خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برای انتخاب وزیر زن نگاه سخت‌گیرانه‌ وجود دارد»

استاندار تهران با بیان این‌که «نسبت به انتخاب وزیر زن نگاه سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد» گفت: رئیس‌جمهور با انتخاب زنان در کابینه، اعتقاد خود را به استفاده توانمندی‌های آن‌ها عملی کرده است.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخاب معصومه ابتکار، لعیا جنیدی و شهیندخت مولاوردی در کابینه اظهار داشت: رئیس‌جمهور همواره بر استفاده از ظرفیت زنان توانمند در عرصه‌های گوناگون تاکید دارند، انتخاب اخیر رئیس جمهور در استفاده از زنان در کابینه نشان داد که وی به وعده‌هایش پایبند است. شاید می‌شد خانمی هم به عنوان وزیر معرفی شود اما هنوز به لحاظ برخی مسائل در کشور نسبت به انتخاب زنان در وزارتخانه‌ها نگاه سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد، بنابراین به مصلحت نیست دنبال چالش برویم، اما در موقعیت‌هایی که امکانش فراهم است باید از زنان استفاده کرد.

وی همچنین با بیان این‌که «من هم تلاش کردم فرماندار زن انتخاب کنم و حتی یک نفر را هم کاندیدا کردم ولی به دلایلی موفق نشدم»،‌ تصریح کرد: اگر شرایط فراهم شود تردید نکنید که الان هم فرماندار زن انتخاب می‌کنم. در حال حاضر ما معاون فرماندار، بخشدار، مدیر کل و معاون مدیر کل زن در استان تهران داریم. زنان 50 درصد جامعه هستند و نمی‌شود نگاه دوگانه‌ای به زنان داشت.

وی در ادامه درباره معرفی عبدالرضا رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور دولت دوازدهم به مجلس و انتقاد برخی جناح‌ها نسبت به این انتخاب خاطر نشان کرد: تامین امنیت کشور،‌ برگزاری انتخابات و مهیا کردن شرایط برای فعالیت احزاب از مهم‌ترین وظایف وزیر کشور است. حالا باید ببینیم عملکرد وزیر کشور در این چهار سال در این حوزه‌ها چگونه بوده است؟ خوشبختانه وضعیت امنیت کشور ما که بسیار خوب است و انتخابات 94 و 96 هم بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد. ما در انتخابات گذشته درگیری حتی کشته هم داشتیم، اما در این انتخابات چنین مسائلی وجود نداشت.

استاندار تهران با اشاره به این‌که «در این دو انتخابات حتی یک صندوق هم باطل نشد»، اظهار داشت: وزارت کشور با شورای نگهبان هم تعامل بسیار خوبی داشت و در این زمینه هم مشکلی مشاهده نشد. همچنین فضای مناسبی برای فعالیت همه احزاب فراهم و خانه احزاب نیز بازگشایی شد. حالا باید وزیر چه کار دیگری انجام بدهد؟ من شهادت می‌دهم که یک بار هم ندیدم که وزیر کشور یک موضوع یا جمله‌ای بگوید که خلاف سیاست‌های دولت باشد. شهادت می‌دهم رحمانی‌فضلی هیچگاه در وزارت کشور گرایش جناحی نداشته است. وی خیلی دقیق و محکم تلاش کرده که قانون را خیلی خوب و بدون حاشیه اجرا کند.

وی ادامه داد: بهتر است دوستان در این موضوع سعه صدر بیشتری داشته باشند. امیدوارم این دوستان با اطلاعات بیشتری که می‌گیرند این نگاه را نسبت به وزیر کشور اصلاح کنند. قبل انتخابات 94 بعضی شخصیت‌های ممتاز کشور در مورد اجرای انتخابات توسط رحمانی‌فضلی بحث داشتند که من با آنها صحبت می‌کردم و گفتم یک بار ندیدم که وزیر کشور جناحی عمل کند. گفتم که یکبار هم ندیدم که وزیر فکر جناحی در کار دخالت دهد یا در جهت تضعیف دوبت حرکت کند. این افراد چون من را قبول داشتند سکوت کردند شاید هم تردید داشتند،‌ ولی بعد انتخابات 94 همان شخصیت‌ها گفتند عملکرد وزیر کشور بسیار خوب بود. یکی از این افراد مرحوم هاشمی و فرد دیگر اسحاق جهانگیری بود. البته هیچ کس کامل نیست و ممکن است به وزیر کشور نقدهایی هم وارد باشد که او هم گوش شنوایی برای شنیدن نقدها دارد.

وی درباره نتیجه رسیدگی به احضار فرمانداران توسط دستگاه قضائی پس از انتخابات گفت: چند فرماندار از استان تهران توسط دستگاه قضائی احضار شدند که در حال مذاکره برای حل این موضوع هستند. قوه قضائیه هم باید به شکایت رسیدگی کند و نمی‌تواند آنها را کنار بگذارد ولی ما هم به شکایات پاسخ می‌دهیم. این موضوع با تلاش‌های انجام شده،‌ قابل مدیریت است. با توجه به صحبت‌هایی که وزیر کشور داشته‌اند این موضوع مدیریت می‌شود.

هاشمی همچنین درباره وضعیت فعالیت احزاب در استان تهران تصریح کرد: در ابتدا برخی احزاب از ما برای برگزاری همایش یا کنگره خود تقاضای مجوز می‌کردند که ما گفتیم شما از وزارت کشور پروانه فعالیت دارید و دیگر نیازی به مجوز ندارید،‌ فقط باید زمان و مکان برگزاری برنامه خود را به فرمانداری اطلاع دهید تا مسائل امنیتی در نظر گرفته شود. اکنون تمام احزاب در استان تهران جلسات،‌ کنگره‌ها و همایش‌های خود را بدون هیچ مشکلی برگزار می‌کنند. ما همچنین اعلام کردیم برای برگزاری مناظره‌ها یا همایش‌ها در داخل دانشگاه‌ها ورود نمی‌کنیم و هیات نظارت دانشگاه باید در این زمینه تصمیم بگیرد اما باید فضا را برای همه باز کند. خوشبختانه تاکنون همه این نشست‌ها و همایش‌ها در دانشگاه‌ها خیلی خوب اجرا شده و هیچ کدام هم به مشکل بر نخورده است. این مسیر و ایجاد این فضای باز در استان تهران با تعامل همه دستگاه‌ها فراهم شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا