خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف از افزایش حضور زنان و اقلیت‌ها در وزارت خارجه خبر داد

ایسنا نوشت: محمدجواد ظریف دیپلماسی اقتصادی و نحوه روابط با همسایگان را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت خارجه خواند.

وزیر پیشنهادی امور خارجه،  با اشاره به جلسات این روزهای خود در مجلس و با فراکسیون‌های مختلف گفت: تا کنون سه جلسه با فراکسیون‌های مختلف مجلس داشته‌ایم و معتقدیم تعامل با مجلس به عنوان نماد مردمسالاری این فرصت را می دهد تا دیدگاه نمایندگان مردم به دولت برسد.

وزیر پیشنهادی امور خارجه کشورمان در ادامه در گفت‌وگو با خانه ملت، به دو اولویت نخست این وزارتخانه اشاره و عنوان کرد: در برنامه سیاست خارجی به دیپلماسی اقتصادی تأکید داریم که وزارت خارجه باید در خدمت پیشرفت اقتصادی و معیشت مردم باشد و دوم اینکه روابط با همسایگان باید ارتقا یابد.

وی همچنین مطرح کرد که وزارت خارجه در استفاده از بانوان و اقلیت ها همواره پیش قدم بوده و این امر را توسعه می‌دهد.

ظریف در ادامه در خصوص برخی اولویت های دیگر وزارت خارجه تصریح کرد:  اقتصاد مقاومتی از اولویت های مهم وزارت خارجه است به خصوص گسترش صادرات غیرنفتی و تسهیل ورود سرمایه و فناوری به کشور مد نظر ما است. همچنین در بحث منطقه و همسایگان از آنجایی که در خطرناک ترین منطقه زندگی می کنیم، باید برای صلح، ثبات و گسترش همکاری های منطقه ای همواره پیگیر باشیم.

وی همچنین ضمن محکوم کردن اقدام تروریست ها در به شهادت رساندن شهید مدافع حرم محسن حججی یادآور شد: این اقدام تروریست ها دو پیام داشت نخست اینکه رادمری افرادی که برای دفاع از ارزش ها و مردم منطقه در برابر تروریست ها ایستادگی کردند را به تصویر کشید و دوم خشونت افرادی که با اینگونه مردم بزرگ برخورد غیرانسانی می کنند را به جهانیان نشان داد.

وزیر پیشنهادی امور خارجه در پایان با تأکید بر اینکه وظیفه همگان است تا با این حرکت خطرناک مقابله کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدام تروریست ها زنگ خطری برای همه جهان باشد تا بالاخره به این واقعیت پی ببرند که تروریسم و افراطی گری خطری برای همه بوده و باید به صورت جمعی با آن مقابله کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا