خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جانشین ابتکار کیست؟

رییس‌ جمهور در حکمی دکتر عیسی کلانتری را به عنوان جایگزین ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

به گزارش اعتدال، متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر عیسی کلانتری

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به کشور و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
.

سوابق عیسی کلانتری رییس جدید سازمان حفاظت از محیط زیست

عیسی کلانتری(متولد ۱۳۳۱ در مرند) در دولت یازدهم، مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه بود. او هم چنین سابقه وزارت و حضور در هیات دولت را نیز دارد. کلانتری وزیر کشاورزی در دولتهای اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بوده که به دلیل ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی از هیات دولت جدا شد و از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیر کل آن شده و تا کنون در این سمت فعالیت می‌کند

کلانتری دارای لیسانس زراعت، اصلاح نباتات – دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه ۱۳۵۰–۱۳۵۴، فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی – دانشگاه نبراسکا و دکتری فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی – دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا ۱۳۵۷–۱۳۶۰(۱۹۷۸–۱۹۸۱) است

در ۲ بهمن ۱۳۹۲، حمید چیت چیان وزیر نیروی دولت یازدهم، اعلام کرد که ستاد احیاء دریاچه ارومیه به دبیری عیسی کلانتری تشکیل شده است تا به بررسی راهکارهای احیاء دریاچه ارومیه بپردازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا