خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاد ایرانی دانشگاه برکلی، دانشمند برتر انجمن مهندسان شیمی آمریکا شد

دکتر علی مصباح، دانشمند ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا و استاد مهندسی شیمی و زیست‌مولکولی دانشگاه برکلی به عنوان یکی از برندگان جایزه «۳۵ دانشمند برتر زیر ۳۵ سال» انجمن مهندسان شیمی آمریکا معرفی شد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران در بیانیه انجمن مهندسان شیمی آمریکا برای معرفی برندگان این عنوان معتبر، اشاره شده که دکتر مصباح و دیگر برندگان این عنوان به دلیل «مشارکت عمیقی که در پیشبرد حرفه مهندسی شیمی» داشته‌اند، شایسته دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۷ شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این جایزه برای تقدیر از موفقیت‌های جوانترین اعضای انجمن مهندسان شیمی و برای تبلیغ دستاوردهای این نسل که چهره حرفه مهندسی شیمی را متحول می‌کنند، طراحی شده است. برندگان این عنوان، سرمشقی برای بهترین دستاوردهایی هستند که مهندسان شیمی جوان می‌توانند در ابتدای زندگی حرفه‌ای خود به آن نائل آیند.»

مصباح در مصاحبه با مجله انجمن مهندسان شیمی آمریکا تاکید کرده که می خواهد با پژوهش خود، در جامعه اثرگذاری کند. او به علاقه و اشتیاق زیاد برای دانشجویان و پژوهشگران زیر نظر خود اشاره کرده است.

جایزه دکتر مصباح و بقیه برندگان AIChE’s 35 under 35 در کنگره سالانه مهندسان شیمی در مینیاپولیس آمریکا در آبان ماه سال جاری طی مراسم باشکوهی در آمریکا اهدا خواهد شد.

علی مصباح متولد ۱۳۶۲، دانش آموخته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی از دانشکده فنی دانشگاه تهران، مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه صنعتی دلفت در هلند و دو دوره پسادکتری در دانشگاه صنعتی دلفت و دانشگاه ام‌آی‌تی در آمریکاست.

زمینه پژوهش دکتر مصباح سیستم و کنترل فرایندهای شیمیایی و زیستی است. دکتر مصباح در حال توسعه ابزارهای محاسباتی پیشرفته‎ای برای تحلیل سیستم‌ها و کنترل پیشرفته بر فرایندهای نوین شیمیایی و زیستی است.

او در حال حاضر استادیار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و رییس آزمایشگاه پروسس سیستمز و کنترل این دانشگاه است.

مصباح در کنار تدریس دانشگاهی به تربیت دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری و همچنین کمک به پژوهش های بین رشته ای توسط محققان پسادکتری مشغول است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا