خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد شدید امیر عابدینی از اظهارات داورزنی درباره شجاعی

امیر عابدینی در گفت‌وگو با میزان درباره مسائل روز فوتبال ایران حرف‌های مهمی را مطرح کرده است.

رئیس سابق سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال به خاطر اختلافاتی که با مهدی تاج و سایر مدیران فدراسیون پیدا کرد، چند هفته قبل به همکاری خود با فدراسیون پایان داد و راهی خارج از کشور شد. حضور نداشتن عابدینی در ایران باعث شده که کمتر خبری از مصاحبه‌های پرسروصدا و جنجالی این مدیر بشنویم. باتوجه به حواشی روز‌های گذشته فوتبال ایران با امیر عابدینی ارتباط برقرار کرده و گفت وگویی درباره شرایط روز فوتبال ایران انجام دادیم که جزئیات آن را در زیر می‌خوانید.

* مدت‌هاست که دیگر خبری از امیر عابدینی در فوتبال ایران نیست.

من در سفر خارجی هستم و برای گذراندن یک دوره تخصصی مدیریتی به اروپا آمده‌ و فعلا اینجا هستم.

*کم کم این ذهنیت به وجود آمده بود که با توجه به اظهارات تندی که علیه مدیریت فدراسیون فوتبال داشتید دیگر قصد بازگشت به ایران ندارید و پناهنده خواهید شد!

آخر برای چه باید پناهنده شوم! این حرف‌ها خنده‌دار است. بعد از پایان این دوره مدیریتی و انجام کارهایم به ایران باز خواهم گشت.

*در جریان اظهارات مهرداد میناوند علیه علیرضا منصوریان و سید مهدی رحمتی و جنجالی که در فوتبال ایران به راه افتاده قرار دارید؟

در این فوتبال اتفاقات عجیب و غریب زیاد رخ می‌دهد و این ماجرا هم یکی دیگر از آنهاست. به نظرم میناوند آدم طنازی است و نباید زیاد حرف‌های او را جدی گرفت که این فضای منفی درست شود. او همیشه به همه احترام گذاشته و سعی می‌کند برای کسی مشکلی ایجاد نکند. اتفاقی که در آن برنامه تلویزیونی هم افتاد به نظرم بیشتر به خاطر شیطنت مجری بود. نباید اجازه می‌داد اصطلاحاتی که درباره برخی از افراد و چهره‌های بزرگ است در این برنامه مطرح می‌شد. به هر صورت پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها و مربیان و بازیکنان آن‌ها رقبایی بوده‌اند که باعث رشد یکدیگر شده‌اند و کری همیشه بین آن‌ها وجود داشته است. اما برنامه تلویزیونی جای این مباحث نبود.

* حاشیه دیگر این روز‌ها مربوط به پرونده احسان حاج صفی و مسعود شجاعی است. محمدرضا داورزنی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نظام درباره آن‌ها که مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی بازی کردند تصمیم خواهد گرفت و از حضور در تیم ملی محروم می شوند.

اعتقاد من این است که وزارت ورزش و جوانان به هیچ عنوان نباید در کار فدراسیون دخالتی داشته باشد. فدراسیون فوتبال قوانینی دارد که باید به آن پایبند باشد و مستقل بودن اولین و مهم‌ترین این قوانین است که مورد توجه فیفا هم قرار دارد. اتفاقا فدراسیون باید بر اساس قوانین فوتبالی با این موضوع برخورد کرده و نباید با برخورد‌ها و اظهار نظر‌های احساسی و غیر کارشناسی فضا را ملتهب کرد. کار وزارت ورزش این نیست که درباره حاج صفی و شجاعی تصمیم بگیرد.

* اما صحبت‌های محمدرضا داورزنی باعث شد فیفا به این پرونده ورود کند.

تعارف که نداریم. داورزنی اصلا این حق را ندارد که درباره تشویق یا تنبیه فوتبالی‌ها صحبتی انجام بدهد. ما در فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی، کمیته استیناف و کمیته اخلاق داریم که طبق قوانین آن‌ها مسوول رسیدگی به پرونده‌های مختلف هستند. اگر قرار است داورزنی به خاطر اینکه معاون وزیر است و ارتباط نزدیکی با وزیر ورزش دارد به خودش اجازه بدهد درباره کار‌های که به او مربوط نیست اظهار نظر کرده و دخالت داشته باشد، بهتر است در این کمیته‌ها را هم ببندیم و از این پس داورزنی درباره مسائل مختلف تصمیم گیری کند!

* حالا به نظرشما درباره حاج‌صفی و شجاعی چه تصمیمی باید گرفته شود؟

این موضوع جزء مواردی است که فروع است. قانون مشخصی درباره آن وجود ندارد. باید در سکوت کامل درباره آن تصمیم گیری می‌کردند و نمی‌گذاشتند کار به اینجا کشیده شود. وقتی در قوانین فیفا و فدراسیون قانونی وجود ندارد که بر اساس آن با این دو بازیکن برخورد صورت بگیرد، باید در فضایی آرام درباره آن‌ها تصمیم می‌گرفتند و نباید این جنجال در بوق و کرنا می‌شد. یک سری چیز‌ها هم مثل همین ماجرای رژیم صهیونیستی و بازی نکردن مقابل این رژیم اعتقاد شخصی آدم‌ها است که خب برخی‌ها چنین اعتقادی ندارند و رفته‌اند بازی کرده‌اند! به سادگی می‌شد با کنار گذاشتن آن‌ها از تیم ملی با این موضوع برخورد کرد. نیازی به رسانه‌ای شدن این تصمیم‌ها و بحث‌ها نبود.

* تا زمانی که شما رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال بودید، رسیدگی به پرونده جیووا در اختیار شما بود. اما حالا وکیل حقوقی فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده که آن‌ها صورت جلسه رسمی فسخ قرارداد با نماینده تام‌الاختیار شرکت ایتالیایی امضا کرده‌اند که برگ برنده فدراسیون در این دعوا حقوقی به حساب می‌آید.

– من که الان مدت‌هاست مسئولیتی در فدر اسیون فوتبال ندارم. من از سمت خودم استعفا دادم و آقایان در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که امیر عابدینی اخراج شده است. این هم کاری است که آن‌ها انجام دادند. درباره جیووا، اما باید بگویم که قبلا صورت جلسه‌ای با نماینده تام‌الاختیار آن‌ها امضا شد و قبول کرد که لباس‌های آن‌ها کیفیت لازم را ندارد و از استاندارد‌های فیفا فاصله دارد. نماینده جیووا در صورت جلسه رسما اعلام کرده که آن‌ها مقصر هستند و به همین ترتیب جیووا به هر دادگاهی شکایت کند، شکایت‌اش محلی از اعراب نخواهد داشت. یک نسخه از این صورت جلسه نزد کفاشیان و نسخه دیگر دست مهدی تاج است.

* فدراسیون فوتبال هنوز تکلیف پرونده آدیداس را هم مشخص نکرده است.

تا زمانی که من در فدراسیون حضور داشتم پیش‌نویس قرارداد تدوین شده مورد قبول واقع نشده و اختلاف‌نظر‌هایی به وجود آمده بود. بع از آن نمی‌دانم چه اتفاقاتی درباره آدیداس رخ داده است. اما بگذارید یک نکته‌ای را به شما بگویم! مدیران فدراسیون فوتبال بیشتر دوست دارند لباس‌ها را بروند از بازار بخرند. بدون شک لباس خریدن برای آن‌ها خیلی بهتر است تا اینکه قراردادی امضا کنند و رایگان لباس بگیرند!

*وزارت ورزش و جوانان اخیرا اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسولیس را هم معرفی کرد که دو عضو اقتصادی به ترکیب هیات مدیره اضافه شد.

من بعضی از این افراد را نمی‌شناسم. اما اینکه علی اکبر طاهری در سمت خود ابقا شد کار بسیار خوبی بود. از آنجایی که وظیفه اصلی سیاست گذاری و درامدزایی بر عهده هیات مدیره است باید مکانیزم فعالیت اقتصادی باشگاه با تغییرات مهمی رو‌به رو شود. طاهری این پتانسیل را دارد که کار‌های اقتصادی بهتری برای پرسپولیس انجام بدهد. همین که او در سمت خود ابقا شد و پرسپولیس ثبات مدیریتی خواهد داشت نویدبخش آینده‌ای خوب است.

* راستی علیرضا اسدی در شرایطی که از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال برکنار شد، از سوی مهدی تاج برای شرکت در جلسه رسیدگی به شکایت ایران از عربستان در دادگاه CAS حضور پیدا کرد. در این باره نظری ندارید؟

اسدی فوتبالی است و به قوانین و مراحل کار مسلط است و به همین دلیل راهی مذاکرات شد. دلیل دیگر این بود که آقایان کسی را نداشتند به جز اسدی راهی این مذاکره و جلسه کنند. من و محمدرضا ساکت تنها سلام و علیک کردن ساده بلد هستیم. اگر غیر از این بود و ساکت زبان انگلیسی بلد بود، شک نکنید مهدی تاج وظیفه رسیدگی به این پرونده را هم از اسدی می‌گرفت و دوباره به ساکت محول می‌کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا