خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرنوشت نامعلوم نامه سیدحسن به رییس جمهور

«مطهره شفیعی» در گزارشی با عنوان «سرنوشت نامعلوم نامه یادگار امام به رییس جمهور» در روزنامه‌ی «آرمان» نوشت: یک ماه به رحلت آیت‌ا… هاشمی مانده بود که اعلام شد، سه نفر از نمایندگان هیات موسس در هیات امنا تایید مجدد شدند که عبارت بودند از «دکتر علی اکبر ولایتی»، «آیت‌ا… سیدحسن خمینی» و «دکتر عبدا… جاسبی». اما در دی‌ماه 95 آیت‌ا… هاشمی رحلت کرد و نامهربانی با یاران او آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. میرزاده از ریاست دانشگاه برکنار شد، یاسر فرزند کوچک آیت‌ا… کنار گذاشته شد و… طبیعی بود که این تغییرات سریع، آن هم اندکی پس از رحلت آیت‌ا… هاشمی، از سوی دلسوزان پذیرفته نشود و یاران استوانه انقلاب یک‌به‌یک و درسکوت از دانشگاه آزاد خارج شدند تا آنچه از سوی افرادی در این دانشگاه انجام می‌شود و نسبتی با اعتدال و دیدگاه‌های آیت‌ا… ندارد، به نام آنها به ثبت نرسد و در برابر تاریخ و دیگر دلسوزان مورد انتقاد قرار نگیرند. به علاوه اینکه، روز گذشته رئیس دانشگاه آزاد گفت: «به مدیرانی که با آنها کار نمی‌شود، اطلاع داده‌ایم تا از دانشگاه خارج شوند. تغییر و تحولات دانشگاه آزاد برای رسیدن هرچه سریع‌تر به قله است. به افرادی که نباید در این دانشگاه باشند گفته‌ایم و اطلاع‌رسانی انجام شده است. هرکسی که به او گفته نشده است که دانشگاه را ترک کند، باید با قدرت به کارش برای پیشبرد اهداف ادامه دهد.» فرهاد رهبر ادامه داد: «ما فصل معارفه و تکریم داریم و چیزی به نام مراسم تودیع نداریم.» بعد از درگذشت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی و انتصاب علی‌اکبر ولایتی به‌عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد توسط مقام معظم رهبری، ولایتی نیز فرهاد رهبر، مشاور سیدابراهیم رئیسی و از مدیران دانشگاهی در دوران احمدی‌نژاد را به‌عنوان رئیس این دانشگاه منصوب کرد. فرهاد رهبر در همان ابتدای حضورش، بسیاری از مدیران واحدهای دانشگاه آزاد و همچنین رسانه‌های وابسته به این دانشگاه را برکنار کرد.

آخرین جداشده

آخرین شخصیتی که خبر رسید از حضور درجلسات هیات امنای دانشگاه آزاد امتناع می‌کند، آیت‌ا… سیدحسن خمینی است. روز دوشنبه حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی، دیگر نوه امام خمینی(ره)، در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «از حاج‌حسن‌آقا جویاى حضورشان در جلسات هیات امنا و هیات موسس دانشگاه شدم و ایشان گفتند چندین ماه است که از حضور در این جلسات معذورند و در امور دانشگاه هیچ‌دخالتى ندارند. نگرانى نسبت به آینده دانشگاه آزاد میان اهل اندیشه و مطلعین از امور فزاینده است.»

پاسخ ولایتی

یک روز پس از انتشار عدم حضور یادگار امام در جلسات هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد بود که علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات امنا دانشگاه در مورد عدم حضور آیت‌ا… سیدحسن خمینی در جلسات هیات امنای دانشگاه گفت: «سید‌حسن خمینی عضو هیات امناست و می‌تواند هر وقت خواست در جلسات حاضر شود. احتمالا او دارای مشغله است که نمی‌تواند در جلسات حاضر شود.» بی‌تردید مشغله کاری نمی‌تواند تنها دلیل امتناع یادگار امام از حضور در جلسات دانشگاه آزاد باشد و با بررسی آنچه بر این دانشگاه گذشت، به‌خوبی می‌توان به دلایل این امر پی برد.

نامه بی‌جواب

خرداد96 بود که آیت‌ا… سیدحسن خمینی، عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن اعلام فقدان وجاهت قانونی در موضوع عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نیز نصب سرپرست جدید بدون رأی‌گیری در هیات امنای دانشگاه از وی خواست نسبت به مساله برای راهگشایی ورود کند. او در این نامه نوشت: «به‌نظر اینجانب روند عزل برادرمان جناب آقای میرزاده از وجاهت قانونی برخوردار نیست و حداقل آن است که شبهه غیرقانونی بودن آن بسیار قوی است. همچنین نصب سرپرست نیز بدون رأی‌گیری در هیات امنا بوده است. ورود حضرتعالی در مساله حتما مفید و راهگشا خواهد بود.» اما تغییری در روند تصمیمات دانشگاه آزاد مشاهده نشد. همین مورد می‌تواند دلیل گلایه یادگار امام و عدم حضورش در جلسات دانشگاه آزاد باشد. البته روحانی هم مشغله زیادی دارد و شاید به این نامه رسیدگی کرده و برای حفظ آرامش جامعه دانشگاهی تصمیم جدی اتخاذ نکرده باشد. آیت‌ا… سیدحسن خمینی دارای جایگاه و اعبتار بالایی نزد رئیس‌جمهور است، بنابراین ساده‌انگاری است اگر ادعا شود روحانی به این نامه بی‌توجهی کرده است.

ناطق نوری زودتر رفت

پیش از آیت‌ا… سیدحسن خمینی، شیخ نور عطای حضور در هیات موسس دانشگاه آزاد را به لقای آن بخشیده بود. 2مرداد 96 بود که علی‌اکبر ناطق نوری استعفای خود از عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در پاسخ به نامه یک عضو هیات علمی دانشگاه که نظر وی را درباره تغییرات پدید‌آمده در دانشگاه آزاد اسلامی سوال کرد، تصریح کرد: «بنده از عضویت در هیات موسس استعفا داده‌ام و اصلا در جریان آنچه در دانشگاه آزاد می‌گذرد، نیستم و به هیچ‌وجه در امور دانشگاه دخالت نداشته و ندارم. بنابراین آنچه در مورد این جانب گفته می‌شود، به شدت تکذیب می‌شود.» او در سال93 درباره عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد گفته بود: «شخصیت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی همیشه برای من عزیز بوده و به همین دلیل پیشنهاد حضور درهیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی را پذیرفتم.» بنابراین پس از آیت‌ا… و با توجه به شرایطی که در دانشگاه آزاد پدیدار شد، علت عدم حضور او در جلسات هیات موسس دانشگاه آزاد مشخص است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا