خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش یک مدیر سینمایی به دلواپسی یک نماینده

دکتر ابراهیم داروغه‌زاده ازمسوولان سازمان سینمایی در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، ضمن تقدیر از چنین حساسیتی در خصوص موضوعات روز سینما، تشکیل کمیته مشورتی برای رفع توقیف آثار سینمایی را امری قانونی دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری؛معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که تشکیل شورای مشورتی برای رفع توقیف فیلم‌های سینمایی را غیرقانونی عنوان کرده بود، اظهار داشت: تشکیل شورای مشورتی در همه امور می‌تواند به تصمیم بهینه در ساختارهای نظارتی کمک موثر کند و مشورت گرفتن از مختصصین سینمایی غیرقانونی نیست.

وی با رد غیرقانونی بودن شوراهای مشورتی، ضمن تقدیر از حساسیت سخنگوی کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: تصمیم نهایی اعطای مجوز اکران و یا عدم اکران فیلم‌ها برعهده شورای پروانه نمایش است و نمی‌توان این امر را به نهاد دیگری واگذار کرد، اما استفاده از نظر مشورتی مختصصان امری پسندیده و در بسیاری از موارد لازم است.

داروغه‌زاده کمیسیون فرهنگی مجلس را که نمایندگی مردم در حوزه فرهنگ و هنر را بعهده دارد، کمیسیونی شاخص و مهم ارزیابی کرد و ازنمایندگانی که علاقمندنددر جریان ساز و کار تصمیمات سینمایی در حوزه نظارت قرار گیرنددعوت کرد.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری در پایان از آمادگی خود  برای تعامل بیشتر با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی تشکیل کمیته بازبینی فیلم های توقیفی را اقدامی هجو و بیهوده برشمرده و اظهار کرده است: شورای صدور پروانه نمایش وظیفه‌اش تطبیق فیلمنامه با محصول نهایی است. این اقدام کاملا در جهت قانون بوده و در این میان اقدام غیرقانونی، تشکیل کمیته ای برای بازبینی فیلم‌های توقیفی است که محلی از اعراب ندارد. نتیجه اینگونه اقدامات  غیرقانونی اکران فیلم‌های توقیفی مثل اکسیدان است که بعد از سه سال توقیف اکران شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اصولا هر نگاه اصلاحی که بخواهد گره ای از کارها وا کند خوب نیست چه معنی دارد بعد از اونهمه هزینه و زحمت برای یک فیلم و زحمتی که برای توقیفش کشیده شده است کمک کنی تا اون فیلم مشکلاتش حل بشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا