیم.

بهرامی افزود: ما می‌توانیم نگاه آرمانی داشته باشیم و بگوییم باید انقلابی در دو بخش محتوایی و معیشتی آموزش و پرورش صورت گیرد. اما نگاه حاکمیت به آموزش و پروش به گونه‌ای است که ما انتظار معجزه و تحول زیادی از هیچ وزیری را نداشته و نداریم. در شرایط فعلی و با نگاه فعلی دولت‌ها به مقوله‌ی آموزش و پرورش، یک فرد کارکشته‌ای که سوابق مدیریتی زیادی در قسمت‌های حساس آموزش و پرورش دارد، می‌تواند از گزینه‌های دیگر، به ویژه کسانی که خارج از این نهاد بوده‌اند خیلی بهتر و مناسب‌تر باشد. مطمئناً آقای بطحایی گزینه‌ی مناسبی برای آموزش و پرورش است.

وی گفت: باید در همه‌ی مقولات به ویژه مسایل مدیریتی روی زمین حرکت کرد و واقع‌گرا بود. با شناختی که از آقای بطحایی داریم و تجربه‌ای و رزومه‌ای که از وی سراغ داریم می‌توانند این وزارتخانه را بهتر از هر گزینه‌ای در وضعیت فعلی مدیریت کند.

بهرامی با اشاره به مباحث اقتصادی و وضعیت معیشتی فرهنگیان ادامه داد: این حوزه بسیار مهم است. حقوق و معیشت از مواردی است که بیش از همه آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند و ذهنیت معلمان را شکل می‌دهد. در این مساله مناسب‌تر از بطحایی وجود ندارد. او نگاهی استراتژیک و بلندمدت به آموزش و پرورش دارد. در دورانی که معاون مالی آموزش و پرورش بوده است، مباحث کلان و مهمی مثل ساماندهی نیروی انسانی و بحث معیشت معلمان را پیگیری کرده‌اند. نتایج بسیار خوبی در دوره‌ی معاونتش حاصل شد. مجموعه‌ی این مسایل نشان می‌دهد بطحایی بهتر از گزینه‌های دیگر است.

این فعال حوزه‌ی آموزش و پرورش با تاکید به این که باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم گفت: نگاه ما باید بر روی زمین باشد، برای مثال در برخی رسانه‌ها که از کلیدواژه‌های انتزاعی صحبت می‌شود، نه تنها آقای بطحایی بلکه شخص دیگری هم نمی‌تواند تحولات عجیب و غریب در آموزش و پرورش ایجاد کند. در مجموع باید گفت وی گزینه‌ی مناسبی است و توانایی مناسبی در اداره‌ی این وزارتخانه‌ی عریض و طویل دارد.

وی با اشاره به معاونت بطحایی در زمان وزارت «علی اصغر فانی» و ارتباط مثبت‌اش با تشکل‌ها ادامه داد: بهترین روابط با تشکل‌ها علی رغم عدم انعکاس رسانه‌ها در دوران وزارت فانی بوده است. مشکلات بسیاری از معلمانی که به خاطر تجمعات، مسایل سیاسی و مسایل صنفی بازداشت شده بودند در دوره‌ی آقای فانی که آقای بطحایی هم معاون بود حل شد و آنها به کار خود برگشتند. این مساله در نهاد محافظه کاری چون آموزش و پرورش اتفاق افتاد اما در رابطه با پرسنل و کارکنان نهادهای دیگر این اتفاق را مشاهده نکردیم.

بهرامی اضافه کرد: رابطه‌ی وی با تشکل‌ها بسیار خوب بوده است و دیدارهای منظمی هم با تشکل‌ها داشتند. مشاور تشکل‌ها برای اولین بار در دوران آقای فانی منصوب شدند که آقای دانش آشتیانی هم به تبعیت از آقای فانی این روش را ادامه دادند.

وی با اشاره به نگاه حداقلی خود در حوزه‌ی آموزش و پرورش با توجه به نگاه و اولویت حاکمیت تصریح کرد: وزیری که سابقه و تجربه دارد و متعلق به مجموعه‌ی آموزش و پرورش است خیلی بهتر می‌تواند آن را مدیریت کند. اما اگر نگاه کلان داشته باشیم خیلی چیزها تغییر می‌کند یعنی نگاه کلان و انقلابی که آموزش و پرورش به صورت ساختاری تحولات بزرگی را می‌خواهد. اما متاسفانه ما امیدوار به تحقق آن‌ها نیستیم، یا این که ساختارها اجازه نمی‌دهد که اتفاق بیفتد و در نتیجه اگر این امیدواری وجود داشت، شاید در ارتباط با گزینه‌های آموزش و پرورش به گزینه‌های دیگری فکر می‌کردیم و گزینه‌های قوی‌تر، بزرگ‌تر و ملی باید متصدی این نهاد می‌شدند.

بهرامی خاطرنشان کرد: نگاه‌ها به آموزش و پرورش بسیار سطحی و حداقلی است و ما در این چنین شرایطی به سر می‌بریم، بنابراین باید برای گزینه‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش واقع بین باشیم. فردی چون آقای بطحایی در این شرایط بسیار مناسب است.

بهرامی در پایان با اشاره به برخی فضاسازی‌های صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان گفت: ارتباط آقای بطحایی با مسایل مطرح شده در صنذوق ذخیره فرهنگیان کار شانتاژ شده‌ای است که ارتباطی با آقای بطحایی ندارد. آقای بطحایی یکی از اعضای هیات امنای صندوق بوده‌اند. اگر شما به اساسنامه‌ی صندوق مراجعه کنید تقریباً این یک پست تشریفاتی است و واقعاً اختیارات و کارکردهای اعضای هیات امنا کم است و لازم به ذکر است آقای بطحایی عضو هیات مدیره هم نبوده‌اند. هنوز پرونده‌ی این صندوق در دستگاه قضایی باز است و به نتایج مشخصی نرسیده است. در این شرایط رسانه‌ای بر روی آقای بطحایی زوم می‌کند و به نحوی خبر را انعکاس می‌دهد که گویی آقای بطحایی یک اختلاس‌گر بزرگ مثل خاوری‌است در حالی که اولا آن طور که رسانه‌های اصولگرا درباره‌ی صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان نوشتند نبوده و اتفاق نیفتاده است. ثانیاً اگر هم اتفاق افتاده باشد، یکی از اعضای هیات امنا که اخیارات زیادی ندارد و پست‌اش تشریفاتی است چقدر می‌تواند در این مساله دخیل باشد؟

«حجم تخریب افرادی خاص علیه بطحایی بسیار زیاد است»

 

اظهار نظر صریح مرتضی حاجی درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. البته تا انجایی که می دانم فرزند ایشان عضو تحریریه تان هستن. انصاف ایجاب می کرد، به این موضوع ورود پیدا نمی کردید.

  2. بطحایی امتحان خود را در همه زمینه ها پس داده است

    به جای جستجو در بین گزینه های بد و بدتر باید دنبال یک گزینه عالیو تحول گرا برای آموزش و پرورش باشیم

    سالمندان وزارتخانه مدتهاست امتحان خود را داده اند و مردود شده اند

    اموزش و پرورش احتیاج به نیروی توانمند، جوان و پر انرژی و کاربلد دارد

    انتخاب بطحایی یعنی دنده عقب
    حال برخی برای سهم خواهی اعلام حمایت کرده اند، اما جامعه معلمان گزینه بطحایی را رد صلاحیت کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا