خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شانس کدامیک از سه گزینه‌ی ریاست شورا بیشتر است؟

«ناهید خداکرمی» در حالی از انتخاب رییس شورای پنجم طی اولین جلسه‌ی رسمی – یکم شهریورماه – خبر داد که «ابراهیم امینی»، منتخب دیگر شورای شهر اعلام کرد: هنوز فرصتی برای تعیین رییس شورا پیش نیامده، اما احتمال این که در جلسه‌ی شنبه به آن پرداخته شود، زیاد است.

ناهید خداکرمی درباره‌ی نامزدهای احتمالی ریاست شورای شهر به خبرنگار انصاف نیوز گفت: هنوز کسی برای حضور در انتخابات ریاست شورای شهر اعلان رسمی نکرده است، اما صحبت‌هایی با مهندس الویری و مهندس هاشمی انجام شده است، اگرچه ممکن است بقیه هم کاندید باشند و تا این لحظه هیچ چیز قطعی نشده است.

وی افزود: آقای الویری در این دوره‌ی هشتاد روزه در اداره‌ی شورا متانت و تدبیر خوبی از خود نشان دادند و آقای مهندس هاشمی هم به هرحال ویژگی‌های خود را دارند. بهر حال تمام منتخبان شورا اصلاح‌طلب هستند، اما سعی می‌کنیم مسائل حزبی اولویت اول ما نباشد و بیشتر به مصالح مردم و کارآمدی اشخاص توجه کنیم.

تاریخ انتخاب رییس شورا مشخص نیست

«ابراهیم امینی»، دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان این که «تاریخ تعیین رییس شورا هنوز معلوم نیست»، گفت: هنوز فرصتی برای تعیین رییس شورا پیش نیامده است، اما احتمال این که در جلسه‌ی شنبه به آن پرداخته شود زیاد است.

وی با تأیید حضور خود به عنوان کاندیدای ریاست شورای شهر به انصاف نیوز گفت: تلاش می‎کنیم با وفاق و همدلی هیات رییسه‌ی شورا را انتخاب کنیم و همه در کنار هم بهترین انتخاب را رقم بزنیم و بتوانیم همانظور که شهردار را به اتفاق آرا انتخاب کردیم، رییس شورا را هم همینطور انتخاب کنیم.

امینی گفت: آقای هاشمی از چهره‌های کارای شورا هستند و برای شهرداری هم جزو گزینه‌ها بودند، اما اتفاق نظر بر خارج نشدن ایشان از شورا بود، اما در رابطه با تعیین رییس شورا، سعی می‌کنیم نگاه جبهه‌ای داشته باشیم و مسائل حزبی را دخیل نکنیم.

بر اساس شنیده‌ها سه گزینه‌ی جدی برای ریاست شورا، الویری، هاشمی و سپس امینی است، اما با توجه به انتخاب محمدعلی نجفی به‌ عنوان عضو حزب کارگزاران، برخی اعضای شورای شهر تأکید دارند که ریاست شورای شهر، شخصیتی غیرکارگزارانی باشد.

با این حال همچنان محسن هاشمی شانس اول ریاست شورای شهر است و اعلام رسمی این موضوع در جلسه چهارشنبه هفته بعد که نخستین جلسه‌ی رسمی شورای شهر پنجم است، انجام می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا