خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابو مرزوق: مذاکرات آتش بس 27 اکتبر از سر گرفته می شود

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که مذاکرات غیرمستقیم آتش بس میان گروه های فلسطینی و رژیم اشغالگر قدس 27 ماه اکتبر جاری با نظارت مصر از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق خاطر نشان کرد که این مذاکرات با مشارکت تمامی احزاب و گروه های ملی فلسطینی برگزار خواهد شد و در همین راستا، از تمامی گروه های فلسطینی و به ویژه جنبش حماس برای مشارکت در این مذاکرات دعوت به عمل آمده است.
وی محورهای این مذاکرات را مسائل مورد اختلاف میان طرفین اعلام کرد و گفت طرف فلسطینی همچنین بر خواسته های انسانی و عادلانه خود و در راس آنها مساله احداث بندر و از سر گیری فعالیت فرودگاه بین المللی غزه در رفح تاکید دارد.
وی افزایش محدوده فعالیت ماهیگیران فسطینی، مواد نقض توافق و تجاوزات نیروی دریایی رژیم صهیونیستی علیه ماهیگیران فسطینی، تثبیت حق شهروندان فلسطینی برای سفر از باریکه غزه به کرانه باختری و بالعکس و نیز اقامه نماز در مسجد الاقصی را از دیگر مسائل مورد اهتمام طرف فلسطینی اعلام کرد.
 ابو مرزوق تصریح کرد در این مذاکرات اقدامات اتخاذ شده از سوی رژیم صهیونیستی پس از تاریخ 12/6/2014 مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش خواهد شد که اقدامات مذکور لغو شوند و تمامی افرادی که پس از حادثه گروگان گیری و کشته شدن سه شهرک نشین صهیونیست در الخلیل بازداشت شده اند، آزاد شوند.
عضو ارشد دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که نشانه هایی از موافقت رژیم صهیونیستی با سفر هفتگی 200 شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه به شهر اشغالی قدس به منظور اقامه نماز در مسجد الاقصی دیده می شود. وی افزود مساله دریافت مجوز کار و فعالیت فلسطینیان در اراضی اشغالی سال 48 در حیطه اختیارات دولت وفاق ملی فلسطین قرار دارد.
ابو مرزوق با اشاره به اینکه هیچ تضمین عملی برای اجرای مفاد توافق آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی وجود ندارد، تاکید کرد که در صورت نقض توافق از سوی این رژیم، مقاومت فلسطین واکنش مناسب و مطلوب را نشان خواهد داد و مقاومت تا زمانی که طرف صهیونیستی به تعهدات خود پایبند باشد، به مفاد توافق آتش بس پایبند خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله بازسازی غزه اشاره کرد و گفت پارلمان فلسطین بر عملکرد دولت وفاق ملی فلسطین و ساز و کارهای اجرای توافق امضا شده میان سازمان ملل متحد، تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی نظارت خواهد داشت و برای این منظور، قرار است پارلمان پس از برگزاری نشست ویژه با حضور تمامی اعضای آن تا قبل از 15 نوامبر آینده، فعالیت خود را از سر بگیرد و درباره تشکیل کمیته ملی پیگیری روند بازسازی غزه تصمیم گیری کند.
ابو مرزوق همچنین از تشکیل کمیته های نظارتی از سوی دو جنبش فتح و حماس به منظور نظارت بر عملکرد دولت وفاق ملی طی مرحله آینده خبر داد.
وی درباره عدم حضور وزرای دولت وفاق ملی در مقر وزارتخانه هایشان در غزه نیز اظهار داشت که این دولت هر چه سریعتر باید فعالیت خود را از سر بگیرد و به وظایف و مسئولیت های خود در قبال باریکه غزه به بهترین وجه ممکن عمل کند.
این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس در همین راستا از دیدار قریب الوقوع جنبش های فتح و حماس برای رفع تمامی موانع و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت دولت وفاق ملی فلسطین در غزه و ادغام کارمندان وزارتخانه های مختلف خبر داد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا