خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاهبرداری 600میلیونی فروش زمین ساحلی

فردی که به بهانه‌ی فروش زمین در ساحل دریای خزر اقدام به کلاهبرداری 600میلیون تومانی از پسرخاله‌اش کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، خرداد ماه سال جاری، فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 7 تهران و طرح شکایت با موضوع “کلاهبرداری” گفت که یکی از بستگانش به بهانه‌ی فروش زمین در استان مازندران اقدام به کلاهبرداری 600 میلیون تومانی از وی کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه‌ی سوم دادسرای ناحیه 7 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته با حضور در پایگاه سوم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش به دنبال خرید یک قطعه زمین ویلایی در شمال کشور بودم؛ به همین علت موضوع را با تعدادی از دوستان و بستگان خود که فکر می‌کردم در این زمینه فعالیت دارند در میان گذاشته تا این که پسرخاله‌ام بنام «مسعود» مدعی شد یک قطعه زمین در استان مازندران به متراژ 600 متر در اختیار دارد که حاضر به فروش آن به مبلغ 600  میلیون تومان است.

وی ادامه داد: پس از رؤیت مدارک و اسناد مالکیت زمین و توافق اولیه بر سر قیمت زمین، در چندین مرحله مبلغ 600 میلیون تومان به پسرخاله‌ام پرداخت کرده و با انتقال اسناد مالکیت زمین، به ظاهر مالک یک قطعه زمین 600 متری در ساحل دریای خزر در استان مازندران شدم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : مدتی از معامله زمین با پسرخاله نگذشته بود که در خردادماه به قصد بازدید زمین به استان مازندران رفتم و قطعه زمین مورد نظر را پیدا کردم. داخل زمین ایستاده بودم که یکی از اهالی به من مراجعه و در خصوص علت حضورم در آنجا سؤال کرد و من نیز در پاسخ، خود را مالک زمین معرفی کردم. هنوز دقایقی از رفتن این شخص نگذشته بود که فرد دیگری در محل زمین حاضر شد و در کمال تعجب با ارایه اسناد مالکیت خودش را به عنوان مالک حقیقی زمین معرفی کرد! بلافاصله با گوشی تلفن همراه پسرخاله‌ام تماس گرفته و موضوع را با وی در میان گذاشتم؛ ناگهان پسرخاله‌ام با اطلاع از حضور من در شمال، مکالمه تلفنی را قطع و در ادامه، گوشی تلفن همراهش را نیز خاموش کرد.

مالباخته ادامه داد: با بررسی اسناد ماکیت زمین هر دو نفرمان اطمینان پیدا کردم که اسناد مالکیت من، ارزش حقوقی نداشته و در واقع اسناد مالکیت ارائه شده از سوی پسرخاله‌ام تماما مجعول و فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و قانونی است، بنا براین بلافاصله به تهران و به منزل پسرخاله‌ام در محدوده خیابان اطلسی مراجعه کرده و در کمال تعجب متوجه شدم که در کمتر از 24 ساعت از محل سکونتش به مکانی دیگر رفته و هیچ‌کدام از بستگان نیز از این موضوع اطلاع ندارند. به این ترتیب اطمینان پیدا کردم که پسرخاله‌‌ام با سوءاستفاده از رابطه فامیلی و اعتماد من اقدام به کلاهبرداری 600 میلیون تومانی کرده که با مراجعه به داسرا از وی طرح شکایت کردم.

با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه «مسعود» در خیابان شریعتی – بالاتر از بزرگراه شهید صدر شده، با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش اقدام به دستگیری وی کردند .

در بازرسی از مخفیگاه متهم صدها قطعه اسکناس 100 دلاری مجعول، چندین فقره شناسنامه سفید و مجعول، مهرهای منتسب به چندین شرکت عمرانی، اسناد مالکیت و مبایعه‌نامه‌های سفید و … کشف ، توقیف و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

«مسعود» که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، در همان مراحل اولیه‌ی تحقیقات به کلاهبرداری 600 میلیون تومانی از پسرخاله‌اش اعتراف کرد .

در ادامه و با بررسی اسناد و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مالباخته دیگر شدند که متهم پرونده به همین شیوه و شگرد اقدام به فروش زمین متعلق به افراد غیر به دو نفر و در واقع کلاهبرداری به ارزش تقریبی 400 میلیون تومان کرده بود. این دو مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با متهم بلافاصله او را شناسایی و متهم نیز به ناچار به کلاهبرداری از این دو نفر اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا