خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه آیت الله حسین عرب به علی مطهری

آیت الله حاج شیخ «حسین عرب» عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز کاشان در یادداشتی خطاب به دکتر «علی مطهری» نایب رییس مجلس، ضمن تقدیر از سخنان اخیر او از موضع مخالفت با سیدمحمود علوی، وزیر فعلی و وزیر پیشنهادی آینده، به یکی از نهادهایی که آقای مطهری اشاره کرده بود پرداخت.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این نامه در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم، تهران، مجلس شورای اسلامی، فرهیخته گرامی جناب آقای دکتر علی مطهری ادام الله توفیقه
بعد السلام والتحیه. نطق دیروز جناب عالی مانند دیگر بیانات عالیه‌ی شما حرف دل مردم و دفاع بی پیرایه از حقوق شهروندی است. زبان حال اکثریت ملت ایران خطاب به شما این است که جانا سخن از زبان ما می‌گویی.

سوابق و خدمات و حسنات […] بر هیچ انسان صاحب انصافی مخفی و پوشیده نیست اما آنها نمی‌تواند مانع و رادع تخلفات و قانون گریزیها و تصمیم‌های نادرست که برخی در آن نهاد مقدس مرتکب می‌شوند بشود، به‌ویژه آنچه که در اطلاعات نهاد مذکور از سوی بعضی انجام گرفته و احیانا می‌گیرد و تذکرهای مشفقانه‌ی دلسوزان نظام و اسلام و انقلاب را همسویی با اسراییل و امریکا قلمداد کردن، یک مغالطه‌ی آشکار و هوچیگری و شانتاژ سیاسی است که از سوی برخی از اصحاب جراید صورت می‌گیرد و مصداق جفا و بی عدالتی است. حقیر به عنوان طلبه‌ای که دارای سابقه‌ی نزدیک چهل سال طلبگی و بیست و یک سال سابقه‌ی تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول و نیز تدریس سال‌ها فلسفه است و در دیار خود تا حدود زیادی شناخته شده است، شاهد تخلفات متعددی از سوی اطلاعات […] بوده‌ام. از جمله نمونه‌های کوچک آن اینکه در موارد متعددی برای حقیر احراز شده است که تلفن را بدون حکم مرجع قضایی و قانونی کنترل و شنود کرده و دعوت کننده را احضار و از این طریق بعضی از مجالس سخنرانی‌ها را لغو نمودهاند. بیش از ده سال جلوی صدور حکم تدریس بنده را گرفته که مدیر سابق حوزه جناب آقای حسینی بوشهری صریحا فرموده‌اند […] دخالت نموده و نمی‌گذارد و حتی پس از صدور نیز مدتی آن را متوقف ساخته‌اند.

در مواردی از انتخابات‌های گذشته بدون هیچ دلیل و مجوزی جوان بی گناه مردم را دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

تا کی بنا است این امور همچنان مجهول و مبهم بماند و هیچ کس پاسخگو نباشد؟

وزیر محترم اطلاعات باید برای ملت شریف که برای اجرای حق و عدالت، هزاران شهید تقدیم راه اسلام و انقلاب نموده‌اند، روشن سازد که این امور به استناد چه منبع و مرکز و مجوزی انجام می‌گیرد و اگر استناد شرعی و قانونی ندارد، که ندارد صریح‌تر برای ملت بیان نماید.

درود بر شما و درود بر پدر شهیدت آن فیلسوف بزرگ الهی آزاداندیش و آن نادره دوران.

حسین عرب، پنج شنبه 96/5/26

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود بر دکتر مطهری دانشمند نستوه و شجاع » زنده باد دکترمطهری منادی
    راستین شجاعت وصداقت٬

    14
    5
  2. اعتراض آقای مطهری کاملا به جا بود. نمیدونم اقای علوی چرا گفت اگر همه اختیارات ما را هم بگیرند تمکین میکنیم! چرا باید به یک اقدام غیر قانونی و خلاف قانون اساسی تمکین کنید آقای علوی؟

    13
  3. علی مطهری به مانند پدرش شیری است که تنها خدایی حرف می زند چون با خداست از کسی ترس و واهمه ای ندارد او خود را در برابر مردمی که او را انتخاب کرده اند مسوول می داند اگر او را برای ریاست جمهوری تایید کنند 99درصد ملت به او رای می دهند او در قلب ملت است زیرا خدا بذر محبت او را در دل ملت کاشته است درود بر مطهری اسم او در تاریخ به نیکی ثبت می شود

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا