خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست دیدار فوری زنان با رییس‌جمهور

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان این که «خواهان دیدار فوری با آقای روحانی برای بیان مطالبات جامعه زنان هستیم»، گفت: نمایندگان زن در مجلس به طور شفاهی و مکتوب، این درخواست را مطرح کرده اما موفق نشده‌اند و بسیار گله‌مندند، چون از نمایندگان ما ارزشمندتر برای دیدار با رییس‌جمهور چه کسی است؟!

فاطمه راکعی درباره‌ی چیدمان کابینه و حضور نداشتن زنان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: متاسفانه شاهد بی‌توجهی تاریخی به توانمندی زنان هستیم و حق آنها برای توسعه‌ی پایدار وخدمت به جامعه و فرزندان ملت سلب شده است. بدتر از همه این است که نه تنها زن وزیر نداشتیم، بلکه دو شخصیت ارزشمند همچون خانم ابتکار و مولاوردی که با وجود مشکلاتی که با آن روبه‌رو بودند اما به بهترین شکل خدمت کردند، از جایگاهشان برکنار شدند.

وی افزود: خانم مولاوردی جامعه‌ی زنان را فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی جذب کرده بود تا همه اطمینان‌خاطر داشته باشند که یک نفر در قوه‌ی مجریه تلاشگرانه بدنبال مطالبات آنهاست؛ البته می‌دانستیم ممکن است نتواند در کوتاه مدت به آنها رسیدگی کند و انتظار داشتیم هر دو بزرگوار در دور دوم با دست بازتری که خواهند داشت، بیشتر بدرخشند، اما متاسفانه این معامله با جامعه‌ی زنان شد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان این که «مطالبات جامعه‌ی زنان وارد یک بازی جدید شده است»، گفت: چهار دهه است  که جامعه‌ی زنان مطالبات خود را بیان و در مسیر آن حرکت می‌کنند، اما نبود حضور زنان در واقع نقض قانون اساسی و برخلاف فرمایشات امام(ره) است.

وی با تأکید بر این که «جامعه‌ی زنان  گفتمان خود را با آقای روحانی تعریف می‌کند»، گفت: البته به هیچ عنوان نمی‌خواهیم آب در آسیاب دشمن بریزیم، اما پرسشمان از آقای رییس‌جمهور این است اگر علت نبود خانم‌ها در کابینه بخاطر نداشتن سابقه هست، چرا از ابتدا به عنوان یک دغدغه مطرح نشده است.

راکعی افزود: در کابینه‌ی اول به جز عده‌ای که در زمان شاه تجربه داشتند، بقیه آقایان مانند خانم‌ها بی‌تجربه بودند، زیرا آن زمان، داشتن دغدغه‌ی مردم، اندیشه‌ی سیاسی و درایت و تدبیر برای حضور در قدرت کافی بود و چند خانم بودند که می‌توانستند در کابینه خدمت کنند اما این حق از آن‌ها سلب شد و به جامعه‌ی زنان هرگز فرصت داده نشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا