خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نام‌گذاری گزینشی خیابان‌ها؟

/ برادرزاده‌ی صادق هدایت در یادداشتی متذکر شد /

جهانگیر هدایت، برادرزاده‌ی صادق هدایت در واکنش به نام‌گذاری برخی معبرها به نام هنرمندان، ضمن تمجید از این کار غیبت اسامی برخی از صاحب‌نامان عرصه‌ی فرهنگ را متذکر شد. او در یادداشت کوتاهی در صفحه‌ی فیس بوک خود با عنوان «خیابان‌های بی‌نام!» نوشت:

نام‌گذاری خیابان‌ها در تهران به نام هنرمندان کار جالب و حتی غیر مترقبه‌ای بود و این حرکت برای مردمِ غم‌زده قدری شادی آورد. البته ما نمی‌دانیم کدام خیابان‌ها را تغییر نام داده‌اند ولی بالاخره معلوم می‌شود.

از قدیم گفته‌اند کار را که کرد؟ آن‌که تمام کرد. از قلم انداختن تعدادی هنرمندان محرز ایران و خیابانی به نام آن‌ها نام‌گذاری نکردن این حرکت فرهنگی را سایه‌دار کرده است. مردم از هم سوال می‌کنند چرا؟ و احساس می‌کنند که به نحوی فرهنگ و ادبیات و هنر آن‌ها دچار گزینش شده است.

به هر تقدیر نام‌هایی که قطعاً خیابانی را باید مزین می‌کردند عبارتند از: صادق هدایت، عبدالحسین نوشین، بزرگ علوی، صادق چوبک، فریدون توللی، اسماعیل فصیح، باستانی پاریزی و بسیاری دیگر.

اما در این مملکت خیابان‌های بی‌نامی هستند که مردم در دلشان برای آن‌ها نامی گذاشته‌اند. آن‌ها نام‌هایِ مردمی واقعی هستند که از دل مردم برمی‌خیزند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا