خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«زنان باید در قدرت نقش ایفا کنند»

«زهرا صدراعظم نوری»، عضو شورای شهر تهران، با بیان این که «نباید حضور و تأثیر گذاری زنان را صرفاً در قالب وزارت و یا معاونت رییس جمهور بدانیم»، گفت: در بخش‌های مختلف و لایه‌های گوناگون زنان باید بتوانند حضور مؤثر داشته باشند تا بتوانیم به کل جریان‌ها و حرکت زنان در کشور کمک کنیم. البته خیلی علاقه‌مند به حضور زنان در کابینه هستیم.

خانم نوری در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز افزود: با توجه به اینکه زنان ۵۰ درصد کشور را تشکیل می‌دهند، می‌توانیم از حضور موثر آنها در منصب‌های دیگر از جمله مشاوره‌ی رییس جمهور، معاون وزیر، مدیران کل و سازمان‌های تشکیلات مختلفی در دولت استفاده کنیم.

وی با بیان این که حضور 30 درصدی زنان سهمیه‌ی لزوماً مطلوبی نیست»، گفت: وقتی بعد از 10 دوره‌ی مجلس شاهد این هستیم که تعداد زنان در کل جمعیت مجلس بسیار اندک است، برای حضور زنان باید هدف گذاری شود و برای رسیدن به آن هدف باید برنامه‌ریزی صورت گیرد مثلاً برنامه این باشد در یک دوره‌ی 10 ساله در هر سالی یک میزان رشد کنیم و بالاخره به زمانی برسیم که از این پتانسیل و استعدادهای جامعه استفاده شود.

نوری افزود: البته طرح حضور 30 درصدی زنان در مجلس شهر بزرگ تهران و در بعضی از مراکز استان‌های محقق شده است اما در معدل مجلس نتوانستیم حضور زنان را به 30 درصد برسانیم. در شورای شهرها به ویژه در تهران ما هدف گذاری کردیم و موفق شدیم 30 درصد از شورای شهر تهران را زنان تشکیل دهند. ولی در شورای کل کشور هنوز این 30 درصد را نداریم. باید سهم زنان را افزایش دهیم که بتوانیم قدرت خود را افزایش دهیم تا بتوانیم اثرگذاری باشیم.

عضو مجمع زنان اصلاح طلب درباره‌ی هدف و برنامه‌های کنگره‌ی این مجمع نیز توضیح داد: مجمع زنان ده سال است فعالیت می‌کند. هدف مجمع ارتقای جایگاه زنان است تا شرایط را برای حضور زنان که بسیار محدود و نامناسب بود بهبود ببخشد. در دولت‌های نهم و دهم این مجمع شکل گرفت چون همه‌ی راه‌ها به روی زنان اصلاح طلب بسته بود.

وی تصریح کرد: چون در دولت نهم و دهم مجوز به تشکل‌ها داده نمی‌شد، فعالیت زنان بیشتر در قالب هم‌فکری و تبادل‌نظر بود تا وحدت و انسجام را استمرار ببخشند و در دوره‌ی فطرت در جهت توانمندسازی و افزایش ظرفیت کمک کنند تا نقش واقعی زنان را در جامعه احیا کنند و زنان بتوانند در سایه‌ی این اتفاق‌ها در قدرت نقش ایفا کند، نه صرفاً قدرت برای قدرت. اگر بخواهیم اندیشه و ایده‌مان را محقق کنیم باید به فکر امکانات و قدرت باشیم. وقتی در جایگاه مناسبی قرار گرفتیم آن زمان است که می‌توانیم ایده‌ی خود را عملیات سازی کنیم و در راستای آرمان‌هایمان فعالیت کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا