خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«گزارش حجاب‌بان‌های زیرزمینی نامنصفانه بود»

بعد از انتشار گزارش میدانی انصاف نیوز درباره‌ی حجاب‌بان‌ها، چند نفری در انتقاد به این محتوا و نوع نگاه آن با دفتر این رسانه تماس گرفتند. به باور این مخاطبین طریقه‌ی نگارش این گزارش نامنصفانه بوده است.

یکی از مخاطبینی که امروز یکشنبه ۲۷ آبان ماه با دفتر انصاف نیوز تماس گرفت خانمی از اصفهان با نام مستعار کریمی بود که در ابتدای صحبت‌هایش قبل از هر حرفی خود را مبرا از هر جناح سیاسی معرفی کرد و در ادامه‌ی حرف‌هایش گفت که با کمال تاسف رسانه‌های اصلاح‌طلب در زمینه‌ی حجاب اینقدر جهت‌مند به موضوع پرداخته‌اند.

خانم کریمی البته این حرف گزارشگر را می‌پذیرفت که در این گزارش با زنان محجبه‌ای که موافق امر به معروف هستند نیز صحبت شده ولی با نتیجه‌گیری پایانی این متن یعنی ایجاد حس ناامنی این ماموران برای زنان چه محجبه و چه غیرمحجبه مشکل داشت.

به باور این مخاطب حضور آمرین به معروف در خیابان اتفاقا مایه‌ی آرامش روانی جامعه می‌شود.

البته خانم کریمی هر روشی برای امر به معروف را درست نمی‌دانست و معتقد بود که ماموران حاضر هم متوسل به راهی نمی‌شوند.

بر خلاف نظر خانم کریمی این روزها در فضای توئیتر (ایکس) بسیاری از زنان محجبه، خود را از آمرین به معروف و روش و منش آن‌ها مبرا دانسته‌اند.

این گروه از زنان محجبه در این مورد نوشته‌اند که حضور حجاب‌بان‌های داوطلب بدون لباس و فرم خاص قضاوت گروهی از مردم را راجع به آن‌ها بسیار بد ساخته و همین نگاه‌ها و برخوردها باعث حس ناامنی آن‌هاست.

مخاطب دیگری که با دفتر انصاف نیوز تماس گرفت و به این گزارش گلایه داشت برخورد بدی را که با یک دختربچه‌ی چادری به دلیل تذکر حجاب شده بود تعریف می‌کرد.

این خانم اصرار داشت که وضعیت پوشش گروهی از زنان و دختران به نظر او «افتضاح» است و این شرایط برای او غیرقابل تحمل بود.

او رسانه‌های اصلاح‌طلبی نظیر انصاف نیوز را هم‌جهت با شبکه‌هایی نظیر من‌وتو می‌دانست!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این هایی که زنگ زدن و انتشار دادید چرا دقیقا صحبت هاشون عین حرف های صدا و سیما بدون یه واو کمتره. دقیقا هم خط سیاسی شون که مشخصه. حتی مطمینم از خبرگزاري فارس هستند دروغی که به شما گفتند مگر نمی دانند بزرگترین گناه هست و افت گناهان دیگر.

    24
    18
  2. بله کاملا درست است وجود حجاب بان ها باعث احساس عدم امنیت خانم هاست و از طرفی از کجا معلوم که این صحبت ها مربوط به خود یکی از همین حجاب بان ها نباشد که منافع و به نوعی عامل رفع گرسنگی و فقرشان رو با چنین گزارشاتی دچار مشکل میشود به نوعی نانشان اجر شده

    26
    21
  3. ای کاش این حجابان ها در مورد دزدی رانت -افزایش بی رویه جمعیت افغان هم احساس مسئولیت می کردن
    ناراحتی از ایران برو
    مردم این جوری می خواند هرکس در حجاب ازاد است

    12
    6
    1. چرا بیشتر طرفداران و مدعیان حجاب ازاد رو اقایون تشکیل میدن؟ خیلی دوس دارم فکر کنم اینها همه طرفدار حقوق زنان هستن ولی وقتی میبینم همین اقایون هر دو هفته با یه ادم جدید هستن و قبلی رو مرخص میکنن نظرم عوض میشه. اون زمانی که خانمها بعد از استفاده و عادی شدن دور انداخته میشن حقوق و ارزش ندارن؟

  4. معلومه اینا کین و خط منحط فکریشون چیه . مردم دیگه اینا رو شناختن ، اگر بگن ماست سفیده ما یقین میکنیم که ماست سیاهه و ما دچار خطای دید شدیم

    15
    5
    1. کاملا درسته. ما اگر صد سال میگفتیم شما هیچ جهان بینی مخصوص خودتون ندارید و همه افکارتون معکوس شده افکار طرف مقابل هست به اندازه این یک جمله شما اثر نداشت. یادمه یکی از همفکران شما یکبار میگفت:من جام جهانی زنان رو فقط برای این نگاه میکنم که جمهوری اسلامی پخش نمیکنه وگرنه سطح بازیهاشون به قدری نازل و پایین هست که من کل 90 دقیقه رو با گوشیم بازی میکنم و فقط وقتایی که گزارشگر جیغ و داد میکنه به صفحه تلوزیون نگاه میکنم.این نشون میده شما هیچگونه طرز فکر جامع و مخصوصص خودتون برای ساختن کشور رو ندارید. شما فقط یک اعتقاد دارید: (عامل اصلی پیشرفت بی حجابیه) و خب همه میدونن این یک جمله کوتاه که حاصل یک برداشت غلط و کوته بینانه از وضعیت دنیا هست نمیتونه یک کشور رو بسازه. مسله این نیست که ما از جمهوری اسلامی راضی یا طرفدارش باشیم. مسله اینه که جرات نمیکنیم کشور رو دست کسانی بسپاریم که تمام داشته های منطقیشون جمله بالا هست!!!مسله اینه که ما مثل شما به نوادگان اسکندر مقدونی باور قلبی نداریم.

        1. یه چیزی اختراع شده به اسم لپ تاپ. بعضیا با اون میان و به سایتها سر میزنن. دلیل اینکه مسله رو مسله مینویسن اینه که توی کیبورد لپ تاپ از اون حروف( ) نیست. چقدر سطحت نازله که از یک پاراگراف حرف همین ایراد رو اونم به اشتباه گرفتی.یکی از مغلطه هایی که دیدی کاش عنوان میکردی. ولی نه. همین بهتره که فکر شما معطوف املای کلمات بشه.

  5. اکثر بی حجاب ها از خانواده های مهاجر هستند و تجربه زندگی شهری ندارند.
    در اطراف خودتان نگاه کنید. البته دلیل بر خوبی و بدی کسی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا